category colour brushGezond/Nieuws

Op gewicht blijven

Kom je ieder jaar een kilo aan? Stop deze lijn door een paar kleine aanpassingen te maken in je gewoontes.

1. Beweeg meer
Uit recent onderzoek blijkt dat niet per se te veel eten, we bewegen te weinig. Gelukkig kun je relatief makkelijk zorgen voor meer beweging in je levensstijl: ga vaker op de fiets, neem de trap in plaats van de lift, wandel in de lunchpauze, ga een sport beoefenen.
http://www.sante.nl/sport/nieuws/4195/we-bewegen-te-weinig

2. Let op met extra calorieën
Je hoeft echt niet alle lekkere (ongezonde) dingen uit je eetpatroon te schrappen. Dat moet je ook niet willen! Wel kun je opletten wat je eet. Alcohol en frisdrank bevatten vrij veel calorieën, maar geen gezonde voedingsstoffen. Vraag je af of je het dat waard vindt.

3. Maak van je gewicht geen doel op zich
Probeer niet te vaak te kijken naar het getal op de weegschaal. Het belangrijkst is dat je je fit en gezond voelt. Een goede nachtrust speelt ook mee, niet alleen om je wakker te voelen. Voldoende slaap zorgt er ook voor dat je makkelijker op gewicht blijft.

Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest