category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

Waarom we geen gewicht verliezen

Lukt het niet om gewicht te verliezen? Misschien ligt het aan één van deze vier redenen.

Deze vier redenen dat je geen gewicht verliest, lijken zo voor de hand liggend. Toch gaat het vaak mis. Jessica Bartfield, gespecialiseerd in voeding en gewicht, licht de vier redenen toe.

1. We onderschatten het aantal calorieën dat we eten
Het is lastig om precies te weten hoeveel calorieën je op een dag binnenkrijgt. Het helpt om een tijdje een eetdagboek bij te houden, waarin je alles wat je eet en drinkt opschrijft. Let ook op de grootte van de porties die je neemt en sta erbij stil dat je wanneer je buiten de deur eet vaak grotere porties geserveerd krijgt.

2. We overschatten het aantal calorieën dat we verbranden met beweging en sport
Om iedere dag genoeg te bewegen, moet je proberen beweging een vast onderdeel van je levensstijl maken. Maak er een gewoonte van om kleine afstanden lopend of met de fiets af te leggen. Als je een stappenteller gebruikt, probeer dan 10.000 stappen op een dag te zetten.

3. We timen onze maaltijden slecht
Om je stofwisseling op gang te houden, heb je verspreid over de dag genoeg eten nodig. Sla je ontbijt niet over en eet iedere drie uur een tussendoortje of een maaltijd.

4. We slapen niet goed genoeg
Uit onderzoek is gebleken dat je bij minder dan 6 uur slaapt meer honger hebt. Verwaarloos je nachtrust dus niet.

Bron: Sciencedaily

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest