×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Deze items maak je waarschijnlijk niet vaak genoeg schoon

Deze items maak je waarschijnlijk niet vaak genoeg schoon
22.10.2017 - Redactie

Al ben je nog zo netjes. Er zijn van die vergeten items die bijna iedereen wel eens vergeet schoon te maken.


1. Tassen
In je sporttas draag je waarschijnlijk regelmatig gedragen schoenen, sportkleding en gebruikte handdoeken mee. Zelfs als je deze er thuis netjes uithaalt, kan je tas wel een was- of reinigingsbeurt gebruiken. Zelfs je handtas wordt met de tijd steeds viezer. Tijd om hem eens leeg te gooien en af te nemen.

2. Make-upkwasten
We weten dat we onze kwasten in het ideale geval om de week zouden moeten wassen. De praktijk is anders. Door make-upresten en dode huidcellen worden make-upkwasten al snel een broeiplaats voor bacteriën. Tijd om je kwasten te reinigen, dat kan met een speciale reiniger, maar ook een milde (baby)shampoo does the trick. Bekijk het stappenplan voor kwasten schoonmaken.

3. Beddengoed
Je beddengoed zou je minstens één keer per week moeten wassen. Is het er vorige week bij ingeschoten? Dan wordt het hoog tijd om een extra was te draaien. Je kussensloop zou je het best nog vaker kunnen vervangen. Zeker als je een gevoelige huid hebt of last hebt van acne of andere huidproblemen.

4. Mobiele telefoon
Waarschijnlijk wijkt je telefoon niet van je zij en waarschijnlijk raak je hem vaak aan per dag. Op een gemiddeld telefoonscherm zitten 17.000 soorten bacteriën. De meeste xzijn gelukkig onschadelijk. Lees hier hoe je je telefoon het best schoon kunt houden. Het belangrijkste advies heeft trouwens niets met je telefoon te maken, maar des te meer met jezelf: was je handen regelmatig.

5. Waterflesje
Een herbruikbare waterfles op je bureau is een makkelijke manier om op een dag genoeg te drinken. Je verwacht misschien dat dat flesje lang schoon blijft, je stopt er alleen maar schoon water in. Toch verspreid je met iedere slok die je neemt zelf bacteriën in het flesje en daarom is het een goed idee om je flesje regelmatig schoon te maken.

6. Yogamat
Yogamatten bevatten veel bacteriën. Meestal niet iets waar je ziek van wordt. Toch kun je het best een handdoek over de mat leggen. Of gebruik je eigen yogamat en maak hem regelmatig schoon.
http://www.sante.nl/sport/lijstjes-en-tips/4168/hoe-maak-je-je-yogamat-schoon

OEPS: nog 15 plekken die we regelmatig vergeten schoon te maken.

Bron: Prevention | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

21.05.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Slank de zomer in met Cambridge Weight Plan

Advertorial - Heb je ook al kriebels? Begin op tijd, dan kun je slank, energiek en vol vertrouwen de zomer in. Lees verder

8 ingrediënten die veel ijzer bevatten

18.05.2018 - IJzer is onmisbaar voor een gezond, sterk en fit lichaam. Dit zijn een aantal ingrediënten die veel ijzer bevatten. Lees verder

Menstruatiecups en Toxic Shock Syndrome

11.05.2018 - Toxic Shock Syndrome staat ook bekend als de 'tamponziekte', maar hoe zit het met TSS als je een menstruatiecup gebruikt? Lees verder

Wat kun je doen als je je eenzaam voelt?

10.05.2018 - Veel mensen voelen zich wel eens eenzaam. Hoe jong of oud je bent, maakt niet uit, iedereen kan ermee te maken krijgen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

07.05.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Hoe je emotie-eten kunt veranderen in een vorm van self-care

06.05.2018 - Van emotie-eten naar self-care, kan dat? Gastblogger en voedingsdeskundige Anita Mulderij denkt van wel en helpt je op weg met dit experiment. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

30.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Tweeling

Jij bent energiek en joviaal. Mensen die je tegemoet treedt, zullen open staan…

» Naar de daghoroscopen