category colour brushGezond/Lijstjes & Tips

6 tips om je gewicht onder controle te houden

Zonder dieet of extra sporten toch wat pondjes kwijtraken? Het kan met deze simpele tips.

1. Drink een glas water voor iedere maaltijd
Het geeft je een voller gevoel waardoor je minder snel te veel zult eten.

2. Wees creatief met ingrediënten
Vervang brood door gezondere crackers of wraps, kies voor magere dressing door je salade en de minst vette sausjes bij het avondeten. Tijdens iedere maaltijd zijn er een aantal ingrediënten die je slim kunt vervangen, maak daar gebruik van.

3. Weeg je porties af
Gooi niet op de gok wat pasta in de pan, maar weeg de portie af. Hetzelfde geldt voor snacks: plof niet met de hele zak chips op de bank, maar doe een portie in een schaaltje.

4. Kies je drankjes bewust
In de meeste frisdranken en sappen zitten meer calorieën dan je verwacht, terwijl ze weinig essentiële voedingsstoffen leveren. Bespaar deze 'onnodige' calorieën door meer water en thee te drinken.

5. Zorg voor genoeg slaap
Probeer op zijn minst zeven uur per nacht te slapen. Wie overdag moe is, is minder actief en eet sneller te veel.

6. Beweeg genoeg
Je hoeft geen extra tijd in de sportschool door te brengen om meer te bewegen. Kleine veranderingen maken al verschil: ga vaker op de fiets, neem de trap in plaats van de lift en ga vaker wandelen in de lunchpauze.

Bron: Fitsugar | Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest