×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

De work-out die bijna geen moeite kost

Work-out zonder moeite
23.08.2018 - Redactie

Geen tijd om naar de sportschool te gaan? Deze oefeningen verwerk je gewoon in je dagelijkse bezigheden.


Lunges voor het ontbijt
Moet je havermout nog warm worden? Doe een aantal lunges richting het aanrecht terwijl je wacht.

Onderweg naar je werk
Ga het liefst lopend of met de fiets naar je werk. Is dat te ver, voeg dan een aantal buikoefeningen toe aan de auto- of treinrit. Span je buik aan en houd dit tien seconden vast. Herhaal dit meerdere keren. Parkeer je auto iets verder weg of stap een halte eerder uit om nog snel een powerwalk mee te pakken voordat je werkdag begint.

Zitten op een fitnessbal
Vervang je bureaustoel een paar uur voor een zitbal of fitnessbal. Met een bal beweeg je meer, heb je automatisch een betere houding en train je gemakkelijk je rug- en buikspieren. Let bij het bestellen op de doorsnee/hoogte van de bal.

Blokje om
Haal je lunch bij de plaatselijke bakker of haal wat fruit bij de supermarkt. Met een tien minuten durende wandeling op hoog tempo voel je je weer energiek en voorkom je een werkdip.

In actie bij de koffieautomaat
Toch die dip te pakken? Tijd om een beetje te bewegen! Span bij het wachten op de koffieautomaat je billen aan en houd dit telkens vijftien seconden vast. Loop de trap op en af en rek jezelf eens goed uit.

Boodschappen voor je biceps
Loop na je werk nog even langs de supermarkt om ingrediënten voor het avondeten te halen. Laat het boodschappenkarretje staan en pak een mandje. Door deze vol te stoppen met producten, heb je direct een kleine work-out voor je armen meegenomen. Die zware zak zoete aardappelen en een pak amandelmelk mag je natuurlijk niet vergeten.

Fit op de bank
Voor je op de bank neerploft, kun je misschien nog een aantal oefeningen doen. Denk aan een minuut planken, andere buikspieroefeningen of een shoulder bridge, waarbij je op de grond ligt en je heupen omhoog brengt. Met een matje maak je je work-out net iets comfortabeler. Zet je favoriete serie of film op de achtergrond aan en de work-out is zo gepiept.

Efficiënt tandenpoetsen
Maak je avondroutine nog nuttiger door intussen squats uit te voeren. Houd je voeten op heupbreedte en beweeg naar beneden. Of oefen je balans door op één been te staan.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Hoe begin je met hardlopen als je het nog nooit gedaan hebt?

04.12.2018 - 10 kilometer hardlopen, een mooi doel en een goede manier om aan je conditie te werken. Maar waar begin je als je nog nooit hebt hardgelopen? Lees verder

Stretches om je rug los te maken

30.10.2018 - Heb je de hele dag gezeten? Dan zijn deze stretchoefeningen iets voor jou. Lees verder

30 day squat challenge

26.08.2018 - Stevige, gespierde, ronde, volle billen? Als je ze niet van nature hebt, is daar wel wat discipline en doorzettingsvermogen voor nodig. Yvette ging de dertig dagen squat challenge aan om te kijken wat het voor haar doet. Lees verder

Work-out zonder moeite

23.08.2018 - Geen tijd om naar de sportschool te gaan? Deze oefeningen verwerk je gewoon in je dagelijkse bezigheden. Lees verder

Push-ups verbeteren

17.08.2018 - Met deze tips werk je aan je techniek voor push-ups. Lees verder

5 oefeningen om je billen in topvorm te krijgen

27.06.2018 - Train je billen ronder en train meteen je buik, rug, benen en taille mee. Lees verder

6 oefeningen om buiten te doen

03.05.2018 - Sla de sportschool eens over en ga naar buiten om oefeningen te doen. Lees verder

Work-out: planken

11.04.2018 - Planken is ongenadig zwaar. Maar ook effectief. Door dagelijks deze oefeningen te doen krijg je een strakkere buik, sterkere rugspieren en train je bovendien je schouders en billen. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Als een kwestie jou niet alleen aangaat, is het zeker de moeite waard om die…

» Naar de daghoroscopen