×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

6 oefeningen om buiten te doen

6 oefeningen om buiten te doen
03.05.2018 - Redactie

Sla de sportschool eens over en ga naar buiten om oefeningen te doen.


1. Touwtje springen
Touwtje springen is goed voor je kracht, snelheid en conditie. Met tien minuten springen verbrand je ongeveer honderd calorieën. Hoe sneller en krachtiger je springt, hoe hoger je energieverbruik, maar het hangt ook af van bijvoorbeeld je lengte en gewicht. Neem een springtouw mee naar het park (of doe net alsof door met je armen de beweging na te bootsen) en spring 10 keer 1 minuut. Hier kun je op letten als je gaat springtouwen.

2. Sprinten
Kort rennen op hoog tempo is een perfecte intervaloefening. Sprinten is zo effectief omdat je lichaam na elke stop weer moet starten en gasgeven. Dit laat je hartslag pieken en je verbrandt meer energie dan wanneer je continu op één tempo zou lopen. Trek 10 sprints van 100 meter, rust 30 seconden uit, trek weer 10 sprintjes, rust 30 seconden uit en doe er nog 10.

3. Leg raise pull up
Pull-ups zijn zwaar, maar je traint je bovenlichaam maximaal. Ga aan een stang of (klim)rek hangen. Laat je lichaam volledig zakken zodat je armen gestrekt zijn. Vervolgens strek je je benen omhoog voor je uit, zodat je lichaam een hoek van negentig graden maakt. Houd even vast en laat ze dan weer zakken. Doe 4 x 3 herhalingen, om de spieren in je onderarmen, biceps, schouders, rugspieren en je core te shapen.

4. Crunch
Neem crunches op in je trainingsschema om je buikspieren aan het werk te zetten. Ga liggen op je rug met je knieën gebogen en je voeten plat op de grond (of haak ze onder een hek of balk). Daarna til je je hoofd en schouders van de vloer tot je voelt dat je buikspieren aanspannen. Leg je armen op je borst en let op dat je je schouders niet te hoog tilt, zo vermijd je een bolle rug. Doe 4 sets van 20 crunches.

5. Knieën hooghouden
Deze oefening traint je hele core en vooral je buikspieren krijgen het zwaar te verduren. Ga op de grond zitten. Trek je knieën op, zodat je voeten van de vloer komen en span je buikspieren aan. Houd je voeten een minuut van de vloer. Gaat dit makkelijk? Strek je benen dan languit. Doe 4 sets van 1 minuut.

6. Burpee
De burpee traint je armen, benen, billen én core. Je begint door rechtop te gaan staan. Zak door je knieën met je billen naar achteren, alsof je een squat maakt. Plaats dan je handen op de grond. Strek je voeten naar achteren uit. Dit brengt je in de beginpositie van de push-up. Doe de push-up en kom springend uit de push-up omhoog. Ga weer rechtop staan. Je hebt nu één burpee gedaan. Doe 4 sets van 10 burpees. Let op je techniek, want anders kan de burpee juist een slecht idee zijn.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Hoe begin je met hardlopen als je het nog nooit gedaan hebt?

04.12.2018 - 10 kilometer hardlopen, een mooi doel en een goede manier om aan je conditie te werken. Maar waar begin je als je nog nooit hebt hardgelopen? Lees verder

Stretches om je rug los te maken

30.10.2018 - Heb je de hele dag gezeten? Dan zijn deze stretchoefeningen iets voor jou. Lees verder

30 day squat challenge

26.08.2018 - Stevige, gespierde, ronde, volle billen? Als je ze niet van nature hebt, is daar wel wat discipline en doorzettingsvermogen voor nodig. Yvette ging de dertig dagen squat challenge aan om te kijken wat het voor haar doet. Lees verder

Work-out zonder moeite

23.08.2018 - Geen tijd om naar de sportschool te gaan? Deze oefeningen verwerk je gewoon in je dagelijkse bezigheden. Lees verder

Push-ups verbeteren

17.08.2018 - Met deze tips werk je aan je techniek voor push-ups. Lees verder

5 oefeningen om je billen in topvorm te krijgen

27.06.2018 - Train je billen ronder en train meteen je buik, rug, benen en taille mee. Lees verder

6 oefeningen om buiten te doen

03.05.2018 - Sla de sportschool eens over en ga naar buiten om oefeningen te doen. Lees verder

Work-out: planken

11.04.2018 - Planken is ongenadig zwaar. Maar ook effectief. Door dagelijks deze oefeningen te doen krijg je een strakkere buik, sterkere rugspieren en train je bovendien je schouders en billen. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Als een kwestie jou niet alleen aangaat, is het zeker de moeite waard om die…

» Naar de daghoroscopen