×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

3 manieren om je push-up te verbeteren

Push-ups verbeteren
17.08.2018 - Redactie

Met deze tips werk je aan je techniek voor push-ups.


1. Ga planken
Een veelgemaakte fout tijdens de push-up is je billen in de lucht steken. Dit komt doordat de push-up te zwaar wordt voor je core en je zo probeert te compenseren. Maar zo is de oefening een stuk minder effectief. Plank daarom wat vaker om je core te versterken.

2. Duw je schouderbladen naar elkaar toe
Probeer je schouderbladen naar elkaar toe te bewegen wanneer je omlaag gaat. Stel je voor dat er een pen tussen zit en dat je deze fijnknijpt. Zodra je je weer omhoog duwt, bewegen je schouderbladen uit elkaar.

3. Druk je oksel tegen je bovenlichaam aan
Door je oksels dicht tegen je bovenlichaam aan te drukken, activeer je je grote bovenrugspieren. Deze spieren houden je bovenlichaam sterk en stabiel tijdens de push-up, waardoor het makkelijker wordt om de push-up uit te voeren.

Lukt het je nog niet om de push-up uit te voeren?
Met deze oefening werk je langzaam naar een push-up toe.

Hoeveel push-ups zou je moeten kunnen?
Dit zegt onderzoek erover.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Hoe begin je met hardlopen als je het nog nooit gedaan hebt?

04.12.2018 - 10 kilometer hardlopen, een mooi doel en een goede manier om aan je conditie te werken. Maar waar begin je als je nog nooit hebt hardgelopen? Lees verder

Stretches om je rug los te maken

30.10.2018 - Heb je de hele dag gezeten? Dan zijn deze stretchoefeningen iets voor jou. Lees verder

30 day squat challenge

26.08.2018 - Stevige, gespierde, ronde, volle billen? Als je ze niet van nature hebt, is daar wel wat discipline en doorzettingsvermogen voor nodig. Yvette ging de dertig dagen squat challenge aan om te kijken wat het voor haar doet. Lees verder

Work-out zonder moeite

23.08.2018 - Geen tijd om naar de sportschool te gaan? Deze oefeningen verwerk je gewoon in je dagelijkse bezigheden. Lees verder

Push-ups verbeteren

17.08.2018 - Met deze tips werk je aan je techniek voor push-ups. Lees verder

5 oefeningen om je billen in topvorm te krijgen

27.06.2018 - Train je billen ronder en train meteen je buik, rug, benen en taille mee. Lees verder

6 oefeningen om buiten te doen

03.05.2018 - Sla de sportschool eens over en ga naar buiten om oefeningen te doen. Lees verder

Work-out: planken

11.04.2018 - Planken is ongenadig zwaar. Maar ook effectief. Door dagelijks deze oefeningen te doen krijg je een strakkere buik, sterkere rugspieren en train je bovendien je schouders en billen. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Als een kwestie jou niet alleen aangaat, is het zeker de moeite waard om die…

» Naar de daghoroscopen