×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Oefeningen om eagle arms te oefenen

Eagle arms
15.09.2018 - Redactie

Tijdens haar pilatesles ziet webredacteur Shirley iedereen met gemak de armen verstrengelen voor de eagle pose. Zelf komt ze er in de verste verte niet in de buurt.


Misschien ligt het aan de stijve computerschouders, misschien ontbreekt de natuurlijke aanleg. Lukt het jou om je armen te verstrengelen in de eagle pose? Als het je niet lukt zijn er een aantal oefeningen die je kunt doen om je schouders en vooral de spier tussen je schouderbladen soepeler te maken.

Oefening 1: omhels jezelf
Sla je armen om jezelf heen. Probeer met je rechterhand zoveel mogelijk richting je linkerschouderblad te komen en met je linkerhand reik je naar je rechterschouderblad. Houd dit een paar ademhalingen vast. Wissel daarna van arm, door je andere arm boven te houden.

Oefening 2: ellebogen naar elkaar
Leg je handen op je schouders; je rechterhand op je rechterschouder en je linkerhand op je linkerschouder. Breng vervolgens je ellebogen naar elkaar toe. Als je de pose eagle arms niet kunt, is de kans groot dat je in deze pose een goede stretch voelt, of dat je ellebogen elkaar nog niet raken. Houd de pose een paar ademhalingen vast.

Oefening 3: super prayer
Breng je handpalmen en onderarmen tegen elkaar aan. Houd je armen in een hoek van 90 graden en probeer je ellebogen op te tillen tot schouderhoogte.

Tip: Focus je eerst alleen op de armen, voordat je de pose uitbreidt met de oefeningen voor de benen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Platte buik zonder sportschool

16.01.2019 - Wil je een plattere buik? Dat kun je ook bereiken zonder sporten. Met deze tips gaat je broek straks makkelijker dicht. Lees verder

Klaar voor een marathon

06.01.2019 - Vraag jij je wel eens af of je klaar bent voor een marathon? Lees verder

Oefeningen leger

28.12.2018 - De oefeningen zijn niet mals. Lees verder

Chocolademelk na het sporten

06.12.2018 - Je hoeft je niet schuldig te voelen als je na het sporten op de bank hangt met een warme chocolademelk. Lees verder

Buiten sporten als het koud is

18.11.2018 - De eerste nachtvorst van dit seizoen is voorspeld, maar dat is geen excuus om niet buiten te gaan sporten. Een winterwork-out is juist supereffectief. Lees verder

Skinny fat

10.11.2018 - Deze maand lees je in Santé het verhaal van Esmir, die haar skinny fat te lijf gaat. Maar wát is skinny fat eigenlijk? Lees verder

Afgeslankt de feestdagen in? Begin dan nu

06.11.2018 - Voor je het weet is het weer Kerst en Oud & Nieuw. Wil je net als Lieke met de feestdagen (weer) in je favoriete outfit kunnen? Dan is nu het moment om er iets aan te doen! Lees verder

5 tips voor een sterke rug

04.11.2018 - Je rug is een meesterwerk: 120 spieren, 24 wervels en 23 'schokdemmpers' die ervoor zorgen dat je mooi rechtop loopt. Houd je rug gezond en sterk en voorkom rugklachten. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 51 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Je bent vandaag de boel aan het stangen. Daar zit toch niemand op te wachten.…

» Naar de daghoroscopen