×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Jeuk door zweten

Jeuk door zweten
10.09.2018 - Redactie

Het lijkt bijna alsof je allergisch bent voor sporten of je eigen zweet. Heb jij wel eens last van jeuk tijdens het sporten?


De kans dat je allergisch bent voor je eigen zweet, is heel klein. Toch kun je jeuk krijgen door je eigen zweet.

1. Check je sportkleding
Neem eerst je sportkleding eens onder de loep. Zit je kleding strak? Is de stof synthetisch? Die twee zaken kunnen ervoor zorgen dat je jeuk krijgt.

2. Ga na welke beautyproducten je hebt gebruikt
Heb je geparfumeerde producten gebruikt, zoals deodorant, bodylotion of parfum? Ze kunnen zich vermengen met je zweet en dat kan de huid irriteren. Ook wasmiddel kan de boosdoener zijn. Probeer eens of een wasmiddel zonder geur je jeuk vermindert.


Lees ook: Waarom je je sportoutfit beter niet met wasverzachter kunt wassen


3. Drink genoeg
Een van de eerste symptomen van uitdroging kan een droge huid zijn. In combinatie met zweet kan dat voor jeuk zorgen.

4. Kleed je na het sporten om
Een yogalegging zit heerlijk, daarom blijf je er misschien het liefst nog een uur in rondhangen. Toch is dat niet altijd een goed idee als je gezweet hebt, zeker als je gevoelig bent voor een jeuk, kun je je beter omkleden.

5. Lees de bijsluiter van je medicijnen
Sommige medicijnen hebben jeuk als een van de bijwerkingen. Lees daarom de bijsluiter om na te gaan of je medicatie de indirecte veroorzaker van je jeuk kan zijn.

Bij ernstige jeuk of bijkomende symptomen kun je advies vragen bij je huisarts.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Platte buik zonder sportschool

16.01.2019 - Wil je een plattere buik? Dat kun je ook bereiken zonder sporten. Met deze tips gaat je broek straks makkelijker dicht. Lees verder

Klaar voor een marathon

06.01.2019 - Vraag jij je wel eens af of je klaar bent voor een marathon? Lees verder

Oefeningen leger

28.12.2018 - De oefeningen zijn niet mals. Lees verder

Chocolademelk na het sporten

06.12.2018 - Je hoeft je niet schuldig te voelen als je na het sporten op de bank hangt met een warme chocolademelk. Lees verder

Buiten sporten als het koud is

18.11.2018 - De eerste nachtvorst van dit seizoen is voorspeld, maar dat is geen excuus om niet buiten te gaan sporten. Een winterwork-out is juist supereffectief. Lees verder

Skinny fat

10.11.2018 - Deze maand lees je in Santé het verhaal van Esmir, die haar skinny fat te lijf gaat. Maar wát is skinny fat eigenlijk? Lees verder

Afgeslankt de feestdagen in? Begin dan nu

06.11.2018 - Voor je het weet is het weer Kerst en Oud & Nieuw. Wil je net als Lieke met de feestdagen (weer) in je favoriete outfit kunnen? Dan is nu het moment om er iets aan te doen! Lees verder

5 tips voor een sterke rug

04.11.2018 - Je rug is een meesterwerk: 120 spieren, 24 wervels en 23 'schokdemmpers' die ervoor zorgen dat je mooi rechtop loopt. Houd je rug gezond en sterk en voorkom rugklachten. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 51 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Je bent vandaag de boel aan het stangen. Daar zit toch niemand op te wachten.…

» Naar de daghoroscopen