×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

3 oefeningen om de split te oefenen

3 oefeningen om de split te oefenen
11.08.2018 - Redactie

Zou je graag wat soepeler zijn? Met deze drie oefeningen werk je naar een split toe.


1. Een oefening om mee te beginnen
Ga zitten met je benen gestrekt voor je uit. Houd je rug recht en strek je armen voor je uit. Ga dan met een rechte rug naar voren. Op deze manier rek je de spieren aan de achterkant van je benen en die zijn heel belangrijk bij het maken van een split.

2. Samen de split oefenen
Ga zover in de split zitten als jij kunt, met je voeten tegen de muur. Laat iemand je voorzichtig vanuit je onderrug iets dichter naar de muur duwen. Houd dit tien seconden vast, waarschijnlijk voel je de stretch dan al iets minder worden. Adem vervolgens  in en laat je op de uitademing nog iets verder in de split duwen.

3. In je eentje de split oefenen
Ga op dezelfde manier zitten als bij de vorige oefening, maar plaats één hand voor je en één hand achter je. Probeer jezelf door met je handen af te zetten steeds iets dichter naar de muur te duwen.

Webredacteur Shirley probeerde in vier weken de split te leren. Benieuwd of het haar gelukt is?

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Chocolademelk na het sporten

06.12.2018 - Je hoeft je niet schuldig te voelen als je na het sporten op de bank hangt met een warme chocolademelk. Lees verder

Buiten sporten als het koud is

18.11.2018 - De eerste nachtvorst van dit seizoen is voorspeld, maar dat is geen excuus om niet buiten te gaan sporten. Een winterwork-out is juist supereffectief. Lees verder

Skinny fat

10.11.2018 - Deze maand lees je in Santé het verhaal van Esmir, die haar skinny fat te lijf gaat. Maar wát is skinny fat eigenlijk? Lees verder

Afgeslankt de feestdagen in? Begin dan nu

06.11.2018 - Voor je het weet is het weer Kerst en Oud & Nieuw. Wil je net als Lieke met de feestdagen (weer) in je favoriete outfit kunnen? Dan is nu het moment om er iets aan te doen! Lees verder

5 tips voor een sterke rug

04.11.2018 - Je rug is een meesterwerk: 120 spieren, 24 wervels en 23 'schokdemmpers' die ervoor zorgen dat je mooi rechtop loopt. Houd je rug gezond en sterk en voorkom rugklachten. Lees verder

Hoe lang duurt het voordat je uit vorm raakt?

01.11.2018 - Drie dagen niet sporten, verandert in een week niet sporten en opeens is je laatste training bijna twee weken geleden. Kun je zo snel al uit vorm raken? Lees verder

Sportverslaving

31.10.2018 - Misschien hield je vroeger niet eens van sporten. Je mag er trots op zijn als je de smaak eenmaal te pakken hebt. Maar hoe weet je wanneer sporten langzaam in een verslaving verandert? Lees verder

Balans bewaren

19.10.2018 - Sta je te wankelen op je standbeen? Dat kan door de volgende vier dingen komen. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 51 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Het zou niet onverstandig zijn als jij eens stil zou staan bij je gezondheid.…

» Naar de daghoroscopen