×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

3 soorten sportdrank

3 soorten sportdrank
18.05.2018 - Redactie

Als je een uur sport, is water prima als dorstlesser en om het vochttekort aan te vullen. Ga je intensief sporten of is het warm, dan kan je lichaam soms voordeel hebben bij een sportdrank


Er zijn drie soorten sportdrank:

Hypotone sportdrank
Minder dan 4 gram koolhydraten per 100 milliliter
Dit type sportdrank kan snel in je lichaam worden opgenomen en is ideaal om het vochttekort tijdens het sporten aan te vullen.

Isotone sportdrank
4 tot 8 gram koolhydraten per 100 milliliter
Istone sportdrank is perfect om tijdens het sporten je energie (suiker) en vocht aan te vullen. De concentratie aan deeltjes is vergelijkbaar met de concentratie en je bloed en daardoor kan de suiker snel opgenomen worden. Het voorkomt een klotsend gevoel in je buik. Je kunt eventueel je eigen sportdrank maken door 4 tot 8 gram suiker aan water toe te voegen of ga op zoek naar een siroop met deze hoeveelheid suiker per 100 milliliter.

Hypertone sportdrank
Bevat meestal meer dan 8 gram koolhydraten per 100 milliliter
Hypertone sportdrank wordt minder snel in je lichaam opgenomen, daarom kun je deze het best drinken na het sporten om suiker in je lichaam weer aan te vullen. Daarnaast vult het ook voor een deel vocht aan, maar het belangrijkste doel is de koolhydraten aanvullen.

Hoeveel moet je drinken tijdens het sporten?
Hoeveel je moet drinken tijdens het sporten, hangt af van verschillende omstandigheden: je lichaamsbouw, de temperatuur, de luchtvochtigheid. Over het algemeen wordt geadviseerd om om de 15 minuten 150 tot 200 milliliter water te drinken. Probeer tijdens je trainingen te ontdekken wat voor jou ideaal is, zodat je tijdens een wedstrijd niet meer hoeft te experimenteren.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Sporten maakt gelukkig, maar overdrijf niet

16.08.2018 - Sporten maakt gelukkig, maar zoals met veel dingen het geval is, kan het te veel worden. Lees verder

3 oefeningen om de split te oefenen

11.08.2018 - Zou je graag wat soepeler zijn? Met deze drie oefeningen werk je naar een split toe. Lees verder

Split in 4 weken

03.08.2018 - De Japanse yogadocent Eiko doet in haar boek uit de doeken hoe iedereen de split in vier weken kan leren. Santé's Shirley (28) probeert het uit. Lees verder

Buikspieren aanspannen

25.07.2018 - Hoe span je op commando je buikspieren aan en hoe weet je zeker of je het goed doet? Lees verder

Hoe lang moet een springtouw zijn?

21.07.2018 - Springtouwen is niet alleen voor kinderen. Het is één van de beste work-outs die je kunt doen. Hoe lang is het ideale springtouw? Lees verder

Fitter worden zonder gewicht te verliezen

20.07.2018 - Dat je geen gewicht verliest, betekent niet dat je niet fitter wordt. Het kan zelfs het tegendeel betekenen. Aan de volgende signalen kun je merken dat je wel degelijk fitter bent geworden. Lees verder

Hoe vaak zou je moeten sporten?

20.07.2018 - Van afvallen tot een betere conditie: hoeveel moet je sporten om je doel te bereiken? Met behulp van een expert hebben we het voor je op een rij gezet. Lees verder

3 kilo afvallen

17.07.2018 - Veel mensen willen wel een paar kilo afvallen, maar weinig mensen doen het daadwerkelijk. Wat zit daar achter? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 50 |
Mis niets
Daghoroscoop
Leeuw

Vandaag doen zich ontelbare goede kansen voor. Jij krijgt het gevoel dat het…

» Naar de daghoroscopen