×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Verdoe jij je tijd in de sportschool?

Verdoe jij je tijd in de sportschool?
12.04.2018 - Redactie

Als je naar de sportschool gaat, dan wil je daar ook resultaat van zien. Toch? Stel jezelf de volgende drie vragen en ontdek of jij eigenlijk wel efficiënt bezig bent in de gym.


1. Ga je naar de sportschool met een plan?
Er zijn veel mensen die de sportschool binnen lopen zonder een duidelijk idee over hoe ze die dag zullen gaan trainen. Als je resultaat wilt boeken, dan kun je het best rekening houden met de vier pijlers: gedrag, voeding, training en herstel. Hoe beter de vier pijlers op elkaar zijn afgestemd, hoe beter jouw resultaat zal zijn. Wat resultaat precies betekent, is voor iedereen anders. Maar het is moeilijk te meten of je resultaat hebt behaald als je elke keer zomaar iets doet of als je steeds iets anders doet.

2. Neem je je telefoon mee de zaal in?
Aan de lopende band berichtjes krijgen tijdens je training leidt enorm af van wat je aan het doen bent. Voor je het weet heb je een te lange pauze genomen en dat komt je training niet ten goede. Gebruik je telefoon alleen voor datgene wat je verder kan helpen tijdens je training. Dat betekent: niet bellen of WhatsAppen. Natuurlijk kunnen sommige fitness-apps en muziek je helpen om de kwaliteit van jouw trainingen te verbeteren. Tip als je gevoelig bent voor afleiding: zet je telefoon op vliegtuigmodus en zorg ervoor dat je een offline playlist hebt voor tijdens het trainen.

3. Doe je vooral cardiotraining?
Als je strakker wilt worden, is het niet zo efficiënt om veel tijd en moeite te steken in cardiotraining. Bij het verlagen van je vetpercentage speelt voeding een heel belangrijke rol. Je zult in de eerste instantie dus je eetpatroon onder de loep moeten nemen. Zie daarnaast cardio niet als noodzaak om af te vallen, maar als strategisch middel om extra calorieën te verbranden. Doe vooral krachttraining om je lichaam te shapen.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Eagle arms

15.09.2018 - Tijdens haar pilatesles ziet webredacteur Shirley iedereen met gemak de armen verstrengelen voor de eagle pose. Zelf komt ze er in de verste verte niet in de buurt. Lees verder

Leukste sneakers

15.09.2018 - Of je ze nu draagt tijdens het sporten of naar je werk: de allerleukste sneakers staan deze maand in Santé. We geven je een kijkje achter de schermen. Lees verder

Jeuk door zweten

10.09.2018 - Het lijkt bijna alsof je allergisch bent voor sporten of je eigen zweet. Heb jij wel eens last van jeuk tijdens het sporten? Lees verder

tips voor thuis sporten

06.09.2018 - Thuis sporten? Zo houd je het vol, ook als je normaal een sportschoolfanaat bent. Lees verder

Sporten maakt gelukkig, maar overdrijf niet

16.08.2018 - Sporten maakt gelukkig, maar zoals met veel dingen het geval is, kan het te veel worden. Lees verder

3 oefeningen om de split te oefenen

11.08.2018 - Zou je graag wat soepeler zijn? Met deze drie oefeningen werk je naar een split toe. Lees verder

Split in 4 weken

03.08.2018 - De Japanse yogadocent Eiko doet in haar boek uit de doeken hoe iedereen de split in vier weken kan leren. Santé's Shirley (28) probeert het uit. Lees verder

Buikspieren aanspannen

25.07.2018 - Hoe span je op commando je buikspieren aan en hoe weet je zeker of je het goed doet? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 51 |
Mis niets
Daghoroscoop
Maagd

Je krijgt te kampen met een financiële tegenvaller. Je zult dus weer aan het…

» Naar de daghoroscopen