×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Verdoe jij je tijd in de sportschool?

Verdoe jij je tijd in de sportschool?
12.04.2018 - Redactie

Als je naar de sportschool gaat, dan wil je daar ook resultaat van zien. Toch? Stel jezelf de volgende drie vragen en ontdek of jij eigenlijk wel efficiënt bezig bent in de gym.


1. Ga je naar de sportschool met een plan?
Er zijn veel mensen die de sportschool binnen lopen zonder een duidelijk idee over hoe ze die dag zullen gaan trainen. Als je resultaat wilt boeken, dan kun je het best rekening houden met de vier pijlers: gedrag, voeding, training en herstel. Hoe beter de vier pijlers op elkaar zijn afgestemd, hoe beter jouw resultaat zal zijn. Wat resultaat precies betekent, is voor iedereen anders. Maar het is moeilijk te meten of je resultaat hebt behaald als je elke keer zomaar iets doet of als je steeds iets anders doet.

2. Neem je je telefoon mee de zaal in?
Aan de lopende band berichtjes krijgen tijdens je training leidt enorm af van wat je aan het doen bent. Voor je het weet heb je een te lange pauze genomen en dat komt je training niet ten goede. Gebruik je telefoon alleen voor datgene wat je verder kan helpen tijdens je training. Dat betekent: niet bellen of WhatsAppen. Natuurlijk kunnen sommige fitness-apps en muziek je helpen om de kwaliteit van jouw trainingen te verbeteren. Tip als je gevoelig bent voor afleiding: zet je telefoon op vliegtuigmodus en zorg ervoor dat je een offline playlist hebt voor tijdens het trainen.

3. Doe je vooral cardiotraining?
Als je strakker wilt worden, is het niet zo efficiënt om veel tijd en moeite te steken in cardiotraining. Bij het verlagen van je vetpercentage speelt voeding een heel belangrijke rol. Je zult in de eerste instantie dus je eetpatroon onder de loep moeten nemen. Zie daarnaast cardio niet als noodzaak om af te vallen, maar als strategisch middel om extra calorieën te verbranden. Doe vooral krachttraining om je lichaam te shapen.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Wanneer moet ik mijn hardloopschoenen vervangen?

09.06.2018 - Voor hardlopen heb je niet veel nodig, goede hardloopschoenen zijn het belangrijkst. Hoe weet je wanneer je je hardloopschoenen moet vervangen? Lees verder

Iets nieuws proberen, is goed voor je: bungee-fitness

08.06.2018 - Journalist Esmir waagde de sprong en deed een les bungee-fitness. Je leest haar verhaal in het juninummer van Santé. Ben je benieuwd geworden en wil je het ook eens proberen? Lees verder

Buiten hardlopen vs. hardlopen op de loopband

30.05.2018 - De loopband en buiten hardlopen hebben voordelen, kies daarom de vorm die het best bij jouw doel aansluit. Lees verder

3 soorten sportdrank

18.05.2018 - Als je een uur sport, is water prima als dorstlesser en om het vochttekort aan te vullen. Ga je intensief sporten of is het warm, dan kan je lichaam soms voordeel hebben bij een sportdrank Lees verder

De split leren in vier weken

02.05.2018 - De Japanse yogadocent Eiko doet in haar boek uit de doeken hoe iedereen de split in vier weken kan leren. Santé's Shirley (28) probeert het uit. Lees verder

Zoveel push-ups zou een gezond persoon moeten kunnen

14.04.2018 - Er is berekend hoeveel keer een gezonde vrouw zich moet kunnen opdrukken. Benieuwd of jij het aantal redt? Lees verder

Verdoe jij je tijd in de sportschool?

12.04.2018 - Als je naar de sportschool gaat, dan wil je daar ook resultaat van zien. Toch? Stel jezelf de volgende drie vragen en ontdek of jij eigenlijk wel efficiënt bezig bent in de gym. Lees verder

Eiwitten na het sporten

09.04.2018 - Je hoort tegenwoordig veel over extra eiwitten na het sporten voor spierherstel. Zou jij ook aan de eiwitshakes moeten? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 50 |
Mis niets
Daghoroscoop
Tweeling

Er komt vandaag heel veel boven water, wat jou gemakkelijk uit je evenwicht…

» Naar de daghoroscopen