×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Verdoe jij je tijd in de sportschool?

Verdoe jij je tijd in de sportschool?
12.04.2018 - Redactie

Als je naar de sportschool gaat, dan wil je daar ook resultaat van zien. Toch? Stel jezelf de volgende drie vragen en ontdek of jij eigenlijk wel efficiënt bezig bent in de gym.


1. Ga je naar de sportschool met een plan?
Er zijn veel mensen die de sportschool binnen lopen zonder een duidelijk idee over hoe ze die dag zullen gaan trainen. Als je resultaat wilt boeken, dan kun je het best rekening houden met de vier pijlers: gedrag, voeding, training en herstel. Hoe beter de vier pijlers op elkaar zijn afgestemd, hoe beter jouw resultaat zal zijn. Wat resultaat precies betekent, is voor iedereen anders. Maar het is moeilijk te meten of je resultaat hebt behaald als je elke keer zomaar iets doet of als je steeds iets anders doet.

2. Neem je je telefoon mee de zaal in?
Aan de lopende band berichtjes krijgen tijdens je training leidt enorm af van wat je aan het doen bent. Voor je het weet heb je een te lange pauze genomen en dat komt je training niet ten goede. Gebruik je telefoon alleen voor datgene wat je verder kan helpen tijdens je training. Dat betekent: niet bellen of WhatsAppen. Natuurlijk kunnen sommige fitness-apps en muziek je helpen om de kwaliteit van jouw trainingen te verbeteren. Tip als je gevoelig bent voor afleiding: zet je telefoon op vliegtuigmodus en zorg ervoor dat je een offline playlist hebt voor tijdens het trainen.

3. Doe je vooral cardiotraining?
Als je strakker wilt worden, is het niet zo efficiënt om veel tijd en moeite te steken in cardiotraining. Bij het verlagen van je vetpercentage speelt voeding een heel belangrijke rol. Je zult in de eerste instantie dus je eetpatroon onder de loep moeten nemen. Zie daarnaast cardio niet als noodzaak om af te vallen, maar als strategisch middel om extra calorieën te verbranden. Doe vooral krachttraining om je lichaam te shapen.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

4 signalen dat je fitter wordt, ondanks dat je geen gewicht verliest

18.01.2018 - Dat je geen gewicht verliest, betekent niet dat je niet fitter wordt. Het kan zelfs het tegendeel betekenen. Aan de volgende signalen kun je merken dat je wel degelijk fitter bent geworden. Lees verder

Dit worden de sporttrends in 2018

28.12.2017 - Is het tijd om je sportroutine nieuw leven in te blazen, of ga je in 2018 op dezelfde voet door met sporten? Lees verder

Waarom zweet de één meer dan de ander?

19.12.2017 - Terwijl het zweet van je voorhoofd drupt, zie je dat degene op de loopband naast je nauwelijks ergens last van heeft. Hoeveel je zweet, hangt af van verschillende factoren. Lees verder

Sport goal: leer de split

17.12.2017 - Ga op zoek naar het perfecte evenwicht tussen stabiliteit, kracht en gemak. Lees verder

Tips om veilig door de sneeuw te fietsen

11.12.2017 - Weer of geen weer, soms ontkom je er niet aan om naar buiten te gaan. Met deze tips fiets je - hopelijk - zonder uitglijders te maken. Lees verder

Wat is een Buff?

22.11.2017 - Met een Buff bescherm je je nek tegen de kou, handig als je buiten sport in de kou. Lees verder

Buiten sporten in de winter: hoeveel laagjes trek je aan?

16.11.2017 - De belangrijkste truc om je work-out winterproof te maken. Lees verder

Is jouw training te licht?

01.11.2017 - Blijf het maximale uit je training halen. Wees eerlijk en blijf alert op de volgende signalen die erop kunnen wijzen dat je training te makkelijk is geworden. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 48 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jij voelt je nog niet helemaal lekker. Er lijken steeds nieuwe problemen bij…

» Naar de daghoroscopen