×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Verdoe jij je tijd in de sportschool?

Verdoe jij je tijd in de sportschool?
12.04.2018 - Redactie

Als je naar de sportschool gaat, dan wil je daar ook resultaat van zien. Toch? Stel jezelf de volgende drie vragen en ontdek of jij eigenlijk wel efficiënt bezig bent in de gym.


1. Ga je naar de sportschool met een plan?
Er zijn veel mensen die de sportschool binnen lopen zonder een duidelijk idee over hoe ze die dag zullen gaan trainen. Als je resultaat wilt boeken, dan kun je het best rekening houden met de vier pijlers: gedrag, voeding, training en herstel. Hoe beter de vier pijlers op elkaar zijn afgestemd, hoe beter jouw resultaat zal zijn. Wat resultaat precies betekent, is voor iedereen anders. Maar het is moeilijk te meten of je resultaat hebt behaald als je elke keer zomaar iets doet of als je steeds iets anders doet.

2. Neem je je telefoon mee de zaal in?
Aan de lopende band berichtjes krijgen tijdens je training leidt enorm af van wat je aan het doen bent. Voor je het weet heb je een te lange pauze genomen en dat komt je training niet ten goede. Gebruik je telefoon alleen voor datgene wat je verder kan helpen tijdens je training. Dat betekent: niet bellen of WhatsAppen. Natuurlijk kunnen sommige fitness-apps en muziek je helpen om de kwaliteit van jouw trainingen te verbeteren. Tip als je gevoelig bent voor afleiding: zet je telefoon op vliegtuigmodus en zorg ervoor dat je een offline playlist hebt voor tijdens het trainen.

3. Doe je vooral cardiotraining?
Als je strakker wilt worden, is het niet zo efficiënt om veel tijd en moeite te steken in cardiotraining. Bij het verlagen van je vetpercentage speelt voeding een heel belangrijke rol. Je zult in de eerste instantie dus je eetpatroon onder de loep moeten nemen. Zie daarnaast cardio niet als noodzaak om af te vallen, maar als strategisch middel om extra calorieën te verbranden. Doe vooral krachttraining om je lichaam te shapen.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Chocolademelk na het sporten

06.12.2018 - Je hoeft je niet schuldig te voelen als je na het sporten op de bank hangt met een warme chocolademelk. Lees verder

Buiten sporten als het koud is

18.11.2018 - De eerste nachtvorst van dit seizoen is voorspeld, maar dat is geen excuus om niet buiten te gaan sporten. Een winterwork-out is juist supereffectief. Lees verder

Skinny fat

10.11.2018 - Deze maand lees je in Santé het verhaal van Esmir, die haar skinny fat te lijf gaat. Maar wát is skinny fat eigenlijk? Lees verder

Afgeslankt de feestdagen in? Begin dan nu

06.11.2018 - Voor je het weet is het weer Kerst en Oud & Nieuw. Wil je net als Lieke met de feestdagen (weer) in je favoriete outfit kunnen? Dan is nu het moment om er iets aan te doen! Lees verder

5 tips voor een sterke rug

04.11.2018 - Je rug is een meesterwerk: 120 spieren, 24 wervels en 23 'schokdemmpers' die ervoor zorgen dat je mooi rechtop loopt. Houd je rug gezond en sterk en voorkom rugklachten. Lees verder

Hoe lang duurt het voordat je uit vorm raakt?

01.11.2018 - Drie dagen niet sporten, verandert in een week niet sporten en opeens is je laatste training bijna twee weken geleden. Kun je zo snel al uit vorm raken? Lees verder

Sportverslaving

31.10.2018 - Misschien hield je vroeger niet eens van sporten. Je mag er trots op zijn als je de smaak eenmaal te pakken hebt. Maar hoe weet je wanneer sporten langzaam in een verslaving verandert? Lees verder

Balans bewaren

19.10.2018 - Sta je te wankelen op je standbeen? Dat kan door de volgende vier dingen komen. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 51 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Misschien staat je vandaag een klein voordeeltje te wachten. Een goede dag…

» Naar de daghoroscopen