×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Buiten sporten in de winter: hoeveel laagjes trek je aan?

Buiten sporten in de winter: hoeveel laagjes trek je aan?
16.11.2017 - Redactie

De belangrijkste truc om je work-out winterproof te maken.


Draag laagjes
Slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel. Zeker in de winter is de juiste sportkleding belangrijk voor een comfortabele work-out. De eerste rondjes zijn sowieso koud, maar daarna train je je snel warm. De oplossing is laagjes dragen, zo kun je wanneer het nodig is iets aan- of uitdoen. Een aantal punten om rekening mee te houden:

  • Zorg dat de basislaag je droog houdt. Vermijd katoen, dit neemt nauwelijks zweet op en houdt je dus nat.
  • De tweede laag is een warme laag die je lichaam isoleert. Fleece of wol zijn hier geschikte stoffen voor.
  • Voor een goede isolatie moet er tussen de eerste en tweede laag wat ruimte zitten.
  • Als derde laag kun je als het nodig is, kiezen voor een windjack of regenjack.
  • Je nek kun je warmhouden met een Buff.

Bekijk in het schema hieronder welke lagen je bij welke temperatuur draagt.

Lees in het decembernummer het artikel 'Winterproof je work-out' voor meer tips voor sporten in de winter.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Chocolademelk na het sporten

06.12.2018 - Je hoeft je niet schuldig te voelen als je na het sporten op de bank hangt met een warme chocolademelk. Lees verder

Buiten sporten als het koud is

18.11.2018 - De eerste nachtvorst van dit seizoen is voorspeld, maar dat is geen excuus om niet buiten te gaan sporten. Een winterwork-out is juist supereffectief. Lees verder

Skinny fat

10.11.2018 - Deze maand lees je in Santé het verhaal van Esmir, die haar skinny fat te lijf gaat. Maar wát is skinny fat eigenlijk? Lees verder

Afgeslankt de feestdagen in? Begin dan nu

06.11.2018 - Voor je het weet is het weer Kerst en Oud & Nieuw. Wil je net als Lieke met de feestdagen (weer) in je favoriete outfit kunnen? Dan is nu het moment om er iets aan te doen! Lees verder

5 tips voor een sterke rug

04.11.2018 - Je rug is een meesterwerk: 120 spieren, 24 wervels en 23 'schokdemmpers' die ervoor zorgen dat je mooi rechtop loopt. Houd je rug gezond en sterk en voorkom rugklachten. Lees verder

Hoe lang duurt het voordat je uit vorm raakt?

01.11.2018 - Drie dagen niet sporten, verandert in een week niet sporten en opeens is je laatste training bijna twee weken geleden. Kun je zo snel al uit vorm raken? Lees verder

Sportverslaving

31.10.2018 - Misschien hield je vroeger niet eens van sporten. Je mag er trots op zijn als je de smaak eenmaal te pakken hebt. Maar hoe weet je wanneer sporten langzaam in een verslaving verandert? Lees verder

Balans bewaren

19.10.2018 - Sta je te wankelen op je standbeen? Dat kan door de volgende vier dingen komen. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 51 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Als je behoefte hebt aan wat afwisseling, spreek dan vandaag iets leuks af…

» Naar de daghoroscopen