×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Tips om de handstand te leren

Tips om de handstand te oefenen
11.03.2018 - Redactie

De handstand is niet alleen een leuk trucje, maar ook een nuttige pose. Met onze tips doe jij binnenkort de handstand, zonder muur.


  1. Doe een korte warming-up. Vergeet niet om je polsen los te draaien, daar komt straks je gewicht op te rusten.
  2. Begin met oefenen bij een muur. Goed om je balans te trainen.
  3. Vraag de eerste keer iemand om hulp als het je niet lukt. In je eentje kan het de eerste keer best lastig zijn, ook als je tegen de muur oefent.
  4. Lukt het niet om in de handstand te komen op de 'normale' manier? Ga met je rug naar de muur staan en zet je handen op de grond. Je kunt nu met je voeten tegen de muur omhoog klimmen.
  5. Blijf je steeds makkelijker staan tegen de muur? Duw je voeten voorzichtig los van de muur en oefen om steeds iets langer los te staan zonder je balans te verliezen.
  6. Tijd om de handstand zonder muur te oefenen. Kies in het begin voor een zachte ondergrond.
  7. Wees niet bang voor de handstand, dat zal averechts werken.
  8. Verdeel het gewicht over je hele handen en steun niet alleen op je polsen. Het wordt zo makkelijker voor je polsen, maar je valt ook minder snel om.
  9. Train je core. Je core is belangrijk om je balans te bewaren tijdens de handstand.

Lees ook: 5 redenen waarom de handstand goed voor je is

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Eagle arms

15.09.2018 - Tijdens haar pilatesles ziet webredacteur Shirley iedereen met gemak de armen verstrengelen voor de eagle pose. Zelf komt ze er in de verste verte niet in de buurt. Lees verder

Leukste sneakers

15.09.2018 - Of je ze nu draagt tijdens het sporten of naar je werk: de allerleukste sneakers staan deze maand in Santé. We geven je een kijkje achter de schermen. Lees verder

Jeuk door zweten

10.09.2018 - Het lijkt bijna alsof je allergisch bent voor sporten of je eigen zweet. Heb jij wel eens last van jeuk tijdens het sporten? Lees verder

tips voor thuis sporten

06.09.2018 - Thuis sporten? Zo houd je het vol, ook als je normaal een sportschoolfanaat bent. Lees verder

Sporten maakt gelukkig, maar overdrijf niet

16.08.2018 - Sporten maakt gelukkig, maar zoals met veel dingen het geval is, kan het te veel worden. Lees verder

3 oefeningen om de split te oefenen

11.08.2018 - Zou je graag wat soepeler zijn? Met deze drie oefeningen werk je naar een split toe. Lees verder

Split in 4 weken

03.08.2018 - De Japanse yogadocent Eiko doet in haar boek uit de doeken hoe iedereen de split in vier weken kan leren. Santé's Shirley (28) probeert het uit. Lees verder

Buikspieren aanspannen

25.07.2018 - Hoe span je op commando je buikspieren aan en hoe weet je zeker of je het goed doet? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 51 |
Mis niets
Daghoroscoop
Maagd

Jouw communicatie kan tot misverstanden leiden. Denk goed na voordat je iets…

» Naar de daghoroscopen