×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Tips om de handstand te leren

Tips om de handstand te oefenen
11.03.2018 - Redactie

De handstand is niet alleen een leuk trucje, maar ook een nuttige pose. Met onze tips doe jij binnenkort de handstand, zonder muur.


  1. Doe een korte warming-up. Vergeet niet om je polsen los te draaien, daar komt straks je gewicht op te rusten.
  2. Begin met oefenen bij een muur. Goed om je balans te trainen.
  3. Vraag de eerste keer iemand om hulp als het je niet lukt. In je eentje kan het de eerste keer best lastig zijn, ook als je tegen de muur oefent.
  4. Lukt het niet om in de handstand te komen op de 'normale' manier? Ga met je rug naar de muur staan en zet je handen op de grond. Je kunt nu met je voeten tegen de muur omhoog klimmen.
  5. Blijf je steeds makkelijker staan tegen de muur? Duw je voeten voorzichtig los van de muur en oefen om steeds iets langer los te staan zonder je balans te verliezen.
  6. Tijd om de handstand zonder muur te oefenen. Kies in het begin voor een zachte ondergrond.
  7. Wees niet bang voor de handstand, dat zal averechts werken.
  8. Verdeel het gewicht over je hele handen en steun niet alleen op je polsen. Het wordt zo makkelijker voor je polsen, maar je valt ook minder snel om.
  9. Train je core. Je core is belangrijk om je balans te bewaren tijdens de handstand.

Lees ook: 5 redenen waarom de handstand goed voor je is

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Skinny fat

10.11.2018 - Deze maand lees je in Santé het verhaal van Esmir, die haar skinny fat te lijf gaat. Maar wát is skinny fat eigenlijk? Lees verder

Afgeslankt de feestdagen in? Begin dan nu

06.11.2018 - Voor je het weet is het weer Kerst en Oud & Nieuw. Wil je net als Lieke met de feestdagen (weer) in je favoriete outfit kunnen? Dan is nu het moment om er iets aan te doen! Lees verder

5 tips voor een sterke rug

04.11.2018 - Je rug is een meesterwerk: 120 spieren, 24 wervels en 23 'schokdemmpers' die ervoor zorgen dat je mooi rechtop loopt. Houd je rug gezond en sterk en voorkom rugklachten. Lees verder

Hoe lang duurt het voordat je uit vorm raakt?

01.11.2018 - Drie dagen niet sporten, verandert in een week niet sporten en opeens is je laatste training bijna twee weken geleden. Kun je zo snel al uit vorm raken? Lees verder

Sportverslaving

31.10.2018 - Misschien hield je vroeger niet eens van sporten. Je mag er trots op zijn als je de smaak eenmaal te pakken hebt. Maar hoe weet je wanneer sporten langzaam in een verslaving verandert? Lees verder

Balans bewaren

19.10.2018 - Sta je te wankelen op je standbeen? Dat kan door de volgende vier dingen komen. Lees verder

Spierpijn, maar niet gesport

13.10.2018 - Heb je last van spierpijn, maar heb je niet gesport? Wij hebben een aantal mogelijke oorzaken op een rij gezet. Lees verder

Gewicht spieren en vet

29.09.2018 - Je hebt vast wel eens gehoord dat spieren zwaarder zijn dan vet. Hoe zit dat precies? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 51 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij komt tot de conclusie dat op het moment niks zinnigs uit je handen komt.…

» Naar de daghoroscopen