×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Tips om de handstand te leren

Tips om de handstand te oefenen
11.03.2018 - Redactie

De handstand is niet alleen een leuk trucje, maar ook een nuttige pose. Met onze tips doe jij binnenkort de handstand, zonder muur.


  1. Doe een korte warming-up. Vergeet niet om je polsen los te draaien, daar komt straks je gewicht op te rusten.
  2. Begin met oefenen bij een muur. Goed om je balans te trainen.
  3. Vraag de eerste keer iemand om hulp als het je niet lukt. In je eentje kan het de eerste keer best lastig zijn, ook als je tegen de muur oefent.
  4. Lukt het niet om in de handstand te komen op de 'normale' manier? Ga met je rug naar de muur staan en zet je handen op de grond. Je kunt nu met je voeten tegen de muur omhoog klimmen.
  5. Blijf je steeds makkelijker staan tegen de muur? Duw je voeten voorzichtig los van de muur en oefen om steeds iets langer los te staan zonder je balans te verliezen.
  6. Tijd om de handstand zonder muur te oefenen. Kies in het begin voor een zachte ondergrond.
  7. Wees niet bang voor de handstand, dat zal averechts werken.
  8. Verdeel het gewicht over je hele handen en steun niet alleen op je polsen. Het wordt zo makkelijker voor je polsen, maar je valt ook minder snel om.
  9. Train je core. Je core is belangrijk om je balans te bewaren tijdens de handstand.

Lees ook: 5 redenen waarom de handstand goed voor je is

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

3 signalen dat je tegen een blessure aan zit

25.06.2018 - Luister goed naar je lichaam en wees extra alert als je één van de volgende signalen herkent. Lees verder

Wanneer moet ik mijn hardloopschoenen vervangen?

09.06.2018 - Voor hardlopen heb je niet veel nodig, goede hardloopschoenen zijn het belangrijkst. Hoe weet je wanneer je je hardloopschoenen moet vervangen? Lees verder

Iets nieuws proberen, is goed voor je: bungee-fitness

08.06.2018 - Journalist Esmir waagde de sprong en deed een les bungee-fitness. Je leest haar verhaal in het juninummer van Santé. Ben je benieuwd geworden en wil je het ook eens proberen? Lees verder

Buiten hardlopen vs. hardlopen op de loopband

30.05.2018 - De loopband en buiten hardlopen hebben voordelen, kies daarom de vorm die het best bij jouw doel aansluit. Lees verder

3 soorten sportdrank

18.05.2018 - Als je een uur sport, is water prima als dorstlesser en om het vochttekort aan te vullen. Ga je intensief sporten of is het warm, dan kan je lichaam soms voordeel hebben bij een sportdrank Lees verder

De split leren in vier weken

02.05.2018 - De Japanse yogadocent Eiko doet in haar boek uit de doeken hoe iedereen de split in vier weken kan leren. Santé's Shirley (28) probeert het uit. Lees verder

Zoveel push-ups zou een gezond persoon moeten kunnen

14.04.2018 - Er is berekend hoeveel keer een gezonde vrouw zich moet kunnen opdrukken. Benieuwd of jij het aantal redt? Lees verder

Verdoe jij je tijd in de sportschool?

12.04.2018 - Als je naar de sportschool gaat, dan wil je daar ook resultaat van zien. Toch? Stel jezelf de volgende drie vragen en ontdek of jij eigenlijk wel efficiënt bezig bent in de gym. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 50 |
Mis niets
Daghoroscoop
Kreeft

Je levenslustige houding heeft een goede invloed op de werkssfeer. Jij bent in…

» Naar de daghoroscopen