×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 redenen waarom de handstand goed voor je is

5 redenen waarom de handstand goed voor je is
15.07.2016 - Redactie

De handstand of hoofdstand zijn niet alleen leuke trucjes. De poses hebben ook voordelen voor je lichaam.


1. Goed tegen stress
Om je balans te bewaren en je handstand vast te houden, heb je je focus nodig. Adem ondertussen rustig en de handstand helpt je stress te bestrijden.

2. Er stroomt bloed naar je hoofd
Dat is goed voor bijvoorbeeld je ogen en hersenen, maar blijf niet te lang op zijn kop hangen.

3. Voor sterke spieren
Terwijl je de handstand doet, worden je schouders flink getraind. Net als je core, want die moet hard aan het werk om je balans te kunnen bewaren. De handstand is een ideale pose om je bovenlichaam te versterken.

4. Rust voor je benen
Na een vermoeiende dag is het heerlijk om je benen omhoog te leggen. Op zijn kop staan, heeft hetzelfde effect op je benen, voeten en enkels. Eindelijk hoeven ze niet het hele gewicht van je lichaam te dragen.

5. Om je balans te trainen
Als je de handstand ooit geprobeerd hebt, weet je dat je een behoorlijke balans nodig hebt. Je spieren moeten voortdurend kleine aanpassingen doen om op twee handen te balanceren, maar na verloop van tijd zul je merken dat je balans steeds beter wordt.

Lees onze tips om de handstand te leren. Een handig hulpmiddel hierbij is de Feetup Classic, die je nu bij ons kunt winnen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Wat is een Buff?

22.11.2017 - Met een Buff bescherm je je nek tegen de kou, handig als je buiten sport in de kou. Lees verder

Buiten sporten in de winter: hoeveel laagjes trek je aan?

16.11.2017 - De belangrijkste truc om je work-out winterproof te maken. Lees verder

Is jouw training te licht?

01.11.2017 - Blijf het maximale uit je training halen. Wees eerlijk en blijf alert op de volgende signalen die erop kunnen wijzen dat je training te makkelijk is geworden. Lees verder

Hoe weet je wanneer sporten in een verslaving verandert?

31.10.2017 - Misschien hield je vroeger niet eens van sporten. Je mag er trots op zijn als je de smaak eenmaal te pakken hebt, maar hoe weet je wanneer sporten langzaam in een verslaving verandert? Lees verder

Hoe vaak zou je moeten sporten?

26.10.2017 - Van afvallen tot een betere conditie: hoeveel moet je nu echt sporten om je doel te bereiken? Met behulp van een expert hebben we het voor je op een rij gezet. Lees verder

De 5 beste sporten voor je lichaam

24.10.2017 - Ondanks onze goede intenties gaat er wel eens een week voorbij waarin we te weinig bewegen en niet gaan sporten. Daarom stelde een professor van Harvard Medical School een rapport samen dat je van de bank af helpt. Lees verder

Afgeslankt de feestdagen in? Begin dan nu!

24.10.2017 - Advertorial - Het lijkt nog ver weg, maar voordat je het weet is het Kerst en Oud & Nieuw. Wil je net als Tjarda met de feestdagen dat jurkje weer aankunnen? Dan is nú het moment om er iets aan te doen. Lees verder

Wegen spieren meer dan vet?

20.10.2017 - Je hebt vast wel eens gehoord dat spieren zwaarder zijn dan vet. Hoe zit dat precies? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 48 |
Daghoroscoop
Boogschutter

Jij barst van de energie. Dat is duidelijk te merken aan de bergen werk die je…

» Naar de daghoroscopen

Mis niets van Santé

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!