×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 redenen waarom de handstand goed voor je is

5 redenen waarom de handstand goed voor je is
15.07.2016 - Redactie

De handstand of hoofdstand zijn niet alleen leuke trucjes. De poses hebben ook voordelen voor je lichaam.


1. Goed tegen stress
Om je balans te bewaren en je handstand vast te houden, heb je je focus nodig. Adem ondertussen rustig en de handstand helpt je stress te bestrijden.

2. Er stroomt bloed naar je hoofd
Dat is goed voor bijvoorbeeld je ogen en hersenen, maar blijf niet te lang op zijn kop hangen.

3. Voor sterke spieren
Terwijl je de handstand doet, worden je schouders flink getraind. Net als je core, want die moet hard aan het werk om je balans te kunnen bewaren. De handstand is een ideale pose om je bovenlichaam te versterken.

4. Rust voor je benen
Na een vermoeiende dag is het heerlijk om je benen omhoog te leggen. Op zijn kop staan, heeft hetzelfde effect op je benen, voeten en enkels. Eindelijk hoeven ze niet het hele gewicht van je lichaam te dragen.

5. Om je balans te trainen
Als je de handstand ooit geprobeerd hebt, weet je dat je een behoorlijke balans nodig hebt. Je spieren moeten voortdurend kleine aanpassingen doen om op twee handen te balanceren, maar na verloop van tijd zul je merken dat je balans steeds beter wordt.

Lees onze tips om de handstand te leren. Een handig hulpmiddel hierbij is de Feetup Classic, die je nu bij ons kunt winnen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

5 tips voor degenen die meedoen aan de Dam tot Damloop

15.09.2017 - Doe jij mee aan de Dam tot Damloop, of ken je iemand die aan de start staat? Met deze tips verschijn je relaxed aan de start. Lees verder

Haal meer uit je work-out op de loopband

24.08.2017 - Breng variatie aan in je loopbandroutine. Lees verder

Verbrand je meer calorieën op de loopband of als je buiten gaat hardlopen?

23.08.2017 - Misschien heb je je wel eens afgevraagd waarmee je meer calorieën verbrandt: met buiten hardlopen of op de loopband rennen. Lees verder

Column van Jet: Alles verandert

11.08.2017 - Jet: 'Niets blijft hetzelfde, zei mijn oma altijd.' Wijze woorden. Deze maand kun je in Santé de laatste column van Jet lezen. Lees verder

7 voordelen van buiten sporten

09.08.2017 - Sport je buiten, ga je naar de sportschool of wissel je het af? Deze acht voordelen overtuigen je misschien om je work-out wat vaker naar buiten te verplaatsen. Lees verder

30 dagen trap-challenge

19.07.2017 - 30-dagen challenges, werken die eigenlijk? Lees verder

Wat is pronatie?

12.07.2017 - Pronatie, overpronatie... Als je begint met hardlopen heb je de termen misschien al een keer horen vallen. Wij leggen uit wat pronatie is. Lees verder

Colum Jet: 'Beetje streng'

12.07.2017 - Hoe streng moet je zijn voor jezelf? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 47 |

Daghoroscoop
Maagd

Er gebeuren vandaag onverwachte dingen om je heen. Wees dus op je hoede. Als…

» Naar de daghoroscopen