×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 redenen waarom de handstand goed voor je is

5 redenen waarom de handstand goed voor je is
15.07.2016 - Redactie

De handstand of hoofdstand zijn niet alleen leuke trucjes. De poses hebben ook voordelen voor je lichaam.


1. Goed tegen stress
Om je balans te bewaren en je handstand vast te houden, heb je je focus nodig. Adem ondertussen rustig en de handstand helpt je stress te bestrijden.

2. Er stroomt bloed naar je hoofd
Dat is goed voor bijvoorbeeld je ogen en hersenen, maar blijf niet te lang op zijn kop hangen.

3. Voor sterke spieren
Terwijl je de handstand doet, worden je schouders flink getraind. Net als je core, want die moet hard aan het werk om je balans te kunnen bewaren. De handstand is een ideale pose om je bovenlichaam te versterken.

4. Rust voor je benen
Na een vermoeiende dag is het heerlijk om je benen omhoog te leggen. Op zijn kop staan, heeft hetzelfde effect op je benen, voeten en enkels. Eindelijk hoeven ze niet het hele gewicht van je lichaam te dragen.

5. Om je balans te trainen
Als je de handstand ooit geprobeerd hebt, weet je dat je een behoorlijke balans nodig hebt. Je spieren moeten voortdurend kleine aanpassingen doen om op twee handen te balanceren, maar na verloop van tijd zul je merken dat je balans steeds beter wordt.

Lees onze tips om de handstand te leren. Een handig hulpmiddel hierbij is de Feetup Classic, die je nu bij ons kunt winnen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Wanneer moet ik mijn hardloopschoenen vervangen?

09.06.2018 - Voor hardlopen heb je niet veel nodig, goede hardloopschoenen zijn het belangrijkst. Hoe weet je wanneer je je hardloopschoenen moet vervangen? Lees verder

Iets nieuws proberen, is goed voor je: bungee-fitness

08.06.2018 - Journalist Esmir waagde de sprong en deed een les bungee-fitness. Je leest haar verhaal in het juninummer van Santé. Ben je benieuwd geworden en wil je het ook eens proberen? Lees verder

Buiten hardlopen vs. hardlopen op de loopband

30.05.2018 - De loopband en buiten hardlopen hebben voordelen, kies daarom de vorm die het best bij jouw doel aansluit. Lees verder

3 soorten sportdrank

18.05.2018 - Als je een uur sport, is water prima als dorstlesser en om het vochttekort aan te vullen. Ga je intensief sporten of is het warm, dan kan je lichaam soms voordeel hebben bij een sportdrank Lees verder

De split leren in vier weken

02.05.2018 - De Japanse yogadocent Eiko doet in haar boek uit de doeken hoe iedereen de split in vier weken kan leren. Santé's Shirley (28) probeert het uit. Lees verder

Zoveel push-ups zou een gezond persoon moeten kunnen

14.04.2018 - Er is berekend hoeveel keer een gezonde vrouw zich moet kunnen opdrukken. Benieuwd of jij het aantal redt? Lees verder

Verdoe jij je tijd in de sportschool?

12.04.2018 - Als je naar de sportschool gaat, dan wil je daar ook resultaat van zien. Toch? Stel jezelf de volgende drie vragen en ontdek of jij eigenlijk wel efficiënt bezig bent in de gym. Lees verder

Eiwitten na het sporten

09.04.2018 - Je hoort tegenwoordig veel over extra eiwitten na het sporten voor spierherstel. Zou jij ook aan de eiwitshakes moeten? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 50 |
Mis niets
Daghoroscoop
Kreeft

Laat die kritiek even voor wat het is. Jij bent zo emotioneel geladen dat je…

» Naar de daghoroscopen