×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 redenen waarom de handstand goed voor je is

5 redenen waarom de handstand goed voor je is
15.07.2016 - Redactie

De handstand of hoofdstand zijn niet alleen leuke trucjes. De poses hebben ook voordelen voor je lichaam.


1. Goed tegen stress
Om je balans te bewaren en je handstand vast te houden, heb je je focus nodig. Adem ondertussen rustig en de handstand helpt je stress te bestrijden.

2. Er stroomt bloed naar je hoofd
Dat is goed voor bijvoorbeeld je ogen en hersenen, maar blijf niet te lang op zijn kop hangen.

3. Voor sterke spieren
Terwijl je de handstand doet, worden je schouders flink getraind. Net als je core, want die moet hard aan het werk om je balans te kunnen bewaren. De handstand is een ideale pose om je bovenlichaam te versterken.

4. Rust voor je benen
Na een vermoeiende dag is het heerlijk om je benen omhoog te leggen. Op zijn kop staan, heeft hetzelfde effect op je benen, voeten en enkels. Eindelijk hoeven ze niet het hele gewicht van je lichaam te dragen.

5. Om je balans te trainen
Als je de handstand ooit geprobeerd hebt, weet je dat je een behoorlijke balans nodig hebt. Je spieren moeten voortdurend kleine aanpassingen doen om op twee handen te balanceren, maar na verloop van tijd zul je merken dat je balans steeds beter wordt.

Lees onze tips om de handstand te leren. Een handig hulpmiddel hierbij is de Feetup Classic, die je nu bij ons kunt winnen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Slim veters strikken om blaren te voorkomen

22.02.2018 - Heb je last van blaren door je hardloopschoenen? Probeer deze slimme veter strikmethode. Lees verder

Hoe vaak zou je moeten sporten?

20.02.2018 - Van afvallen tot een betere conditie: hoeveel moet je sporten om je doel te bereiken? Met behulp van een expert hebben we het voor je op een rij gezet. Lees verder

Spierpijn, maar niet gesport

18.02.2018 - Heb je last van spierpijn, maar heb je niet gesport? Wij hebben een aantal mogelijke oorzaken op een rij gezet. Lees verder

Is spierpijn een teken van een goede training?

02.02.2018 - Een beetje spierpijn de dag na het sporten, is soms best fijn. Hierdoor heb je in ieder geval het idee dat je goed bezig bent geweest, maar is het ook echt zo? Lees verder

Chocolademelk is de ideale drank voor na het sporten

01.02.2018 - Je hoeft je niet schuldig te voelen als je na het sporten op de bank hangt met een warme chocolademelk. Lees verder

Dit is een serieuze kantoorwork-out

01.02.2018 - De oefeningen op een stoel op kantoor kennen we inmiddels wel. Niets mis mee, want een beetje beweging en stretchen tijdens een werkdag is heel goed voor je. Maar deze work-out, dat is wel even iets anders. Lees verder

Zweedse sporttrend: plogging

30.01.2018 - Het houdt niet op met die Scandinavische trends. Na hygge en lagom is er nu plogga of plogging: hardlopen terwijl je ondertussen afval opruimt. Lees verder

Hoe weet je of je klaar bent voor een marathon?

28.01.2018 - Vraag jij je wel eens af of je klaar bent voor een marathon? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 48 |
Mis niets
Daghoroscoop
Vissen

Bij een al veel te lang durende onenigheid wordt vanaf de andere kant…

» Naar de daghoroscopen