×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Tip van Marianne Timmer: Conditie opbouwen

Tip van Marianne Timmer: Conditie opbouwen
29.02.2016 - Redactie

Santé is medesubsponsor van Team Continu: het schaatsteam onder leiding van Marianne Timmer. Marianne deelt iedere dag een tip om fit te blijven met Santé. Dit keer: Hoe bouw je je conditie op?


Marianne: 'Wil je je conditie opbouwen? Herhaling is daarbij van belang. Van één keer trainen krijg je geen conditie. In het ideale geval herhaal je je training minimaal twee keer in de week, bijvoorbeeld 2x voetballen, tennissen, bootcampen of natuurlijk schaatsen.

Moeite om het sporten vol te houden?
Na het sporten komt het stofje dopamine vrij, dat geeft een goed gevoel. Soms moet je je er misschien toe zetten om weer te gaan sporten, maar zodra je weer thuis bent heb je een goed gevoel. Je hebt het toch maar weer gedaan!

Zet je in voor een goed doel
Voor een goed doel worden vaak leuke runs of andere evenementen georganiseerd. Het kan een mooi doel én een stok achter de deur zijn om ergens naar toe te trainen.'

Tip gemist? Lees alle tips van Marianne Timmer terug.

Bron: Marianne Timmer

Wat vind je ervan?

Reacties

Wat is een Buff?

22.11.2017 - Met een Buff bescherm je je nek tegen de kou, handig als je buiten sport in de kou. Lees verder

Buiten sporten in de winter: hoeveel laagjes trek je aan?

16.11.2017 - De belangrijkste truc om je work-out winterproof te maken. Lees verder

Is jouw training te licht?

01.11.2017 - Blijf het maximale uit je training halen. Wees eerlijk en blijf alert op de volgende signalen die erop kunnen wijzen dat je training te makkelijk is geworden. Lees verder

Hoe weet je wanneer sporten in een verslaving verandert?

31.10.2017 - Misschien hield je vroeger niet eens van sporten. Je mag er trots op zijn als je de smaak eenmaal te pakken hebt, maar hoe weet je wanneer sporten langzaam in een verslaving verandert? Lees verder

Hoe vaak zou je moeten sporten?

26.10.2017 - Van afvallen tot een betere conditie: hoeveel moet je nu echt sporten om je doel te bereiken? Met behulp van een expert hebben we het voor je op een rij gezet. Lees verder

De 5 beste sporten voor je lichaam

24.10.2017 - Ondanks onze goede intenties gaat er wel eens een week voorbij waarin we te weinig bewegen en niet gaan sporten. Daarom stelde een professor van Harvard Medical School een rapport samen dat je van de bank af helpt. Lees verder

Afgeslankt de feestdagen in? Begin dan nu!

24.10.2017 - Advertorial - Het lijkt nog ver weg, maar voordat je het weet is het Kerst en Oud & Nieuw. Wil je net als Tjarda met de feestdagen dat jurkje weer aankunnen? Dan is nú het moment om er iets aan te doen. Lees verder

Wegen spieren meer dan vet?

20.10.2017 - Je hebt vast wel eens gehoord dat spieren zwaarder zijn dan vet. Hoe zit dat precies? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 48 |
Daghoroscoop
Boogschutter

Jij barst van de energie. Dat is duidelijk te merken aan de bergen werk die je…

» Naar de daghoroscopen

Mis niets van Santé

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!