×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Tip van Marianne Timmer: Conditie opbouwen

Tip van Marianne Timmer: Conditie opbouwen
29.02.2016 - Redactie

Santé is medesubsponsor van Team Continu: het schaatsteam onder leiding van Marianne Timmer. Marianne deelt iedere dag een tip om fit te blijven met Santé. Dit keer: Hoe bouw je je conditie op?


Marianne: 'Wil je je conditie opbouwen? Herhaling is daarbij van belang. Van één keer trainen krijg je geen conditie. In het ideale geval herhaal je je training minimaal twee keer in de week, bijvoorbeeld 2x voetballen, tennissen, bootcampen of natuurlijk schaatsen.

Moeite om het sporten vol te houden?
Na het sporten komt het stofje dopamine vrij, dat geeft een goed gevoel. Soms moet je je er misschien toe zetten om weer te gaan sporten, maar zodra je weer thuis bent heb je een goed gevoel. Je hebt het toch maar weer gedaan!

Zet je in voor een goed doel
Voor een goed doel worden vaak leuke runs of andere evenementen georganiseerd. Het kan een mooi doel én een stok achter de deur zijn om ergens naar toe te trainen.'

Tip gemist? Lees alle tips van Marianne Timmer terug.

Bron: Marianne Timmer

Wat vind je ervan?

Reacties

Slim veters strikken om blaren te voorkomen

22.02.2018 - Heb je last van blaren door je hardloopschoenen? Probeer deze slimme veter strikmethode. Lees verder

Hoe vaak zou je moeten sporten?

20.02.2018 - Van afvallen tot een betere conditie: hoeveel moet je sporten om je doel te bereiken? Met behulp van een expert hebben we het voor je op een rij gezet. Lees verder

Spierpijn, maar niet gesport

18.02.2018 - Heb je last van spierpijn, maar heb je niet gesport? Wij hebben een aantal mogelijke oorzaken op een rij gezet. Lees verder

Is spierpijn een teken van een goede training?

02.02.2018 - Een beetje spierpijn de dag na het sporten, is soms best fijn. Hierdoor heb je in ieder geval het idee dat je goed bezig bent geweest, maar is het ook echt zo? Lees verder

Chocolademelk is de ideale drank voor na het sporten

01.02.2018 - Je hoeft je niet schuldig te voelen als je na het sporten op de bank hangt met een warme chocolademelk. Lees verder

Dit is een serieuze kantoorwork-out

01.02.2018 - De oefeningen op een stoel op kantoor kennen we inmiddels wel. Niets mis mee, want een beetje beweging en stretchen tijdens een werkdag is heel goed voor je. Maar deze work-out, dat is wel even iets anders. Lees verder

Zweedse sporttrend: plogging

30.01.2018 - Het houdt niet op met die Scandinavische trends. Na hygge en lagom is er nu plogga of plogging: hardlopen terwijl je ondertussen afval opruimt. Lees verder

Hoe weet je of je klaar bent voor een marathon?

28.01.2018 - Vraag jij je wel eens af of je klaar bent voor een marathon? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 48 |
Mis niets
Daghoroscoop
Vissen

Bij een al veel te lang durende onenigheid wordt vanaf de andere kant…

» Naar de daghoroscopen