×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Spierpijn, maar niet gesport

Spierpijn, maar niet gesport
18.02.2018 - Redactie

Heb je last van spierpijn, maar heb je niet gesport? Wij hebben een aantal mogelijke oorzaken op een rij gezet.


1. Griep
Eén van de symptomen van griep is spierpijn. Heb je verder nog nergens last van? Spierpijn kan een signaal zijn dat je toch een griep te pakken hebt. In dat geval zul je het snel genoeg ontdekken. Lees meer over spierpijn als je ziek bent.

2. Kneuzing
Door een kneuzing zwelt de spier soms op, waardoor je je minder makkelijk kunt bewegen.

3. Klap of val
Heb je een val gemaakt of klap gekregen? Ook als je in eerste instantie niets voelt, kun je de volgende dag flink spierpijn hebben van de kracht die op je spieren is uitgeoefend.

4. Bijwerking van medicijnen
Cholesterolverlagers zijn bijvoorbeeld berucht om de spierpijn als bijwerking, maar dit is niet het enige medicijn met deze bijwerking. Controleer de bijsluiters van eventuele medicijnen die je gebruikt.

5. Stress
Stress kan bij iedereen een andere uitwerking op het lichaam hebben. Door de spanning die zich opbouwt in je lichaam kan stress zorgen voor spierpijn.

6. Overbelasting
Door herhaaldelijk dezelfde (soort) bewegingen te maken, kun je spierpijn krijgen. Ga eens na of je de afgelopen dagen iets gedaan hebt wat je spieren niet gewend zijn. Van ongebruikelijke bewegingen, krijg je sneller spierpijn.

7. Je hebt verkeerd geslapen
Door urenlang in een verkeerde houding te liggen, kun je spierpijn krijgen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Fitter worden zonder gewicht te verliezen

20.07.2018 - Dat je geen gewicht verliest, betekent niet dat je niet fitter wordt. Het kan zelfs het tegendeel betekenen. Aan de volgende signalen kun je merken dat je wel degelijk fitter bent geworden. Lees verder

Hoe vaak zou je moeten sporten?

20.07.2018 - Van afvallen tot een betere conditie: hoeveel moet je sporten om je doel te bereiken? Met behulp van een expert hebben we het voor je op een rij gezet. Lees verder

3 kilo afvallen

17.07.2018 - Veel mensen willen wel een paar kilo afvallen, maar weinig mensen doen het daadwerkelijk. Wat zit daar achter? Lees verder

Hoeveel push-ups moet je kunnen?

16.07.2018 - Er is berekend hoeveel keer een gezonde vrouw zich moet kunnen opdrukken. Benieuwd of jij het aantal redt? Lees verder

juiste sportbeha

28.06.2018 - Tijdens het sporten moet je bezig zijn met je killer work-out en niet met het feit of je borsten nog in je sportbeha zitten of niet. Lees verder

3 signalen dat je tegen een blessure aan zit

25.06.2018 - Luister goed naar je lichaam en wees extra alert als je één van de volgende signalen herkent. Lees verder

Wanneer moet ik mijn hardloopschoenen vervangen?

09.06.2018 - Voor hardlopen heb je niet veel nodig, goede hardloopschoenen zijn het belangrijkst. Hoe weet je wanneer je je hardloopschoenen moet vervangen? Lees verder

Iets nieuws proberen, is goed voor je: bungee-fitness

08.06.2018 - Journalist Esmir waagde de sprong en deed een les bungee-fitness. Je leest haar verhaal in het juninummer van Santé. Ben je benieuwd geworden en wil je het ook eens proberen? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 50 |
Mis niets
Daghoroscoop
Kreeft

Je hebt een meningsverschil over kwaliteit. Heb je echt gelijk of ben je…

» Naar de daghoroscopen