×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Stappenplan: 10.000 stappen per dag

Stappenplan: 10.000 stappen per dag
06.10.2015 - Redactie

Uit onderzoek is gebleken dat we gemiddeld 6.000 stappen zetten. Houd eens bij hoe veel stappen jij per dag zet. Kom je niet aan 10.000 stappen? Zo verhoog je het aantal stappen dat je zet tot 10.000 per dag.


Stap 1: Houd het aantal stappen dat je zet een tijdje bij
Op de meeste recente smartphones staat al een app die je stappen bijhoudt. Je kunt ook de gratis app Moves downloaden of een stappenteller kopen. Kijk na één of twee weken hoe veel stappen je op een gemiddelde dag zet.

Stap 2: Bepaal je doel
Kun je op werkdagen meer stappen zetten, of zet je al regelmatig 10.000 stappen op een dag? Stel jezelf een haalbaar doel. Als je gemiddeld 5.000 stappen per dag zet, is meteen voor 10.000 gaan waarschijnlijk niet makkelijk vol te houden. Streef eerst eens naar 6.000 stappen per dag. Zodra dat je steeds makkelijker afgaat, kun je je doel weer verhogen.

Stap 3: Bepaal hoe je je doel kunt behalen
Hoe zorg je ervoor dat je meer stappen gaat zetten. Voorbeelden van hoe je dit kunt bereiken:
- Neem de trap in plaats van de lift.
- Breng de tijd die je moet wachten, bijvoorbeeld op het station of bij de dokter, lopend door.
-  Parkeer de auto wat verder weg of stap twee bushaltes eerder uit.
- Ga een stukje wandelen in je pauze.
- Ga er 's avonds of in het weekend op uit om te wandelen.
- Ga wandelend naar de supermarkt.
- Loop tijdens het telefoneren heen en weer.

Stap 4: Zorg dat het een gewoonte wordt
Zodra iets een gewoonte wordt, is het makkelijker vol te houden. Maar hoe zorg je ervoor dat 10.000 stappen per dag zetten een gewoonte wordt? Probeer lopen zo veel mogelijk in je leven te integreren. Lees ook onze tips om jezelf een nieuwe gewoonte aan te leren.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Platte buik zonder sportschool

16.01.2019 - Wil je een plattere buik? Dat kun je ook bereiken zonder sporten. Met deze tips gaat je broek straks makkelijker dicht. Lees verder

Klaar voor een marathon

06.01.2019 - Vraag jij je wel eens af of je klaar bent voor een marathon? Lees verder

Oefeningen leger

28.12.2018 - De oefeningen zijn niet mals. Lees verder

Chocolademelk na het sporten

06.12.2018 - Je hoeft je niet schuldig te voelen als je na het sporten op de bank hangt met een warme chocolademelk. Lees verder

Buiten sporten als het koud is

18.11.2018 - De eerste nachtvorst van dit seizoen is voorspeld, maar dat is geen excuus om niet buiten te gaan sporten. Een winterwork-out is juist supereffectief. Lees verder

Skinny fat

10.11.2018 - Deze maand lees je in Santé het verhaal van Esmir, die haar skinny fat te lijf gaat. Maar wát is skinny fat eigenlijk? Lees verder

Afgeslankt de feestdagen in? Begin dan nu

06.11.2018 - Voor je het weet is het weer Kerst en Oud & Nieuw. Wil je net als Lieke met de feestdagen (weer) in je favoriete outfit kunnen? Dan is nu het moment om er iets aan te doen! Lees verder

5 tips voor een sterke rug

04.11.2018 - Je rug is een meesterwerk: 120 spieren, 24 wervels en 23 'schokdemmpers' die ervoor zorgen dat je mooi rechtop loopt. Houd je rug gezond en sterk en voorkom rugklachten. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 51 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jouw energie is vandaag prima in orde. Je kunt meer dan je ooit voor mogelijk…

» Naar de daghoroscopen