×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Stappenplan: 10.000 stappen per dag

Stappenplan: 10.000 stappen per dag
06.10.2015 - Redactie

Uit onderzoek is gebleken dat we gemiddeld 6.000 stappen zetten. Houd eens bij hoe veel stappen jij per dag zet. Kom je niet aan 10.000 stappen? Zo verhoog je het aantal stappen dat je zet tot 10.000 per dag.


Stap 1: Houd het aantal stappen dat je zet een tijdje bij
Op de meeste recente smartphones staat al een app die je stappen bijhoudt. Je kunt ook de gratis app Moves downloaden of een stappenteller kopen. Kijk na één of twee weken hoe veel stappen je op een gemiddelde dag zet.

Stap 2: Bepaal je doel
Kun je op werkdagen meer stappen zetten, of zet je al regelmatig 10.000 stappen op een dag? Stel jezelf een haalbaar doel. Als je gemiddeld 5.000 stappen per dag zet, is meteen voor 10.000 gaan waarschijnlijk niet makkelijk vol te houden. Streef eerst eens naar 6.000 stappen per dag. Zodra dat je steeds makkelijker afgaat, kun je je doel weer verhogen.

Stap 3: Bepaal hoe je je doel kunt behalen
Hoe zorg je ervoor dat je meer stappen gaat zetten. Voorbeelden van hoe je dit kunt bereiken:
- Neem de trap in plaats van de lift.
- Breng de tijd die je moet wachten, bijvoorbeeld op het station of bij de dokter, lopend door.
-  Parkeer de auto wat verder weg of stap twee bushaltes eerder uit.
- Ga een stukje wandelen in je pauze.
- Ga er 's avonds of in het weekend op uit om te wandelen.
- Ga wandelend naar de supermarkt.
- Loop tijdens het telefoneren heen en weer.

Stap 4: Zorg dat het een gewoonte wordt
Zodra iets een gewoonte wordt, is het makkelijker vol te houden. Maar hoe zorg je ervoor dat 10.000 stappen per dag zetten een gewoonte wordt? Probeer lopen zo veel mogelijk in je leven te integreren. Lees ook onze tips om jezelf een nieuwe gewoonte aan te leren.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Balans bewaren

19.10.2018 - Sta je te wankelen op je standbeen? Dat kan door de volgende vier dingen komen. Lees verder

Spierpijn, maar niet gesport

13.10.2018 - Heb je last van spierpijn, maar heb je niet gesport? Wij hebben een aantal mogelijke oorzaken op een rij gezet. Lees verder

Gewicht spieren en vet

29.09.2018 - Je hebt vast wel eens gehoord dat spieren zwaarder zijn dan vet. Hoe zit dat precies? Lees verder

Hardlopen: buiten of op de loopband?

21.09.2018 - Misschien heb je je wel eens afgevraagd waarmee je meer calorieën verbrandt: met buiten hardlopen of op de loopband rennen. Lees verder

5 tips voor degenen die meedoen aan de Dam tot Damloop

20.09.2018 - Doe jij mee aan de Dam tot Damloop, of ken je iemand die aan de start staat? Met deze tips verschijn je relaxed aan de start. Lees verder

Eagle arms

15.09.2018 - Tijdens haar pilatesles ziet webredacteur Shirley iedereen met gemak de armen verstrengelen voor de eagle pose. Zelf komt ze er in de verste verte niet in de buurt. Lees verder

Leukste sneakers

15.09.2018 - Of je ze nu draagt tijdens het sporten of naar je werk: de allerleukste sneakers staan deze maand in Santé. We geven je een kijkje achter de schermen. Lees verder

Jeuk door zweten

10.09.2018 - Het lijkt bijna alsof je allergisch bent voor sporten of je eigen zweet. Heb jij wel eens last van jeuk tijdens het sporten? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 50 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij loopt al geruime tijd met een onaangenaam gevoel rond. Het contact met een…

» Naar de daghoroscopen