×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Stappenplan: 10.000 stappen per dag

Stappenplan: 10.000 stappen per dag
06.10.2015 - Redactie

Uit onderzoek is gebleken dat we gemiddeld 6.000 stappen zetten. Houd eens bij hoe veel stappen jij per dag zet. Kom je niet aan 10.000 stappen? Zo verhoog je het aantal stappen dat je zet tot 10.000 per dag.


Stap 1: Houd het aantal stappen dat je zet een tijdje bij
Op de meeste recente smartphones staat al een app die je stappen bijhoudt. Je kunt ook de gratis app Moves downloaden of een stappenteller kopen. Kijk na één of twee weken hoe veel stappen je op een gemiddelde dag zet.

Stap 2: Bepaal je doel
Kun je op werkdagen meer stappen zetten, of zet je al regelmatig 10.000 stappen op een dag? Stel jezelf een haalbaar doel. Als je gemiddeld 5.000 stappen per dag zet, is meteen voor 10.000 gaan waarschijnlijk niet makkelijk vol te houden. Streef eerst eens naar 6.000 stappen per dag. Zodra dat je steeds makkelijker afgaat, kun je je doel weer verhogen.

Stap 3: Bepaal hoe je je doel kunt behalen
Hoe zorg je ervoor dat je meer stappen gaat zetten. Voorbeelden van hoe je dit kunt bereiken:
- Neem de trap in plaats van de lift.
- Breng de tijd die je moet wachten, bijvoorbeeld op het station of bij de dokter, lopend door.
-  Parkeer de auto wat verder weg of stap twee bushaltes eerder uit.
- Ga een stukje wandelen in je pauze.
- Ga er 's avonds of in het weekend op uit om te wandelen.
- Ga wandelend naar de supermarkt.
- Loop tijdens het telefoneren heen en weer.

Stap 4: Zorg dat het een gewoonte wordt
Zodra iets een gewoonte wordt, is het makkelijker vol te houden. Maar hoe zorg je ervoor dat 10.000 stappen per dag zetten een gewoonte wordt? Probeer lopen zo veel mogelijk in je leven te integreren. Lees ook onze tips om jezelf een nieuwe gewoonte aan te leren.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Sporten maakt gelukkig, maar overdrijf niet

16.08.2018 - Sporten maakt gelukkig, maar zoals met veel dingen het geval is, kan het te veel worden. Lees verder

3 oefeningen om de split te oefenen

11.08.2018 - Zou je graag wat soepeler zijn? Met deze drie oefeningen werk je naar een split toe. Lees verder

Split in 4 weken

03.08.2018 - De Japanse yogadocent Eiko doet in haar boek uit de doeken hoe iedereen de split in vier weken kan leren. Santé's Shirley (28) probeert het uit. Lees verder

Buikspieren aanspannen

25.07.2018 - Hoe span je op commando je buikspieren aan en hoe weet je zeker of je het goed doet? Lees verder

Hoe lang moet een springtouw zijn?

21.07.2018 - Springtouwen is niet alleen voor kinderen. Het is één van de beste work-outs die je kunt doen. Hoe lang is het ideale springtouw? Lees verder

Fitter worden zonder gewicht te verliezen

20.07.2018 - Dat je geen gewicht verliest, betekent niet dat je niet fitter wordt. Het kan zelfs het tegendeel betekenen. Aan de volgende signalen kun je merken dat je wel degelijk fitter bent geworden. Lees verder

Hoe vaak zou je moeten sporten?

20.07.2018 - Van afvallen tot een betere conditie: hoeveel moet je sporten om je doel te bereiken? Met behulp van een expert hebben we het voor je op een rij gezet. Lees verder

3 kilo afvallen

17.07.2018 - Veel mensen willen wel een paar kilo afvallen, maar weinig mensen doen het daadwerkelijk. Wat zit daar achter? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 50 |
Mis niets
Daghoroscoop
Leeuw

Keer eens terug naar de aarde. Jouw dromerijen zijn leuk maar hebben niets met…

» Naar de daghoroscopen