×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

6 tips voor degenen die meedoen aan de Dam tot Damloop

5 tips voor degenen die meedoen aan de Dam tot Damloop
20.09.2018 - Redactie

Doe jij mee aan de Dam tot Damloop, of ken je iemand die aan de start staat? Met deze tips verschijn je relaxed aan de start.


1. Plan je reis
Zeker wanneer je een stukje moet reizen naar Amsterdam, is het verstandig om je reistijd ruim te nemen. Je wilt niet gestrest aan de start verschijnen doordat je trein vertraging had.

2. Draag geen nieuwe kleding of schoenen
Hoe verleidelijk het ook kan zijn om je nieuwe schoenen of sportlegging aan te doen, kies voor je vertrouwde hardloopoutfit. Zo weet je zeker dat je een comfortabele outfit draagt en dat er niets schuurt of knelt.

3. Neem de praktische informatie nog eens door
Hoe laat word je waar verwacht, waar kun je parkeren en waar kunnen je vrienden staan om jou te supporten? Je vindt het allemaal terug op de website. Neem belangrijke zaken nog eens door, zodat je voorbereid aan de start verschijnt.

4. Ga op tijd naar bed
Een advies dat je moeder je zou kunnen geven, maar het is met stip het meest verstandige dat je de avond van tevoren kunt doen.

5. Eet een goed ontbijt
Begin je dag met een goed ontbijt. Zorg dat je vlak voor de wedstrijd niets zwaars meer eet.

6. Stop alle belangrijke spullen alvast in je tas
Je startnummer, speldjes om hem vast te maken, eten en drinken, wat papiergeld. Zet de belangrijke dingen die je de ochtend zelf nog moet doen alvast in een checklist in je telefoon.

Dam tot Damlopers, wij wensen jullie heel veel succes!

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Platte buik zonder sportschool

16.01.2019 - Wil je een plattere buik? Dat kun je ook bereiken zonder sporten. Met deze tips gaat je broek straks makkelijker dicht. Lees verder

Klaar voor een marathon

06.01.2019 - Vraag jij je wel eens af of je klaar bent voor een marathon? Lees verder

Oefeningen leger

28.12.2018 - De oefeningen zijn niet mals. Lees verder

Chocolademelk na het sporten

06.12.2018 - Je hoeft je niet schuldig te voelen als je na het sporten op de bank hangt met een warme chocolademelk. Lees verder

Buiten sporten als het koud is

18.11.2018 - De eerste nachtvorst van dit seizoen is voorspeld, maar dat is geen excuus om niet buiten te gaan sporten. Een winterwork-out is juist supereffectief. Lees verder

Skinny fat

10.11.2018 - Deze maand lees je in Santé het verhaal van Esmir, die haar skinny fat te lijf gaat. Maar wát is skinny fat eigenlijk? Lees verder

Afgeslankt de feestdagen in? Begin dan nu

06.11.2018 - Voor je het weet is het weer Kerst en Oud & Nieuw. Wil je net als Lieke met de feestdagen (weer) in je favoriete outfit kunnen? Dan is nu het moment om er iets aan te doen! Lees verder

5 tips voor een sterke rug

04.11.2018 - Je rug is een meesterwerk: 120 spieren, 24 wervels en 23 'schokdemmpers' die ervoor zorgen dat je mooi rechtop loopt. Houd je rug gezond en sterk en voorkom rugklachten. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 51 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jouw energie is vandaag prima in orde. Je kunt meer dan je ooit voor mogelijk…

» Naar de daghoroscopen