×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Healthy-Kelly: Tips om gemotiveerd te blijven

Healthy-Kelly: Tips om gemotiveerd te blijven
06.09.2015 - Redactie

Kelly (27) is al twintig kilo afgevallen. Afvallen gaat, net als alles in het leven, met vallen en opstaan. Kelly deelt haar tips om ondanks alles gemotiveerd te blijven.


Kelly: Voordat ik begon met afvallen voelde ik me moe, ongelukkig en niet lekker in mijn vel. Ik zat op 90 kilo en ik dacht: ik moet aan de rem treken voordat het echt nog verder de spuigaten uit loopt. Dat was voor mij de eerste stap die ik zette naar de nieuwe ik.

Natuurlijk willen we allemaal dat het allemaal vlot loopt en alles met een dalende lijn naar beneden gaat, maar net als alles gaat afvallen met vallen en opstaan. Dat is best lastig, want hoe blijf je dan gemotiveerd? Daar is eigenlijk geen eenduidig antwoord op, dat zal voor iedereen verschillend zijn. Dit zijn de tips die mij, of mensen in mijn omgeving, geholpen hebben om gemotiveerd te blijven:

1. Vertel iemand die dicht bij je staat dat je bezig bent met afvallen en vraag hem / haar of je af en toe mag klagen als je een mindere dag hebt
Nog belangrijker: vraag hem/haar of diegene je weer wilt oppeppen bij slechte dagen zodat je weer vol energie verder kunt gaan.

2. Pak een foto van jezelf van vroeger zoals je graag weer zou willen zijn of van iemand waarvan jij denkt: Zo zou ik willen zijn
Plak deze foto op een zichtbare plek, bijvoorbeeld bij de kast met lekkers en denk aan je doel wat je voor ogen hebt. Wat ook wil helpen als je al wat kilo's kwijt bent: een oude foto opplakken, dit geeft misschien de motivatie om te denken: 'Zo wil ik nooit meer worden!'

3. Stel realistische doelen
Ongeveer een halve kilo per week afvallen, is een mooi streven. Het kan niet altijd met kilo’s per week gaan. Haal je de halve kilo een keer niet? Niet getreurd, schouders eronder en doorgaan! Natuurlijk is de verleiding groot om het bijltje erbij neer te gooien maar houd je doel (en je foto zoals je graag zou willen zijn) voor ogen.

4. Beloon jezelf
Je kan met jezelf afspreken dat je voor iedere 5 kilo die je kwijt bent een beloning krijgt. Denk dan niet gelijk aan eten, maar kies voor een dag naar de sauna, dat leuke jurkje… Bedenk iets dat bij je past. Ik wil bijvoorbeeld als afsluiting van een jaar strijden tegen de kilo’s een fotoshoot gaan doen omdat dat voor mij de ultieme beloning is en tegelijkertijd ook de vastlegging van mijn resultaat.

5. Wees niet te streng
Wanneer je te streng bent voor jezelf is de kans zeer groot dat je het bijltje erbij neergooit. Af en toe genieten van iets lekkers mag best, maar met mate. Zorg er dan voor dat je echt het allerlekkerste kiest waar je ook geen spijt van krijgt als je het eenmaal op hebt.


Wie is Kelly?
Kelly is 27 jaar, getrouwd, moeder van 2 kinderen en de afgelopen maanden is ze 20 kg afgevallen door gezonder te eten, meer te sporten en met medewerking van Reset your Life. Op haar blog deelt ze tips en inspiratie met anderen.

Meer lezen over Kelly's strijd met de laatste kilootjes? Kijk op Healthy-kelly.nl of volg Kelly op Facebook en Instagram.

Hoofdafbeelding: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Platte buik zonder sportschool

16.01.2019 - Wil je een plattere buik? Dat kun je ook bereiken zonder sporten. Met deze tips gaat je broek straks makkelijker dicht. Lees verder

Klaar voor een marathon

06.01.2019 - Vraag jij je wel eens af of je klaar bent voor een marathon? Lees verder

Oefeningen leger

28.12.2018 - De oefeningen zijn niet mals. Lees verder

Chocolademelk na het sporten

06.12.2018 - Je hoeft je niet schuldig te voelen als je na het sporten op de bank hangt met een warme chocolademelk. Lees verder

Buiten sporten als het koud is

18.11.2018 - De eerste nachtvorst van dit seizoen is voorspeld, maar dat is geen excuus om niet buiten te gaan sporten. Een winterwork-out is juist supereffectief. Lees verder

Skinny fat

10.11.2018 - Deze maand lees je in Santé het verhaal van Esmir, die haar skinny fat te lijf gaat. Maar wát is skinny fat eigenlijk? Lees verder

Afgeslankt de feestdagen in? Begin dan nu

06.11.2018 - Voor je het weet is het weer Kerst en Oud & Nieuw. Wil je net als Lieke met de feestdagen (weer) in je favoriete outfit kunnen? Dan is nu het moment om er iets aan te doen! Lees verder

5 tips voor een sterke rug

04.11.2018 - Je rug is een meesterwerk: 120 spieren, 24 wervels en 23 'schokdemmpers' die ervoor zorgen dat je mooi rechtop loopt. Houd je rug gezond en sterk en voorkom rugklachten. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 51 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jouw bescheidenheid siert je, zonder twijfel. Maar je mag ook best eens met je…

» Naar de daghoroscopen