×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Healthy-Kelly: Tips om gemotiveerd te blijven

Healthy-Kelly: Tips om gemotiveerd te blijven
06.09.2015 - Redactie

Kelly (27) is al twintig kilo afgevallen. Afvallen gaat, net als alles in het leven, met vallen en opstaan. Kelly deelt haar tips om ondanks alles gemotiveerd te blijven.


Kelly: Voordat ik begon met afvallen voelde ik me moe, ongelukkig en niet lekker in mijn vel. Ik zat op 90 kilo en ik dacht: ik moet aan de rem treken voordat het echt nog verder de spuigaten uit loopt. Dat was voor mij de eerste stap die ik zette naar de nieuwe ik.

Natuurlijk willen we allemaal dat het allemaal vlot loopt en alles met een dalende lijn naar beneden gaat, maar net als alles gaat afvallen met vallen en opstaan. Dat is best lastig, want hoe blijf je dan gemotiveerd? Daar is eigenlijk geen eenduidig antwoord op, dat zal voor iedereen verschillend zijn. Dit zijn de tips die mij, of mensen in mijn omgeving, geholpen hebben om gemotiveerd te blijven:

1. Vertel iemand die dicht bij je staat dat je bezig bent met afvallen en vraag hem / haar of je af en toe mag klagen als je een mindere dag hebt
Nog belangrijker: vraag hem/haar of diegene je weer wilt oppeppen bij slechte dagen zodat je weer vol energie verder kunt gaan.

2. Pak een foto van jezelf van vroeger zoals je graag weer zou willen zijn of van iemand waarvan jij denkt: Zo zou ik willen zijn
Plak deze foto op een zichtbare plek, bijvoorbeeld bij de kast met lekkers en denk aan je doel wat je voor ogen hebt. Wat ook wil helpen als je al wat kilo's kwijt bent: een oude foto opplakken, dit geeft misschien de motivatie om te denken: 'Zo wil ik nooit meer worden!'

3. Stel realistische doelen
Ongeveer een halve kilo per week afvallen, is een mooi streven. Het kan niet altijd met kilo’s per week gaan. Haal je de halve kilo een keer niet? Niet getreurd, schouders eronder en doorgaan! Natuurlijk is de verleiding groot om het bijltje erbij neer te gooien maar houd je doel (en je foto zoals je graag zou willen zijn) voor ogen.

4. Beloon jezelf
Je kan met jezelf afspreken dat je voor iedere 5 kilo die je kwijt bent een beloning krijgt. Denk dan niet gelijk aan eten, maar kies voor een dag naar de sauna, dat leuke jurkje… Bedenk iets dat bij je past. Ik wil bijvoorbeeld als afsluiting van een jaar strijden tegen de kilo’s een fotoshoot gaan doen omdat dat voor mij de ultieme beloning is en tegelijkertijd ook de vastlegging van mijn resultaat.

5. Wees niet te streng
Wanneer je te streng bent voor jezelf is de kans zeer groot dat je het bijltje erbij neergooit. Af en toe genieten van iets lekkers mag best, maar met mate. Zorg er dan voor dat je echt het allerlekkerste kiest waar je ook geen spijt van krijgt als je het eenmaal op hebt.


Wie is Kelly?
Kelly is 27 jaar, getrouwd, moeder van 2 kinderen en de afgelopen maanden is ze 20 kg afgevallen door gezonder te eten, meer te sporten en met medewerking van Reset your Life. Op haar blog deelt ze tips en inspiratie met anderen.

Meer lezen over Kelly's strijd met de laatste kilootjes? Kijk op Healthy-kelly.nl of volg Kelly op Facebook en Instagram.

Hoofdafbeelding: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

4 signalen dat je fitter wordt, ondanks dat je geen gewicht verliest

18.01.2018 - Dat je geen gewicht verliest, betekent niet dat je niet fitter wordt. Het kan zelfs het tegendeel betekenen. Aan de volgende signalen kun je merken dat je wel degelijk fitter bent geworden. Lees verder

Dit worden de sporttrends in 2018

28.12.2017 - Is het tijd om je sportroutine nieuw leven in te blazen, of ga je in 2018 op dezelfde voet door met sporten? Lees verder

Waarom zweet de één meer dan de ander?

19.12.2017 - Terwijl het zweet van je voorhoofd drupt, zie je dat degene op de loopband naast je nauwelijks ergens last van heeft. Hoeveel je zweet, hangt af van verschillende factoren. Lees verder

Sport goal: leer de split

17.12.2017 - Ga op zoek naar het perfecte evenwicht tussen stabiliteit, kracht en gemak. Lees verder

Tips om veilig door de sneeuw te fietsen

11.12.2017 - Weer of geen weer, soms ontkom je er niet aan om naar buiten te gaan. Met deze tips fiets je - hopelijk - zonder uitglijders te maken. Lees verder

Wat is een Buff?

22.11.2017 - Met een Buff bescherm je je nek tegen de kou, handig als je buiten sport in de kou. Lees verder

Buiten sporten in de winter: hoeveel laagjes trek je aan?

16.11.2017 - De belangrijkste truc om je work-out winterproof te maken. Lees verder

Is jouw training te licht?

01.11.2017 - Blijf het maximale uit je training halen. Wees eerlijk en blijf alert op de volgende signalen die erop kunnen wijzen dat je training te makkelijk is geworden. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 48 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jij voelt je nog niet helemaal lekker. Er lijken steeds nieuwe problemen bij…

» Naar de daghoroscopen