×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Healthy-Kelly: Tips om gemotiveerd te blijven

Healthy-Kelly: Tips om gemotiveerd te blijven
06.09.2015 - Redactie

Kelly (27) is al twintig kilo afgevallen. Afvallen gaat, net als alles in het leven, met vallen en opstaan. Kelly deelt haar tips om ondanks alles gemotiveerd te blijven.


Kelly: Voordat ik begon met afvallen voelde ik me moe, ongelukkig en niet lekker in mijn vel. Ik zat op 90 kilo en ik dacht: ik moet aan de rem treken voordat het echt nog verder de spuigaten uit loopt. Dat was voor mij de eerste stap die ik zette naar de nieuwe ik.

Natuurlijk willen we allemaal dat het allemaal vlot loopt en alles met een dalende lijn naar beneden gaat, maar net als alles gaat afvallen met vallen en opstaan. Dat is best lastig, want hoe blijf je dan gemotiveerd? Daar is eigenlijk geen eenduidig antwoord op, dat zal voor iedereen verschillend zijn. Dit zijn de tips die mij, of mensen in mijn omgeving, geholpen hebben om gemotiveerd te blijven:

1. Vertel iemand die dicht bij je staat dat je bezig bent met afvallen en vraag hem / haar of je af en toe mag klagen als je een mindere dag hebt
Nog belangrijker: vraag hem/haar of diegene je weer wilt oppeppen bij slechte dagen zodat je weer vol energie verder kunt gaan.

2. Pak een foto van jezelf van vroeger zoals je graag weer zou willen zijn of van iemand waarvan jij denkt: Zo zou ik willen zijn
Plak deze foto op een zichtbare plek, bijvoorbeeld bij de kast met lekkers en denk aan je doel wat je voor ogen hebt. Wat ook wil helpen als je al wat kilo's kwijt bent: een oude foto opplakken, dit geeft misschien de motivatie om te denken: 'Zo wil ik nooit meer worden!'

3. Stel realistische doelen
Ongeveer een halve kilo per week afvallen, is een mooi streven. Het kan niet altijd met kilo’s per week gaan. Haal je de halve kilo een keer niet? Niet getreurd, schouders eronder en doorgaan! Natuurlijk is de verleiding groot om het bijltje erbij neer te gooien maar houd je doel (en je foto zoals je graag zou willen zijn) voor ogen.

4. Beloon jezelf
Je kan met jezelf afspreken dat je voor iedere 5 kilo die je kwijt bent een beloning krijgt. Denk dan niet gelijk aan eten, maar kies voor een dag naar de sauna, dat leuke jurkje… Bedenk iets dat bij je past. Ik wil bijvoorbeeld als afsluiting van een jaar strijden tegen de kilo’s een fotoshoot gaan doen omdat dat voor mij de ultieme beloning is en tegelijkertijd ook de vastlegging van mijn resultaat.

5. Wees niet te streng
Wanneer je te streng bent voor jezelf is de kans zeer groot dat je het bijltje erbij neergooit. Af en toe genieten van iets lekkers mag best, maar met mate. Zorg er dan voor dat je echt het allerlekkerste kiest waar je ook geen spijt van krijgt als je het eenmaal op hebt.


Wie is Kelly?
Kelly is 27 jaar, getrouwd, moeder van 2 kinderen en de afgelopen maanden is ze 20 kg afgevallen door gezonder te eten, meer te sporten en met medewerking van Reset your Life. Op haar blog deelt ze tips en inspiratie met anderen.

Meer lezen over Kelly's strijd met de laatste kilootjes? Kijk op Healthy-kelly.nl of volg Kelly op Facebook en Instagram.

Hoofdafbeelding: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

3 soorten sportdrank

18.05.2018 - Als je een uur sport, is water prima als dorstlesser en om het vochttekort aan te vullen. Ga je intensief sporten of is het warm, dan kan je lichaam soms voordeel hebben bij een sportdrank Lees verder

De split leren in vier weken

02.05.2018 - De Japanse yogadocent Eiko doet in haar boek uit de doeken hoe iedereen de split in vier weken kan leren. Santé's Shirley (28) probeert het uit. Lees verder

Zoveel push-ups zou een gezond persoon moeten kunnen

14.04.2018 - Er is berekend hoeveel keer een gezonde vrouw zich moet kunnen opdrukken. Benieuwd of jij het aantal redt? Lees verder

Verdoe jij je tijd in de sportschool?

12.04.2018 - Als je naar de sportschool gaat, dan wil je daar ook resultaat van zien. Toch? Stel jezelf de volgende drie vragen en ontdek of jij eigenlijk wel efficiënt bezig bent in de gym. Lees verder

Eiwitten na het sporten

09.04.2018 - Je hoort tegenwoordig veel over extra eiwitten na het sporten voor spierherstel. Zou jij ook aan de eiwitshakes moeten? Lees verder

8 tips om leniger te worden

05.04.2018 - Je kunt trainen om flexibeler te worden. Hoe lenig je kunt worden, hangt ook af van je spieren en de stand van je gewrichten. Met deze tips haal je het beste uit jezelf. Lees verder

Hoe span je je buikspieren aan?

03.04.2018 - Hoe span je op commando je buikspieren aan en hoe weet je zeker of je het goed doet? Lees verder

Meet een cardioapparaat precies hoeveel calorieën je verbrandt?

02.04.2018 - Het lijkt zo handig, na een half uurtje op de loopband precies aflezen hoeveel calorieën je hebt verbrand. Maar de meeste cardioapparaten laten getallen zien die gebaseerd zijn op de verkeerde gegevens. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 50 |
Mis niets
Daghoroscoop
Tweeling

Jij bent energiek en joviaal. Mensen die je tegemoet treedt, zullen open staan…

» Naar de daghoroscopen