×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Van de loopband naar buiten

Van de loopband naar buiten
17.04.2013 - Redactie

Sommige hardlopers kiezen er in de winter voor om op de loopband te lopen. Hoe maak je nu het kwik oploopt de switch naar buiten?


Zorg voor goede schoenen
Buiten hardlopen is zwaarder en belastender dan op de loopband hardlopen. Zorg ervoor dat je goede schoenen hebt, die schokken opvangen.

Begin rustig
Tegenwind, ongelijke ondergronden. Na maanden op de loopband kun je je buiten heel langzaam voelen. Focus je niet op je snelheid, maar geniet van de buitenlucht en de omgeving.

Let op je veiligheid
Buiten heb je te maken met je omgeving, waaronder het verkeer. Ren je graag op een harde beat? Wanneer je buiten hardloopt is het verstandig het volume iets lager te zetten.

Hou je tijd bij
Het is goed om na afloop te weten welke tijd en afstand je hebt gelopen. Je kunt een app gebruiken om dit bij te houden.

Meer tips
Hoe hou je het hardlopen van een lange afstand vol? >>

Wat je moet weten voor je voor het eerst op de loopband stapt >>


 

Heb jij tips om de switch van loopband naar buiten te maken?

Foto: Shutterstock
Wat vind je ervan?

Reacties

3 soorten sportdrank

18.05.2018 - Als je een uur sport, is water prima als dorstlesser en om het vochttekort aan te vullen. Ga je intensief sporten of is het warm, dan kan je lichaam soms voordeel hebben bij een sportdrank Lees verder

De split leren in vier weken

02.05.2018 - De Japanse yogadocent Eiko doet in haar boek uit de doeken hoe iedereen de split in vier weken kan leren. Santé's Shirley (28) probeert het uit. Lees verder

Zoveel push-ups zou een gezond persoon moeten kunnen

14.04.2018 - Er is berekend hoeveel keer een gezonde vrouw zich moet kunnen opdrukken. Benieuwd of jij het aantal redt? Lees verder

Verdoe jij je tijd in de sportschool?

12.04.2018 - Als je naar de sportschool gaat, dan wil je daar ook resultaat van zien. Toch? Stel jezelf de volgende drie vragen en ontdek of jij eigenlijk wel efficiënt bezig bent in de gym. Lees verder

Eiwitten na het sporten

09.04.2018 - Je hoort tegenwoordig veel over extra eiwitten na het sporten voor spierherstel. Zou jij ook aan de eiwitshakes moeten? Lees verder

8 tips om leniger te worden

05.04.2018 - Je kunt trainen om flexibeler te worden. Hoe lenig je kunt worden, hangt ook af van je spieren en de stand van je gewrichten. Met deze tips haal je het beste uit jezelf. Lees verder

Hoe span je je buikspieren aan?

03.04.2018 - Hoe span je op commando je buikspieren aan en hoe weet je zeker of je het goed doet? Lees verder

Meet een cardioapparaat precies hoeveel calorieën je verbrandt?

02.04.2018 - Het lijkt zo handig, na een half uurtje op de loopband precies aflezen hoeveel calorieën je hebt verbrand. Maar de meeste cardioapparaten laten getallen zien die gebaseerd zijn op de verkeerde gegevens. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 50 |
Mis niets
Daghoroscoop
Tweeling

Jij zou zo graag met iemand over een belangrijk onderwerp willen praten. Je…

» Naar de daghoroscopen