×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Last-minute tips voor wandelaars van de Nijmeegse Vierdaagse

Nijmeegse Vierdaagse
17.07.2017 - Redactie

De Nijmeegse Vierdaagse start morgen. Een aantal laatste tips voor de wandelaars.


1. Drink genoeg
Je moet altijd genoeg drinken, maar tijdens deze editie belooft het op sommige dagen warm te worden. Genoeg drinken is dan nog belangrijker. Uit onderzoek blijkt dat sommige deelnemers genoeg hebben aan 2 liter per dag, anderen drinken minstens het dubbele. Luister naar je lichaam. Houd ook zout en mineralen in je lichaam op peil.

2. Neem de juiste spullen mee
Vergeet je zonnebrandcrème niet en neem af en toe de tijd om je in te smeren. Houd de weersvoorspelling in de gaten, zodat je op regen en zonneschijn voorbereid bent.

3. Bedek je hoofd
Bescherm je hoofd tegen de zon en houd je hoofd koel in de schaduw van je pet of zonneklep. Ook goed om jezelf te beschermen tegen een zonnesteek. Draag verder luchtige kleding, het liefst licht van kleur en zoek af en toe de schaduw op.

4. Plak je voeten op tijd af
Zijn er plekjes waar je je schoenen voelt schuren? Plak er op tijd tape op. Is het te laat en heb je een blaar? Behandel ze op de juiste manier of laat ze behandelen.

5. Trek je schoenen niet uit als het niet nodig is
Na wat kilometers kan het zo lekker lijken, gewoon éven je schoenen uittrekken. Doe het niet. Je voeten zullen opgezet zijn door de warmte en het wandelen. Je schoenen weer aantrekken zal niet makkelijk zijn en de kans is groot dat ze daarna nog minder lekker zitten.

6. Download de app
De Nijmeegse Vierdaagse heeft een officiële app voor wandelaars en volgers. Je vindt hierin onder andere de route, rustpunten, waterpunten en de punten waar je medische hulp kunt krijgen.

7. Rust niet te lang
Door te lang te zitten, worden je spieren stijf. Daar kun je later deze week last van krijgen. Blijf dus een beetje in beweging tijdens het rusten en rek en strek je spieren of schud je benen en kuiten even los.

8. Wees lief voor je voeten
Wees 's avonds extra lief voor je voeten en leg ze  omhoog.

We wensen alle wandelaars veel succes.

Beeld: Mayabuns / Shutterstock.com

Wat vind je ervan?

Reacties

Waarom worden panty's altijd zo stoffig?

26.11.2018 - Het pantyseizoen is aangebroken. Het valt op dat panty's zo snel stoffig worden, maar dat is dus niet alleen stof… Lees verder

Pilschaarste

21.11.2018 - Al een paar maanden is er een tekort aan de meest gebruikte anticonceptiepil. Lees verder

Suiker Challenge

19.11.2018 - Gemiddeld krijgen we iedere dag anderhalf tot twee keer meer suiker binnen dan goed voor ons is. Vanaf vandaag kun je samen met het Diabetes Fonds de challenge aangaan om een week lang te eten zonder toegevoegde suikers. Lees verder

kiwi

15.10.2018 - Volgens het RIVM eet slechts 15 procent van de volwassenen genoeg groenten en fruit. Met het Happiness Fuel Station wil Zespri daar verandering in brengen. Lees verder

Omgevingsgeluid

10.10.2018 - Geldt dat voor jouw huis ook? Je kunt het controleren. Lees verder

Waar hangt een AED?

08.10.2018 - Volgens onderzoek van de Hartstichting weet 34 procent van de Nederlanders niet waar de dichtstbijzijnde defibrillator hangt. Lees verder

Brandwond bij kind

20.09.2018 - Op de eerste hulp komen soms kinderen waarbij de brandwondenzorg thuis niet helemaal goed is gegaan. Lees verder

Alzheimer Socks

19.09.2018 - Mensen met dementie hebben dagelijks te maken met verwarring en daar staan deze sokken - twee verschillende sokken - symbool voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 138 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Als een kwestie jou niet alleen aangaat, is het zeker de moeite waard om die…

» Naar de daghoroscopen