×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Getest: kiloknallers

Getest: kiloknallers
16.03.2011 - Redactie

Erg interessant hoor, al die nieuwe diëten en afvalmethoden. Maar wat werkt nu echt? Santé ondervond ze lijfelijk. In het aprilnummer lees je de ervaringen van de redactie. Eén dieet paste niet in het blad, maar wilden we je toch niet onthouden…


Susanne, marketingstagiaire
Lengte: 1,67 m
Gewicht voor: 57,5 kg
Gewicht na dieet: 55 kg
Test: Grip op Koolhydraten van Yvonne Lemmers
Prijs: € 22,50 voor het basisboek, € 17,95 voor het kookboek

Aangezien je gevarieerd mag eten bij dit programma, heb ik geen moeite in het ritme te komen. Volgens Lemmens zijn snaaien en gebrek aan energie te wijten aan het nuttigen van te veel koolhydraten en weinig vet. Doordat ik lange dagen maak en veel reis, was ik vaak geneigd om als avondeten brood te nemen. Wanneer ik daarmee stop, merk ik al snel verschil. Ik heb meer energie én minder vaak een opgeblazen gevoel. Dat opgeblazen gevoel blijkt ook door een overload aan koolhydraten te komen.

Bij het Grip op Koolhydraten (GOK)-programma wordt gewerkt met een groene lijst (mag je onbeperkt), een oranje (mag je niet te veel) en rode (eigenlijk nooit) lijst. Aangezien ik als vegetariër de ‘groene’ producten (zoals vleesvervangers, groenten en kaas) toch al volop at, ben ik erg blij met deze lijst. Brood staat vanzelfsprekend niet op deze lijst, dus heb ik naar een alternatief gezocht. Koolhydraatbeperkt brood (o.m. te koop via Fijnlijntje.nl) blijkt gelukkig net zo lekker als ‘gewoon’ brood. Alleen is het koolhydraatbeperkte brood duurder.

Verder is het de bedoeling dat je veel vers en zo min mogelijk voorverpakt koopt, maar dat deed ik voorheen al. Met het kookboek en de tips van Lemmers is het niet moeilijk om elke dag een gevarieerde, koolhydraatarme maaltijd te bereiden. Zodra ik minder koolhydraten ging eten, merkte ik dat ik minder vaak trek had. Hierdoor werd het nóg makkelijker vol te houden. Het beoogde effect was mezelf een zo gezond mogelijk eetpatroon aanmeten waardoor ik fijner in mijn vel zou komen te zitten. Ik voel me minder opgeblazen en ook fitter en energieker.

Het oordeel van voedingscoach Amber Albarda:
“Dit is een prima dieet om van je koolhydratenverslaving af te komen. Daar heb je last van als je ontzettend veel behoefte hebt aan zoetigheid, vooral na de maaltijden. Dit dieet kan je helpen om dat weer in bedwang te krijgen. En bij Susanne werkt het helemaal goed, omdat ze weer avondeten nuttigt in plaats van brood. Ze zal zich vast ook een stuk fitter voelen omdat ze ’s avonds weer een warme maaltijd eet.”

De methode Grip op Koolhydraten heeft online een ondersteunend forum: www.gripopkoolhydraten.nl.

Lees hier meer over het aprilnummer van Santé >

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

02.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 oorzaken waardoor je extra veel dorst kunt hebben

01.10.2017 - Als je net gesport hebt, of als je de halve middag niets hebt gedronken, is het duidelijk waarom je dorst hebt. Blijf je om onverklaarbare redenen meer dorst hebben dan normaal, dan is het tijd om extra goed naar je lichaam te luisteren. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 114 |
Daghoroscoop
Weegschaal

Jij wordt een beetje nerveus van al die veranderingen om je heen. Waarom toch?…

» Naar de daghoroscopen