×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Tips om minder zout te eten

Tips om minder zout te eten
09.03.2018 - Redactie

85 procent van de Nederlanders krijgt te veel zout binnen.


1. Gebruik verse producten
Aan pakjes, zakjes en kant-en-klare producten is vaak (veel) zout toegevoegd. Door zoveel mogelijk verse producten te gebruiken en zelf te bereiden, eet je vanzelf minder zout, mits je er zelf niet te royaal mee strooit.

2. Gebruik andere kruiden
Gebruik in plaats van zout andere kruiden om je eten op smaak te brengen. In het begin moet je waarschijnlijk wennen, maar als je het volhoudt passen je smaakpapillen zich aan. De kans bestaat dat je na een tijdje eten met toegevoegd zout veel te zout vindt.

3. Lees etiketten
Als je suiker wilt vermijden, lees je etiketten. Hetzelfde geldt als je minder zout wilt binnenkrijgen. Maak tijd om je te verdiepen in de etiketten van de producten die je koopt.

4. Stop met zout toevoegen aan het kookwater
Groenten en pasta kun je prima koken zonder zout. Ook in dit geval moet je in het begin wennen aan het gebrek aan zout.

5. Strooi niet meteen met zout
Staat het zoutvaatje op tafel strooi dan niet meteen. Proef eerst je gerecht voor. Misschien is er geen extra zout nodig. Zet naast het potje zout ook wat andere kruiden neer, daarmee breng je gerecht ook makkelijk extra op smaak, zonder royaal te zijn met zout.

6. Doe inspiratie op
De Nierstichting organiseert van 10 tot 24 maart de zoutchallenge. Vanaf 10 maart kun je op de website van de Nierstichting een magazine downloaden vol inspiratie, menu's en tips.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

21.05.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Slank de zomer in met Cambridge Weight Plan

Advertorial - Heb je ook al kriebels? Begin op tijd, dan kun je slank, energiek en vol vertrouwen de zomer in. Lees verder

8 ingrediënten die veel ijzer bevatten

18.05.2018 - IJzer is onmisbaar voor een gezond, sterk en fit lichaam. Dit zijn een aantal ingrediënten die veel ijzer bevatten. Lees verder

Menstruatiecups en Toxic Shock Syndrome

11.05.2018 - Toxic Shock Syndrome staat ook bekend als de 'tamponziekte', maar hoe zit het met TSS als je een menstruatiecup gebruikt? Lees verder

Wat kun je doen als je je eenzaam voelt?

10.05.2018 - Veel mensen voelen zich wel eens eenzaam. Hoe jong of oud je bent, maakt niet uit, iedereen kan ermee te maken krijgen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

07.05.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Hoe je emotie-eten kunt veranderen in een vorm van self-care

06.05.2018 - Van emotie-eten naar self-care, kan dat? Gastblogger en voedingsdeskundige Anita Mulderij denkt van wel en helpt je op weg met dit experiment. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

30.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Tweeling

Jij bent energiek en joviaal. Mensen die je tegemoet treedt, zullen open staan…

» Naar de daghoroscopen