×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?
14.10.2017 - Redactie

In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las.


Bij intermittent fasting maak je de periode waarin je eet korter. Je eet een periode van twaalf tot achttien uur (of een dag) niet of weinig. Dit kun je dagelijks doen of enkele keren per week. Tijdens het vasten neem je niets anders dan water, thee of koffie. Je gebruikt een uitgekiende strategie om maaltijden over te slaan, in combinatie met gezonde keuzes als je wél eet. Het zou een positief effect op de gezondheid hebben. Je kunt Intermittent Fasting met verschillende schema’s  uitvoeren. Kies zelf welke variant je het prettigst vindt: bijvoorbeeld de 16/8-methode: zestien uur lang niets eten en daarna eet je acht uur lang normaal. De 5/2- methode: vijf dagen lang normaal eten en twee dagen 500 calorieën. Of de 6/1-methode, waarbij je één dag per week helemaal niet eet en de rest van de week normale porties eet.

Voor Saskia is het geen dieet. Ze eet net zoveel calorieën als voorheen, maar dan in een kortere tijd. ‘Niet ontbijten, dat is toch juist ongezond?’ is een vraag die ze vaak hoort. Was het nu echt zo’n slechte keuze? Lees in de Santé van deze maand haar hele verhaal en ontdek wat het voor je gezondheid betekent.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

20.11.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7x dit maakt je taille dikker

18.11.2017 - Niet alleen veel en ongezond eten is het recept voor een buikje. Er zijn ook onverwachte valkuilen die voor vetrolletjes kunnen zorgen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

13.11.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips om je kater te bestrijden

12.11.2017 - Na een (iets te?) gezellige avond is de dag erna vaak iets minder plezierig. Vier tips om je kater te bestrijden. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

11.11.2017 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

7 mogelijke oorzaken van rode ogen

10.11.2017 - Ben je ziek? Heb je gehuild? Heb je wel geslapen? Als je rode ogen hebt, kan dat je veel vragen opleveren. De volgende zeven dingen kunnen zorgen voor rode ogen. Lees verder

Heerst er griep?

09.11.2017 - Ziek geweest? Dan heb je ongetwijfeld een keer de meelevende opmerking gekregen dat het vast die vervelende griep is die heerst. Maar heerst de griep echt? Lees verder

Koelen of verwarmen bij pijn?

08.11.2017 - Koorts, kneuzingen, kramp. Weet jij wanneer je moet koelen en wanneer je voor een warme kruik moet kiezen? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 116 |
Daghoroscoop
Boogschutter

Jij zult een paar beslissingen moeten nemen. Deze beslissingen zijn van grote…

» Naar de daghoroscopen

Mis niets van Santé

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!