×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?
14.10.2017 - Redactie

In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las.


Bij intermittent fasting maak je de periode waarin je eet korter. Je eet een periode van twaalf tot achttien uur (of een dag) niet of weinig. Dit kun je dagelijks doen of enkele keren per week. Tijdens het vasten neem je niets anders dan water, thee of koffie. Je gebruikt een uitgekiende strategie om maaltijden over te slaan, in combinatie met gezonde keuzes als je wél eet. Het zou een positief effect op de gezondheid hebben. Je kunt Intermittent Fasting met verschillende schema’s  uitvoeren. Kies zelf welke variant je het prettigst vindt: bijvoorbeeld de 16/8-methode: zestien uur lang niets eten en daarna eet je acht uur lang normaal. De 5/2- methode: vijf dagen lang normaal eten en twee dagen 500 calorieën. Of de 6/1-methode, waarbij je één dag per week helemaal niet eet en de rest van de week normale porties eet.

Voor Saskia is het geen dieet. Ze eet net zoveel calorieën als voorheen, maar dan in een kortere tijd. ‘Niet ontbijten, dat is toch juist ongezond?’ is een vraag die ze vaak hoort. Was het nu echt zo’n slechte keuze? Lees in de Santé van deze maand haar hele verhaal en ontdek wat het voor je gezondheid betekent.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

23.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Waarom stinkt urine als je asperges hebt gegeten?

22.04.2018 - Heb jij er last van? Lees verder

Bultjes op je bovenarmen? Grote kans dat het keratosis pilaris is

21.04.2018 - Heb je last van rode en droge bultjes aan de achterkant van je bovenarmen? Grote kans dat het keratosis pilaris is. Lees verder

Review: Fitbit Versa

20.04.2018 - Sinds deze week is de Fitbit Versa te koop. De nieuwe Fitbit is niet alleen een activity tracker, maar ook een smartwatch. Santé's Shirley heeft de afgelopen drie weken een exemplaar morgen testen en deelt haar ervaring. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

6 oorzaken van vervellende voeten

14.04.2018 - Hangen de vellen aan je voeten? Dat kan aan één van deze oorzaken liggen. Lees verder

Waarom moet je 's ochtends altijd plassen?

13.04.2018 - Het eerste dat je 's ochtends doet: naar het toilet gaan, zelfs als je 's avonds niet veel gedronken hebt. Lees verder

6 tips tegen onrustige darmen

11.04.2018 - Buikpijn, darmkrampen, een opgeblazen gevoel, allemaal verschijnselen die je vertellen dat je darmen niet helemaal happy zijn. Soms kunnen kleine aanpassingen de rust in je darmen terugbrengen. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 124 |
Mis niets
Daghoroscoop
Stier

Jij hebt een vooruitziende blik en zult jouw werk met zeer veel overgave…

» Naar de daghoroscopen