×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn
06.10.2017 - Redactie

Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten.


1. Je bed niet opmaken
Volgens een onderzoek van Kingston University overleven huisstofmijten, schimmels en bacteriën in een opengeslagen bed minder goed dan in een keurig gladgestreken bed. Hoe warmer de omgeving, hoe beter deze ziekteverwekkers gedijen. Dus voortaan je dekbed lekker opengeslagen laten liggen.

2. Je buikspierrondje skippen
Al doe je de hele dag niets anders dan buikspieroefeningen, het zal je geen blokjesbuik opleveren. Plaatselijk vet verbranden bestaat namelijk niet. Uit een onderzoek van de University of Virginia blijkt dat je ongeveer 250.000 crunches moet doen om een halve kilo vet te verbranden. Je verbrandt meer calorieën en wordt sneller fit door grote spiergroepen aan te pakken, dus je been- en rugspieren en de bilpartij.

3. ’s Avonds je mail checken
Als je moeilijk loskomt van je werk, kun je het beter niet doen. Maar wanneer je je mail op vaste tijden checkt, bijvoorbeeld op zondagavond, kan het ook rust geven. Je weet dan wat je maandag te wachten staat. Visser: “Je mail checken moet geen routinehandeling worden en ten koste van je sociale contacten gaan. Maar wanneer jouw partner de krant leest, kun jij prima even in je inbox duiken.”

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

ADD herkennen

19.01.2019 - Veel mensen weten niet dat ze ADD hebben, omdat ze de symptomen niet herkennen. Dit zijn 5 typische eigenschappen die bij ADD horen. Lees verder

Donor worden: geven bij leven

17.01.2019 - Bij het woord ‘doneren’ denk je misschien meteen aan het Donorregister, maar je kunt ook veel voor iemand anders betekenen door tijdens je leven iets af te staan. Zelfs poep. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jouw energie is vandaag prima in orde. Je kunt meer dan je ooit voor mogelijk…

» Naar de daghoroscopen