×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn
06.10.2017 - Redactie

Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten.


1. Je bed niet opmaken
Volgens een onderzoek van Kingston University overleven huisstofmijten, schimmels en bacteriën in een opengeslagen bed minder goed dan in een keurig gladgestreken bed. Hoe warmer de omgeving, hoe beter deze ziekteverwekkers gedijen. Dus voortaan je dekbed lekker opengeslagen laten liggen.

2. Je buikspierrondje skippen
Al doe je de hele dag niets anders dan buikspieroefeningen, het zal je geen blokjesbuik opleveren. Plaatselijk vet verbranden bestaat namelijk niet. Uit een onderzoek van de University of Virginia blijkt dat je ongeveer 250.000 crunches moet doen om een halve kilo vet te verbranden. Je verbrandt meer calorieën en wordt sneller fit door grote spiergroepen aan te pakken, dus je been- en rugspieren en de bilpartij.

3. ’s Avonds je mail checken
Als je moeilijk loskomt van je werk, kun je het beter niet doen. Maar wanneer je je mail op vaste tijden checkt, bijvoorbeeld op zondagavond, kan het ook rust geven. Je weet dan wat je maandag te wachten staat. Visser: “Je mail checken moet geen routinehandeling worden en ten koste van je sociale contacten gaan. Maar wanneer jouw partner de krant leest, kun jij prima even in je inbox duiken.”

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij komt tot de conclusie dat op het moment niks zinnigs uit je handen komt.…

» Naar de daghoroscopen