×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Hoe vergroot je de kans dat je kunt slapen in het vliegtuig?

Hoe vergroot je de kans dat je kunt slapen in het vliegtuig?
10.09.2017 - Redactie

Tijdens een lange vlucht zou je het liefst slapen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe zorg je dat je toch wat slaap pakt in het vliegtuig?


Travel and Leisure vroeg het aan een onderzoeker van de Amerikaanse National Sleep Foundation. Als business class vliegen geen optie is, zijn dit haar tips:

1. Zet je horloge alvast gelijk met de tijd op je bestemming
Pas de tijd op je horloge en je telefoon alvast aan. Dat helpt je om je al aan te passen aan de tijdzone van je bestemming.

2. Eet voor je in het vliegtuig stapt
Die after dinner dip kan je misschien helpen met indutten. Je lichaam is gewend aan avondeten en paar uur voor het slapen. Een ander voordeel is dat je niet hoeft wakker te blijven tot je in het vliegtuig een maaltijd krijgt.

3. Neem de juiste spullen mee
Denk aan oordoppen, noise canceling headphones, een slaapmaker en/of een nekkussentje.

4. Neem melatonine
Melatonine is het hormoon dat je lichaam zelf produceert als het bedtijd is. Een lage dosis melatonine kan je helpen om tijdens de vlucht te slapen.

5. Drink geen alcohol
Stap niet in de valkuil van het slaapmutsje. De alcohol kan juist stimulerend werken waardoor het moeilijker wordt om in slaap te vallen.

6. Kies een gunstig vliegticket
Weet je dat je niet of moeilijk kunt slapen in het vliegtuig? Boek een vlucht die 's avonds op de bestemming landt. Je kunt dan om 22.00 naar bed en dat helpt je bij het aanpassen aan een andere tijdzone.

Bron: Health.com | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

15.01.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen een slechte adem

14.01.2018 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren raak je er vanaf. Lees verder

10 manieren om jeuk te verzachten

13.01.2018 - Wanneer je eenmaal begint te krabben, lijkt de jeuk alleen maar erger te worden. Wat kun je dan doen om de jeuk te verzachten? Lees verder

De voordelen van pompoenpitten

13.01.2018 - Pompoenpitten zijn gezond en handige smaakmakers die zorgen voor een beetje crunch in bijvoorbeeld een salade of granola. Lees verder

Eerste hulp bij wratten

12.01.2018 - Last van wratten? Geen paniek, ze mogen dan niet zo mooi zijn, ze zijn onschuldig en meestal verdwijnen ze vanzelf. Wil je er sneller vanaf? Deze middelen helpen je een handje. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

12.01.2018 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

Wat is de hik eigenlijk?

10.01.2018 - De hik kan behoorlijk irritant zijn. Wat gebeurt er eigenlijk in je lichaam als je de hik hebt? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

08.01.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 119 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jij hebt kunstzinnige neigingen. Onderdruk die vooral niet, maar uit ze.…

» Naar de daghoroscopen