×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Hoe vergroot je de kans dat je kunt slapen in het vliegtuig?

Hoe vergroot je de kans dat je kunt slapen in het vliegtuig?
10.09.2017 - Redactie

Tijdens een lange vlucht zou je het liefst slapen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe zorg je dat je toch wat slaap pakt in het vliegtuig?


Travel and Leisure vroeg het aan een onderzoeker van de Amerikaanse National Sleep Foundation. Als business class vliegen geen optie is, zijn dit haar tips:

1. Zet je horloge alvast gelijk met de tijd op je bestemming
Pas de tijd op je horloge en je telefoon alvast aan. Dat helpt je om je al aan te passen aan de tijdzone van je bestemming.

2. Eet voor je in het vliegtuig stapt
Die after dinner dip kan je misschien helpen met indutten. Je lichaam is gewend aan avondeten en paar uur voor het slapen. Een ander voordeel is dat je niet hoeft wakker te blijven tot je in het vliegtuig een maaltijd krijgt.

3. Neem de juiste spullen mee
Denk aan oordoppen, noise canceling headphones, een slaapmaker en/of een nekkussentje.

4. Neem melatonine
Melatonine is het hormoon dat je lichaam zelf produceert als het bedtijd is. Een lage dosis melatonine kan je helpen om tijdens de vlucht te slapen.

5. Drink geen alcohol
Stap niet in de valkuil van het slaapmutsje. De alcohol kan juist stimulerend werken waardoor het moeilijker wordt om in slaap te vallen.

6. Kies een gunstig vliegticket
Weet je dat je niet of moeilijk kunt slapen in het vliegtuig? Boek een vlucht die 's avonds op de bestemming landt. Je kunt dan om 22.00 naar bed en dat helpt je bij het aanpassen aan een andere tijdzone.

Bron: Health.com | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Deze items maak je waarschijnlijk niet vaak genoeg schoon

22.10.2017 - Al ben je nog zo netjes. Er zijn van die vergeten items die bijna iedereen wel eens vergeet schoon te maken. Lees verder

De leefstijl van Sanne van Rooij

20.10.2017 - Sanne van Rooij van blog Living the Green Life geeft toe dat het woord 'veganistisch' een beetje suf klinkt. Maar de lifestyle is dat allesbehalve. Ze probeert zoveel mogelijk mensen te inspireren om vaker plantaardig te eten. Dat deed ze al via Instagram, maar nu is ook haar kookboek Easy Vegan uit. Lees verder

Tips tegen vaginale droogheid

18.10.2017 - Nee, het is misschien geen sexy onderwerp, maar veel vrouwen hebben er last van. 35% van de vrouwen vanaf 18 jaar heeft er last van. In de overgang is dat zelfs de helft van de vrouwen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 115 |
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij hebt bepaalde maniertjes die echt fantastisch zijn. Daar moet je wel…

» Naar de daghoroscopen