×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

4 gezonde gewoontes die je direct in je levensstijl kunt doorvoeren

4 gezonde gewoontes die je direct in je levensstijl kunt doorvoeren
24.08.2017 - Redactie

Gezond leven lastig en tijdrovend? Soms. Deze vier gezonde gewoontes kun je wel meteen in je dagelijkse routine opnemen.


1. SPICE IT UP
Je maaltijd op smaak brengen? Kies in plaats van een saus voor verse specerijen, zoals pittige pepertjes. Enorm smaakvol en gezond: chilipeper bevat twee keer zoveel vitamine C als een sinaasappel en deze pittige tante is rijk aan antioxidanten, caroteen en mineralen. Maar ook gedroogde kruiden zijn perfecte smaakmakers. Een aantal handige kruiden om op voorraad te hebben.

2. FRUIT IN ’T ZICHT
Uit onderzoek in opdracht van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu blijkt dat maar liefst negentig procent van de Nederlandse vrouwen tot 69 jaar te weinig fruit eet. Zet vandaag nog een fruitschaal op de salontafel en vul hem met hapklaar vers fruit, zoals druiven, appels en abrikozen. Plof je na een drukke werkdag lekker thuis neer op de bank, dan grijp je sneller naar een stuk fruit, omdat het nu eenmaal voor je staat.

3. TIEN MINUTEN VOOR JEZELF
Met een druk (gezins)leven, een leuke baan en een stel fantastische vrienden, wil een moment rust of even tijd voor jezelf er nog weleens bij inschieten. Maar wist je dat een dag 1440 minuten telt? Daar moet je er toch zeker tien van voor jezelf kunnen nemen? Mediteren lijkt misschien lastig, maar het kan de manier zijn om tot rust te komen. Daarnaast heeft mediteren al vanaf een paar minuten per dag positieve gevolgen voor je gezondheid en geluksbeleving.

Hoe doe je dat? Kies een rustig moment, bijvoorbeeld tien minuten voordat je aan je dag begint of tien minuten voordat je ’s avonds je bed weer inkruipt. Ga lekker zitten en probeer je alleen te focussen op je ademhaling. Adem diep in door je neus en rustig weer uit door je mond. De kunst van het mediteren is het laten varen van je gedachten. Laat gedachten komen en gaan en probeer je concentratie bij je ademhaling te houden. Op deze manier maak je je hoofd leeg en vrij van stress. Je zult zien dat je je na tien minuten meditatie een stuk helderder voelt. Zo kun jij fris de dag beginnen of heerlijk rustig weer afsluiten. Hulp nodig? De app Headspace helpt je bij het mediteren en geeft handige tips.

4. POETS EN SQUAT
De meeste mensen krijgen het met de paplepel ingegoten: poets twee keer per dag twee minuten je tanden. Dat zijn dus wel twee keer twee minuten waarin je maar wat voor de wasbak staat of uit het badkamerraampje naar buiten staart. Die kostbare minuten kun je positief benutten door meerdere malen gecontroleerd door je knieën te zakken en een aantal squats uit te voeren.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Elze Schaap

14.12.2017 - Elze Schaap (35) maakt als Tante Toos Suikerloos verantwoord snoep. En het liefst wil ze alle kinderen in Nederland aan een healthy lifestyle helpen: 'Hoe jonger je gezond leert eten, hoe beter.' Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Dit is wat je kunt eten om je darmen optimaal te laten werken

10.12.2017 - Darmproblemen kunnen heel hardnekkig en vervelend zijn. Voedingsdeskundige en gastblogger Anita Mulderij helpt je om stappen te zetten in het juiste voedingspatroon. Lees verder

Wat gebeurt er als je je tanden niet poetst?

09.12.2017 - Sla jij wel eens een poetsbeurt over? Hierna denk je er wel twee keer over na. Lees verder

Heb ik een magnesium-tekort?

09.12.2017 - Met een gezond voedingspatroon krijg je meestal genoeg magnesium binnen. Toch zijn er mensen die zonder dat ze het weten een magnesium-tekort hebben. Ontdek hoe je de klachten van een magnesiumtekort kunt herkennen. Lees verder

Onderzoek: we moeten ons voedingspatroon drastisch aanpassen

06.12.2017 - Een opvallende kop op Nu.nl: 'Europeanen moeten hun voedingspatroon drastisch aanpassen'. Het is een waarschuwing van Europese academici. We zouden minder calorieën moeten binnen krijgen en minder vlees eten. Lees verder

Helpt het om een ui naast je bed te zetten als je verkouden bent?

06.12.2017 - Misschien ken je het nog van vroeger, toen je moeder een gesneden ui op een schoteltje naast je bed zette als je verkouden was. Helpt het echt? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

04.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 117 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Waarom ben jij zo gespannen vandaag? Neem maar eens vrijaf van je…

» Naar de daghoroscopen

Mis niets van Santé

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!