×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Dit zijn 3 soorten honger die je kunt hebben

Dit zijn 3 soorten honger die je kunt hebben
09.05.2017 - Redactie

Doorgrond jouw honger.


1. Je hart heeft honger
Herkenbaar voor emotie-eters. Je eet om iets te vieren, omdat je verdrietig bent of omdat je een zware dag hebt gehad.

Wat kun je ertegen doen?
Vraag jezelf af of je eet als beloning. Probeer uit het patroon te komen door jezelf op andere manieren te belonen. Manieren die geen eten bevatten. Begint emotie-eten een serieus probleem te worden, dan kun je hulp zoeken.

2. Je hoofd heeft honger
Je eet iedere dag om 13.00 lunch en om 16.00 een tussendoortje. Je vraagt je niet af of je honger hebt, je eet gewoon volgens de klok.

Wat kun je ertegen doen?
Als het voor jou werkt, is het prima. Toch kan het misschien interessant zijn om de klok eens los te laten en te eten wanneer je lichaam aangeeft dat je moet eten.

3. Je eet uit gewoonte
Als je Netflix kijkt, neem je er standaard iets lekkers bij.

Wat kun je ertegen doen?
Zorg dat je je patronen begint te herkennen, dat is de eerste stap naar het doorbreken ervan. Vervang je ongezonde snacks wat vaker door iets gezonds.

Meer soorten honger
Bij mindfull eten worden er meer soorten honger onderscheiden. Waaronder ooghonger (je ogen zijn groter dan je maag) en neushonger, je ruikt heerlijke broodjes en daar krijg je trek van, ondanks dat je net gegeten hebt...

Bron: Mindbodygreen | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

15.01.2019 - Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Gezonde keuzes borrelplank

04.01.2019 - Nieuwjaarsborrels in het vooruitzicht? Geniet ervan. Wil je met het oog op je goede voornemens toch wat bewustere keuzes maken? Vervang de gefrituurde hapjes voor een van de volgende opties. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jij hebt een doel voor ogen dat niet gemakkelijk te bereiken is. Maar je weet…

» Naar de daghoroscopen