×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Alcohol en afvallen: een beruchte combinatie

Alcohol en afvallen: een beruchte combinatie
11.03.2017 - Redactie

Het is meestal een van de eerste adviezen die je krijgt als je begint met afvallen: stop met alcohol.


Daar zijn verschillende redenen voor.

Een alcoholisch drankje bestaat uit lege calorieën. Je lichaam haalt er geen voedingsstoffen uit. Sterker nog: je lichaam behandelt alcohol als gif. Je lever moet de alcohol afbreken en dat is de prioriteit voor je lichaam. Je metabolisme krijgt dan tijdelijk iets minder prioriteit. Alcohol helpt je niet met afvallen, maar ga in ieder geval nooit minder eten om minder calorieën binnen te krijgen.

Voor de één zal het geen probleem zijn om van de fles wijn af te blijven in het kader van je (afval)doelen. Heb je er meer moeite mee, dan kunnen onderstaande tips je misschien helpen.

  1. Maak afspraken met jezelf. Beslis van tevoren hoeveel drankjes je gaat drinken en hou je daaraan. Zo heb je de volgende dag geen spijt.
  2. Maak een aantal slimme swaps en weet wat je drinkt. Wijn bevat minder calorieën dan een mierzoete cocktail. Je kunt ervoor zorgen dat je cocktail iets minder calorieën bevat. Mix bijvoorbeeld met koolzuurhoudend water.
  3. Ontzeg jezelf niets waar je van houdt. Geniet je oprecht van een goede wijn bij het eten? Dan moet dat af en toe kunnen. Al is het maar een half glas.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Ik heb een tekenbeet, wat nu?

20.06.2018 - Een tekenbeet kun je ongemerkt oplopen, bijvoorbeeld tijdens een wandeling door het bos of nadat je op het gras hebt gezeten. Het is belangrijk om een teek zo snel mogelijk te verwijderen. Weet jij waar je op moet letten? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

18.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 tips om je moedervlekken te controleren

16.06.2018 - Het is belangrijk om je moedervlekken in de gaten te houden. Als er iets afwijkend is, is de kans groter dat je het op tijd door hebt. Lees verder

Tips tegen hooikoorts

15.06.2018 - Naast medicijnen gebruiken, zijn er meer dingen die je kunt doen om je hooikoorts te verminderen. Lees verder

Hoe werkt bloed doneren?

14.06.2018 - Bloed doneren is een relatief simpele daad en je kunt er zelfs levens door redden. De eerste keer bloed doneren kan best spannend zijn. We vertellen je alvast wat handig is om te weten. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 praktische tips om minder plastic te gebruiken

06.06.2018 - Plastic is erg slecht voor het milieu. Veel van het plastic dat in de oceaan drijft, is plastic dat maar één keer gebruikt is. Lees verder

Doen: 10 minuten stevig wandelen

05.06.2018 - Er wordt vaak gesproken over 10.000 stappen per dag. Waar dat doel vandaan komt, is niet helemaal duidelijk. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Kreeft

Laat die kritiek even voor wat het is. Jij bent zo emotioneel geladen dat je…

» Naar de daghoroscopen