×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Geroosterd, gesmolten, gedroogd... Net zo gezond?

Geroosterd, gesmolten, gedroogd... Net zo gezond?
14.03.2017 - Redactie

Maakt het verschil of je een product gedroogd, geroosterd of gesmolten eet?


1. Kaas vs. gesmolten kaas
Een tosti ziet er misschien vetter uit, maar gesmolten kaas bevat niet meer calorieën dan gewone kaas (uitgaande van dezelfde hoeveelheid en soort kaas). Lees meer over kaas vs. gesmolten kaas.

2. Fruit vs. gedroogd fruit
In dit geval is het antwoord op de vraag 'is het net zo gezond?' ja en nee. Aan gedroogd fruit wordt meestal niets toegevoegd, maar er wordt juist water aan onttrokken. Alle suikers en vetten die in het fruit zitten blijven bewaard, maar dan in geconcentreerde vorm. Hierdoor bevat gedroogd fruit per 100 gram meer calorieën, koolhydraten en suiker dan vers fruit.

3. Brood vs. geroosterd brood
Geroosterd brood bevat niets anders dan gewoon brood. Door het roosteren verdwijnt er wat water uit het brood, maar de voedingswaarde blijft hetzelfde.

Beeld: Shutterstock | Bron: Archief

Wat vind je ervan?

Reacties

Niet ontbijten

18.11.2018 - Saskia is ruim een jaar geleden gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Mist ze haar ontbijt en hoe gezond voelt ze zich hierbij? Lees verder

Endometriose

17.11.2018 - Endometriose is een vrouwenziekte die pijn kan veroorzaken en in uitzonderlijke gevallen zelfs kan leiden tot onvruchtbaarheid. Wij zetten een aantal zaken op een rij die handig zijn om te weten over endometriose. Lees verder

Wat is intermittent fasting?

16.11.2018 - Intermittent fasting, oftewel ‘met tussenpozen vasten’, is een manier van eten waarbij je een periode van 12 tot 18 uur of een dag niet of weinig eet. Lees verder

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Je bent vandaag lekker op dreef. Het gaat allemaal als vanzelf. Misschien is…

» Naar de daghoroscopen