×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

4 veranderingen in je keuken om voortaan niet meer te veel te eten

4 veranderingen in je keuken om voortaan niet meer te veel te eten
16.03.2017 - Redactie

Volgens verschillende onderzoeken kunnen kleine veranderingen in je keuken helpen bij het weerstaan van grote verleidingen.


1. Ruim op
Mensen met rommel in de keuken eten 44 procent meer snacks dan mensen bij wie de keuken er spic en span uitziet. Zet de zak havermout netjes in de kast en laat alleen de fruitschaal in het zicht staan.

2. Zien is eten
Groente en fruit op ooghoogte in de koelkast stimuleert je om gezond te eten. Leg voorgesneden groente en fruit in doorzichtige bakjes of zakjes op de middelste plank, en ‘verstop’ kaas, worst en minder gezonde tussendoortjes in de groentelades op de bodem.

3. Schep op in de keuken
Schep de borden vol als je nog in de keuken bent en laat de pannen op het fornuis staan. Mensen die aan tafel opscheppen, eten meer en zijn gemiddeld vier kilo zwaarder dan keukenopscheppers.

4. Klein maar fijn
Eet je van een groot bord, dan eet je meer zonder dat je het merkt. En schep je zo’n groot bord vol, dan is de kans groot dat je meer eet dan nodig is voor het stillen van je honger. Het schijnt dat je door te eten van een kleiner bord tot wel 29 procent minder calorieën binnenkrijgt zonder dat je daarna nog honger hebt.

Wat is klein en wat is groot?
Klein: ontbijtbord 16 tot 20 cm
Groot: dinerbord 23,5 cm

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Ik heb een tekenbeet, wat nu?

20.06.2018 - Een tekenbeet kun je ongemerkt oplopen, bijvoorbeeld tijdens een wandeling door het bos of nadat je op het gras hebt gezeten. Het is belangrijk om een teek zo snel mogelijk te verwijderen. Weet jij waar je op moet letten? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

18.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 tips om je moedervlekken te controleren

16.06.2018 - Het is belangrijk om je moedervlekken in de gaten te houden. Als er iets afwijkend is, is de kans groter dat je het op tijd door hebt. Lees verder

Tips tegen hooikoorts

15.06.2018 - Naast medicijnen gebruiken, zijn er meer dingen die je kunt doen om je hooikoorts te verminderen. Lees verder

Hoe werkt bloed doneren?

14.06.2018 - Bloed doneren is een relatief simpele daad en je kunt er zelfs levens door redden. De eerste keer bloed doneren kan best spannend zijn. We vertellen je alvast wat handig is om te weten. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 praktische tips om minder plastic te gebruiken

06.06.2018 - Plastic is erg slecht voor het milieu. Veel van het plastic dat in de oceaan drijft, is plastic dat maar één keer gebruikt is. Lees verder

Doen: 10 minuten stevig wandelen

05.06.2018 - Er wordt vaak gesproken over 10.000 stappen per dag. Waar dat doel vandaan komt, is niet helemaal duidelijk. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Kreeft

Laat die kritiek even voor wat het is. Jij bent zo emotioneel geladen dat je…

» Naar de daghoroscopen