×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

4 veranderingen in je keuken om voortaan niet meer te veel te eten

4 veranderingen in je keuken om voortaan niet meer te veel te eten
16.03.2017 - Redactie

Volgens verschillende onderzoeken kunnen kleine veranderingen in je keuken helpen bij het weerstaan van grote verleidingen.


1. Ruim op
Mensen met rommel in de keuken eten 44 procent meer snacks dan mensen bij wie de keuken er spic en span uitziet. Zet de zak havermout netjes in de kast en laat alleen de fruitschaal in het zicht staan.

2. Zien is eten
Groente en fruit op ooghoogte in de koelkast stimuleert je om gezond te eten. Leg voorgesneden groente en fruit in doorzichtige bakjes of zakjes op de middelste plank, en ‘verstop’ kaas, worst en minder gezonde tussendoortjes in de groentelades op de bodem.

3. Schep op in de keuken
Schep de borden vol als je nog in de keuken bent en laat de pannen op het fornuis staan. Mensen die aan tafel opscheppen, eten meer en zijn gemiddeld vier kilo zwaarder dan keukenopscheppers.

4. Klein maar fijn
Eet je van een groot bord, dan eet je meer zonder dat je het merkt. En schep je zo’n groot bord vol, dan is de kans groot dat je meer eet dan nodig is voor het stillen van je honger. Het schijnt dat je door te eten van een kleiner bord tot wel 29 procent minder calorieën binnenkrijgt zonder dat je daarna nog honger hebt.

Wat is klein en wat is groot?
Klein: ontbijtbord 16 tot 20 cm
Groot: dinerbord 23,5 cm

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Elze Schaap

14.12.2017 - Elze Schaap (35) maakt als Tante Toos Suikerloos verantwoord snoep. En het liefst wil ze alle kinderen in Nederland aan een healthy lifestyle helpen: 'Hoe jonger je gezond leert eten, hoe beter.' Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Dit is wat je kunt eten om je darmen optimaal te laten werken

10.12.2017 - Darmproblemen kunnen heel hardnekkig en vervelend zijn. Voedingsdeskundige en gastblogger Anita Mulderij helpt je om stappen te zetten in het juiste voedingspatroon. Lees verder

Wat gebeurt er als je je tanden niet poetst?

09.12.2017 - Sla jij wel eens een poetsbeurt over? Hierna denk je er wel twee keer over na. Lees verder

Heb ik een magnesium-tekort?

09.12.2017 - Met een gezond voedingspatroon krijg je meestal genoeg magnesium binnen. Toch zijn er mensen die zonder dat ze het weten een magnesium-tekort hebben. Ontdek hoe je de klachten van een magnesiumtekort kunt herkennen. Lees verder

Onderzoek: we moeten ons voedingspatroon drastisch aanpassen

06.12.2017 - Een opvallende kop op Nu.nl: 'Europeanen moeten hun voedingspatroon drastisch aanpassen'. Het is een waarschuwing van Europese academici. We zouden minder calorieën moeten binnen krijgen en minder vlees eten. Lees verder

Helpt het om een ui naast je bed te zetten als je verkouden bent?

06.12.2017 - Misschien ken je het nog van vroeger, toen je moeder een gesneden ui op een schoteltje naast je bed zette als je verkouden was. Helpt het echt? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

04.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 117 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Jouw gedrag wordt niet door iedereen gewaardeerd en geaccepteerd. Het hoeft je…

» Naar de daghoroscopen

Mis niets van Santé

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!