×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

4 veranderingen in je keuken om voortaan niet meer te veel te eten

4 veranderingen in je keuken om voortaan niet meer te veel te eten
16.03.2017 - Redactie

Volgens verschillende onderzoeken kunnen kleine veranderingen in je keuken helpen bij het weerstaan van grote verleidingen.


1. Ruim op
Mensen met rommel in de keuken eten 44 procent meer snacks dan mensen bij wie de keuken er spic en span uitziet. Zet de zak havermout netjes in de kast en laat alleen de fruitschaal in het zicht staan.

2. Zien is eten
Groente en fruit op ooghoogte in de koelkast stimuleert je om gezond te eten. Leg voorgesneden groente en fruit in doorzichtige bakjes of zakjes op de middelste plank, en ‘verstop’ kaas, worst en minder gezonde tussendoortjes in de groentelades op de bodem.

3. Schep op in de keuken
Schep de borden vol als je nog in de keuken bent en laat de pannen op het fornuis staan. Mensen die aan tafel opscheppen, eten meer en zijn gemiddeld vier kilo zwaarder dan keukenopscheppers.

4. Klein maar fijn
Eet je van een groot bord, dan eet je meer zonder dat je het merkt. En schep je zo’n groot bord vol, dan is de kans groot dat je meer eet dan nodig is voor het stillen van je honger. Het schijnt dat je door te eten van een kleiner bord tot wel 29 procent minder calorieën binnenkrijgt zonder dat je daarna nog honger hebt.

Wat is klein en wat is groot?
Klein: ontbijtbord 16 tot 20 cm
Groot: dinerbord 23,5 cm

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Teddie Kuiper: 'Ik heb liever geen koffie dan slechte koffie'

20.08.2017 - 'Ik drink koffie voor de smaak niet voor de cafeïne.' De beste barista van Nederland is verknocht aan koffie, maar ook aan gezelschap. Teddie Kuiper is liever niet alleen; ze móet ruis om zich heen hebben. Lees verder

Health checks die je in 30 seconden kunt uitvoeren

18.08.2017 - Met deze snelle health checks kijk je thuis hoe het ervoor staat met je gezondheid. Lees verder

Tips om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren

17.08.2017 - Zodra je een kop koffie te veel hebt gedronken, merk je het effect meteen. Wat kun je doen om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

14.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen oorpijn in het vliegtuig

12.08.2017 - Heb jij last van oorpijn in het vliegtuig? Met deze tips verminder je de oorpijn. Lees verder

Hoe maak je oordoppen schoon?

11.08.2017 - Als je je oordoppen regelmatig gebruikt, is het niet vreemd dat er bacteriën op komen. Regelmatig schoonmaken is dus belangrijk. Lees verder

Hoe weet je dat je gehoorschade hebt opgelopen?

09.08.2017 - Je oren zijn kwetsbaarder dan je denkt. De veilige limiet waaraan je gehoor mag worden blootgesteld, is tachtig decibel. Regelmatig geluid boven die grens kan leiden tot gehoorschade. Lees verder

Wat te doen als je hoornvlies beschadigd is?

08.08.2017 - Het hoornvlies is het voorste laagje van je oog, een doorzichtig vliesje. Een hoornvliesbeschadiging is de meest voorkomende oogbeschadiging. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 111 |

Daghoroscoop
Leeuw

Je bent communicatief zeer sterk vandaag. Jij weet precies te zeggen wat…

» Naar de daghoroscopen

Maak kans op fantastische prijzen!

Wij zijn benieuwd naar jouw waardering voor Santé en naar wat je van Santé verwacht. We zouden je dan ook graag een paar vragen willen stellen. Dit zal circa 5 minuten duren.

Doe mee en maak kans op fantastische prijzen!