×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 manieren om tussen kerst en oud en nieuw aan je gezondheid te werken

5 manieren om tussen kerst en oud en nieuw aan je gezondheid te werken
27.12.2016 - Redactie

Stel het niet uit tot 1 januari.


1. Ga sporten
Misschien is het erbij ingeschoten door de decemberdrukte. Het is heel aanlokkelijk om het  uit te stellen en in 2017 de draad weer op te pakken. Maar alle beetjes helpen, ook die ene keer tussen kerst en oud en nieuw.

2. Laat de weegschaal voor wat het is
'Je wordt niet dik tussen kerst en oud en nieuw, maar tussen oud en nieuw en kerst.'

3. Doe iets voor een ander
Help je buurvrouw met een klus waar ze tegenaan hikt, doe een donatie aan een goed doel, spring bij bij de voedselbank, geef je kerstpakket aan iemand die er blij van wordt, biedt een vriendin aan om op haar kinderen te passen, breng een pan soep bij een zieke collega of deel een compliment uit. Een klein gebaar geeft niet alleen een ander een goed gevoel, ook jij zult je er beter door voelen.

4. Blik terug op 2016
Waar ben jij trots op? Welk woord vat 2016 voor jou samen? Leg de nadruk op de positieve punten, maar bedenk ook wat in 2017 beter kan. Het is misschien cliché, maar waarom zou je geen gebruik maken van de symbolische 'nieuwe start'?

Lees ook: 10 tekenen dat je dit jaar meer bereikt hebt dan je dacht

5. Zorg goed voor jezelf
Een regel die het hele jaar zou moeten gelden. Genoeg bewegen, gezonde maaltijden eten en voldoende nachtrust zijn een onmisbare basis. Maak er geen goede voornemens van, maar handel er direct naar.

Wat doe jij om goed voor jezelf te zorgen?

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

23.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Waarom stinkt urine als je asperges hebt gegeten?

22.04.2018 - Heb jij er last van? Lees verder

Bultjes op je bovenarmen? Grote kans dat het keratosis pilaris is

21.04.2018 - Heb je last van rode en droge bultjes aan de achterkant van je bovenarmen? Grote kans dat het keratosis pilaris is. Lees verder

Review: Fitbit Versa

20.04.2018 - Sinds deze week is de Fitbit Versa te koop. De nieuwe Fitbit is niet alleen een activity tracker, maar ook een smartwatch. Santé's Shirley heeft de afgelopen drie weken een exemplaar morgen testen en deelt haar ervaring. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

6 oorzaken van vervellende voeten

14.04.2018 - Hangen de vellen aan je voeten? Dat kan aan één van deze oorzaken liggen. Lees verder

Waarom moet je 's ochtends altijd plassen?

13.04.2018 - Het eerste dat je 's ochtends doet: naar het toilet gaan, zelfs als je 's avonds niet veel gedronken hebt. Lees verder

6 tips tegen onrustige darmen

11.04.2018 - Buikpijn, darmkrampen, een opgeblazen gevoel, allemaal verschijnselen die je vertellen dat je darmen niet helemaal happy zijn. Soms kunnen kleine aanpassingen de rust in je darmen terugbrengen. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 124 |
Mis niets
Daghoroscoop
Stier

Jij hebt een vooruitziende blik en zult jouw werk met zeer veel overgave…

» Naar de daghoroscopen