×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

3 tips tegen de post-kerstdip

3 tips tegen de post-kerstdip
27.12.2016 - Redactie

Je hebt de kerstvakantie achter de rug en je benen voelen aan als lood. Hoe kom je tóch van je luie stoel af? Laura Brijde geeft tips.


1. Wanneer er geen verleidingen zijn, kun je niet de mist ingaan. Spit je huis door en kijk alle producten na. Gaan deze producten jou helpen of juist verder weg brengen van je doelen? Het is natuurlijk geen probleem wat lekkers in huis te hebben. Zodra jij weet dat jij (nog) niet over de zelfbeheersing beschikt om het te laten bij één stukje kun je er beter voor zorgen dat ze uit het zicht verdwijnen. Weggooien hoeft niet, je buurjongentje of beste vriendin kun je er vast héél blij mee maken.

2. Wanneer ik één keer mijn workout mis, heb ik des te meer problemen om de volgende keer wel te gaan. Als ik één stuk pizza neem, wil ik er minstens nog 3. Zwakke plekken hebben we allemaal, dat is volkomen normaal. Maar de truc is om je bewust te worden van je eigen zwaktes. Op die manier voorkom je dat je weer zwicht. Tip: schrijf je zwakke plekken op en wat je op hierbij voelde. Op deze manier kun je patronen doorbreken.

3. Misschien wel de belangrijkste uit het rijtje: wees niet zo streng voor jezelf. Discipline is goed en gemotiveerd zijn ook, maar sla hier niet in door. Er komt een moment dat je een workout overslaat of ongezon eet. We zijn geneigd dan gelijk bij de pakken neer te zitten en terug te vallen in oude, slechte gewoontes. Raak niet in mineur en focus je op gezonde keuzes voor de toekomst.

Dit is een tip van Laura Brijde.

Fit de winter door
Deze tip is onderdeel van het WINTERFIT-platform van Zespri. Van 1 november 2016 tot en met 28 februari 2017 gratis tips. Aanmelden kan via bitly.com/zespriwinterfit. Na aanmelding ontvang je iedere dag een winterfit-tip.

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij komt tot de conclusie dat op het moment niks zinnigs uit je handen komt.…

» Naar de daghoroscopen