×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

3 tips tegen de post-kerstdip

3 tips tegen de post-kerstdip
27.12.2016 - Redactie

Je hebt de kerstvakantie achter de rug en je benen voelen aan als lood. Hoe kom je tóch van je luie stoel af? Laura Brijde geeft tips.


1. Wanneer er geen verleidingen zijn, kun je niet de mist ingaan. Spit je huis door en kijk alle producten na. Gaan deze producten jou helpen of juist verder weg brengen van je doelen? Het is natuurlijk geen probleem wat lekkers in huis te hebben. Zodra jij weet dat jij (nog) niet over de zelfbeheersing beschikt om het te laten bij één stukje kun je er beter voor zorgen dat ze uit het zicht verdwijnen. Weggooien hoeft niet, je buurjongentje of beste vriendin kun je er vast héél blij mee maken.

2. Wanneer ik één keer mijn workout mis, heb ik des te meer problemen om de volgende keer wel te gaan. Als ik één stuk pizza neem, wil ik er minstens nog 3. Zwakke plekken hebben we allemaal, dat is volkomen normaal. Maar de truc is om je bewust te worden van je eigen zwaktes. Op die manier voorkom je dat je weer zwicht. Tip: schrijf je zwakke plekken op en wat je op hierbij voelde. Op deze manier kun je patronen doorbreken.

3. Misschien wel de belangrijkste uit het rijtje: wees niet zo streng voor jezelf. Discipline is goed en gemotiveerd zijn ook, maar sla hier niet in door. Er komt een moment dat je een workout overslaat of ongezon eet. We zijn geneigd dan gelijk bij de pakken neer te zitten en terug te vallen in oude, slechte gewoontes. Raak niet in mineur en focus je op gezonde keuzes voor de toekomst.

Dit is een tip van Laura Brijde.

Fit de winter door
Deze tip is onderdeel van het WINTERFIT-platform van Zespri. Van 1 november 2016 tot en met 28 februari 2017 gratis tips. Aanmelden kan via bitly.com/zespriwinterfit. Na aanmelding ontvang je iedere dag een winterfit-tip.

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

15.01.2019 - Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Gezonde keuzes borrelplank

04.01.2019 - Nieuwjaarsborrels in het vooruitzicht? Geniet ervan. Wil je met het oog op je goede voornemens toch wat bewustere keuzes maken? Vervang de gefrituurde hapjes voor een van de volgende opties. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jij hebt een doel voor ogen dat niet gemakkelijk te bereiken is. Maar je weet…

» Naar de daghoroscopen