×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Opvliegers verminderen door je ademhaling

Opvliegers verminderen door je ademhaling
11.11.2016 - Redactie

Een opvlieger is alles behalve relaxed. Toch kun je het best proberen niet in de stress te schieten, stress zou een trigger kunnen zijn voor je opvliegers.


Volgens een Amerikaanse 'menopauze-arts' kun je je opvlieger wegademen, of zelfs proberen te voorkomen door ademhalingsoefeningen te doen.

  1. Adem langzaam en regelmatig. Houd je tong tegen je gehemelte, met het puntje van je tong net achter je voortanden. Adem 4 seconden in en 4 seconden uit. Hou na de uitademing je adem even in voordat je aan de volgende inademing begint.
     
  2. Adem zoals je altijd doet, maar focus je daarbij extra op je ademhaling. Wat voel je als je inademt? Voel hoe de lucht warmer aanvoelt als je uitademt en let op alle sensaties die je voelt. Het is een vorm van meditatie. Het ideale is dat je dit overal kunt doen, zonder dat iemand het merkt.

Hoe probeer jij opvliegers te voorkomen of verkorten?

Bron: Prevention | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

23.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Waarom stinkt urine als je asperges hebt gegeten?

22.04.2018 - Heb jij er last van? Lees verder

Bultjes op je bovenarmen? Grote kans dat het keratosis pilaris is

21.04.2018 - Heb je last van rode en droge bultjes aan de achterkant van je bovenarmen? Grote kans dat het keratosis pilaris is. Lees verder

Review: Fitbit Versa

20.04.2018 - Sinds deze week is de Fitbit Versa te koop. De nieuwe Fitbit is niet alleen een activity tracker, maar ook een smartwatch. Santé's Shirley heeft de afgelopen drie weken een exemplaar morgen testen en deelt haar ervaring. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

6 oorzaken van vervellende voeten

14.04.2018 - Hangen de vellen aan je voeten? Dat kan aan één van deze oorzaken liggen. Lees verder

Waarom moet je 's ochtends altijd plassen?

13.04.2018 - Het eerste dat je 's ochtends doet: naar het toilet gaan, zelfs als je 's avonds niet veel gedronken hebt. Lees verder

6 tips tegen onrustige darmen

11.04.2018 - Buikpijn, darmkrampen, een opgeblazen gevoel, allemaal verschijnselen die je vertellen dat je darmen niet helemaal happy zijn. Soms kunnen kleine aanpassingen de rust in je darmen terugbrengen. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 124 |
Mis niets
Daghoroscoop
Stier

Jij hebt een vooruitziende blik en zult jouw werk met zeer veel overgave…

» Naar de daghoroscopen