×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Opvliegers verminderen door je ademhaling

Opvliegers verminderen door je ademhaling
11.11.2016 - Redactie

Een opvlieger is alles behalve relaxed. Toch kun je het best proberen niet in de stress te schieten, stress zou een trigger kunnen zijn voor je opvliegers.


Volgens een Amerikaanse 'menopauze-arts' kun je je opvlieger wegademen, of zelfs proberen te voorkomen door ademhalingsoefeningen te doen.

  1. Adem langzaam en regelmatig. Houd je tong tegen je gehemelte, met het puntje van je tong net achter je voortanden. Adem 4 seconden in en 4 seconden uit. Hou na de uitademing je adem even in voordat je aan de volgende inademing begint.
     
  2. Adem zoals je altijd doet, maar focus je daarbij extra op je ademhaling. Wat voel je als je inademt? Voel hoe de lucht warmer aanvoelt als je uitademt en let op alle sensaties die je voelt. Het is een vorm van meditatie. Het ideale is dat je dit overal kunt doen, zonder dat iemand het merkt.

Hoe probeer jij opvliegers te voorkomen of verkorten?

Bron: Prevention | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Daghoroscoop
Kreeft

Probeer een beslissing uit te stellen. Laat je niet tot een overhaaste…

» Naar de daghoroscopen

Like ons op Facebook

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!