×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

De belangrijkste richtlijnen voor een gezonde avondmaaltijd

De belangrijkste richtlijnen voor een gezonde avondmaaltijd
26.05.2016 - Redactie

In het juninummer van Santé vind je de ultieme checklist voor gezond eten. De richtlijnen voor een gezonde avondmaaltijd delen we hier.


Je hoofdgerecht…
… bestaat uit meerdere producten van de checklist uit het artikel in het juninummer.
… bevat gemiddeld zo'n 400-700 kcal.
… bevat minimaal 150 gram groente.
… bevat maximaal 100 gram vlees, vis en ei.
… bevat maximaal 90 gram graanproducten of aardappelen.
… bevat maximaal 200 gram peulvruchten.
… bevat maximaal 15 gram noten.
… bevat maximaal 15 gram vloeibare margarine of olie.
… bevat niet meer dan 2 gram zout.

Benieuwd naar de toelichting bij dit lijstje en de rest van de checklist voor gezond eten? Je leest het in het artikel vanaf pagina 14 in het juninummer van Santé.

Wat vind je ervan?

Reacties

Daghoroscoop
Stier

Het lijkt wel of je altijd hard moet werken. Of zou het zo zijn, dat je gewoon…

» Naar de daghoroscopen

Like ons op Facebook

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!