×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Zo deel je je koelkast gezonder in

Zo deel je je koelkast gezonder in
21.05.2016 - Redactie

Zorg dat je koelkast je helpt om gezondere keuzes te maken. Wij geven vijf tips die je direct kunt gebruiken.


1. Zorg voor kant-en-klare gezonde snacks
Snijd groenten zoals komkommer, paprika, wortels en selderij alvast in dunne repen. Bewaar ze in doorzichtige bakjes in de koelkast, zodat je ze snel ziet staan. Je kunt de groentesticks in hummus of in Griekse yoghurt met kruiden dippen.

2. Maak een slimme indeling
In de supermarkt staan de duurste producten op ooghoogte. Dat is niet voor niets; de producten op ooghoogte belanden sneller in je wagen. Kijk de kunst af en leg de gezondste producten op ooghoogte in de koelkast. Zet ze het liefst ook vooraan.

3. Houd rekening met de temperatuur in de koelkast
Voor bijna elke koelkast geldt: hoe hoger de plank, hoe hoger de temperatuur. Bewaar daarom op de onderste plank vlees, vis en gevogelte. Ook je left-overs kun je hier het best kwijt. De bovenste plank kun je gebruiken voor kaas, boter en sauzen. Zuivelproducten en broodbeleg bewaar je op de planken in het midden. Omdat de deur van de koelkast vaak opengaat, is ook op deze plek de temperatuur wat hoger. Houd daar rekening meer.

4. Bewaar de restjes
Zonde om restjes weg te gooien. Bewaar ze in afgemeten porties in kleine bakjes. Ben je niet van plan de restjes de volgende dag op te maken? Vries ze dan in. Deze 10 producten kun je gewoon invriezen.

5. Maak zelf frisdrank
Zet de flessen frisdrank verder naar achteren, of ruil ze in voor zelfgemaakte 'frisdrank'. Vul een waterkan met water en voeg citroenschijfjes en/of kruiden en ander fruit toe voor een frisse smaak.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Sanne van Rooij

20.10.2017 - Sanne van Rooij van blog Living the Green Life geeft toe dat het woord 'veganistisch' een beetje suf klinkt. Maar de lifestyle is dat allesbehalve. Ze probeert zoveel mogelijk mensen te inspireren om vaker plantaardig te eten. Dat deed ze al via Instagram, maar nu is ook haar kookboek Easy Vegan uit. Lees verder

Tips tegen vaginale droogheid

18.10.2017 - Nee, het is misschien geen sexy onderwerp, maar veel vrouwen hebben er last van. 35% van de vrouwen vanaf 18 jaar heeft er last van. In de overgang is dat zelfs de helft van de vrouwen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 115 |
Daghoroscoop
Weegschaal

Vooral de zakelijke contacten kunnen wat problemen veroorzaken, in je…

» Naar de daghoroscopen