×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Zo deel je je koelkast gezonder in

Zo deel je je koelkast gezonder in
21.05.2016 - Redactie

Zorg dat je koelkast je helpt om gezondere keuzes te maken. Wij geven vijf tips die je direct kunt gebruiken.


1. Zorg voor kant-en-klare gezonde snacks
Snijd groenten zoals komkommer, paprika, wortels en selderij alvast in dunne repen. Bewaar ze in doorzichtige bakjes in de koelkast, zodat je ze snel ziet staan. Je kunt de groentesticks in hummus of in Griekse yoghurt met kruiden dippen.

2. Maak een slimme indeling
In de supermarkt staan de duurste producten op ooghoogte. Dat is niet voor niets; de producten op ooghoogte belanden sneller in je wagen. Kijk de kunst af en leg de gezondste producten op ooghoogte in de koelkast. Zet ze het liefst ook vooraan.

3. Houd rekening met de temperatuur in de koelkast
Voor bijna elke koelkast geldt: hoe hoger de plank, hoe hoger de temperatuur. Bewaar daarom op de onderste plank vlees, vis en gevogelte. Ook je left-overs kun je hier het best kwijt. De bovenste plank kun je gebruiken voor kaas, boter en sauzen. Zuivelproducten en broodbeleg bewaar je op de planken in het midden. Omdat de deur van de koelkast vaak opengaat, is ook op deze plek de temperatuur wat hoger. Houd daar rekening meer.

4. Bewaar de restjes
Zonde om restjes weg te gooien. Bewaar ze in afgemeten porties in kleine bakjes. Ben je niet van plan de restjes de volgende dag op te maken? Vries ze dan in. Deze 10 producten kun je gewoon invriezen.

5. Maak zelf frisdrank
Zet de flessen frisdrank verder naar achteren, of ruil ze in voor zelfgemaakte 'frisdrank'. Vul een waterkan met water en voeg citroenschijfjes en/of kruiden en ander fruit toe voor een frisse smaak.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

23.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Waarom stinkt urine als je asperges hebt gegeten?

22.04.2018 - Heb jij er last van? Lees verder

Bultjes op je bovenarmen? Grote kans dat het keratosis pilaris is

21.04.2018 - Heb je last van rode en droge bultjes aan de achterkant van je bovenarmen? Grote kans dat het keratosis pilaris is. Lees verder

Review: Fitbit Versa

20.04.2018 - Sinds deze week is de Fitbit Versa te koop. De nieuwe Fitbit is niet alleen een activity tracker, maar ook een smartwatch. Santé's Shirley heeft de afgelopen drie weken een exemplaar morgen testen en deelt haar ervaring. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.04.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

6 oorzaken van vervellende voeten

14.04.2018 - Hangen de vellen aan je voeten? Dat kan aan één van deze oorzaken liggen. Lees verder

Waarom moet je 's ochtends altijd plassen?

13.04.2018 - Het eerste dat je 's ochtends doet: naar het toilet gaan, zelfs als je 's avonds niet veel gedronken hebt. Lees verder

6 tips tegen onrustige darmen

11.04.2018 - Buikpijn, darmkrampen, een opgeblazen gevoel, allemaal verschijnselen die je vertellen dat je darmen niet helemaal happy zijn. Soms kunnen kleine aanpassingen de rust in je darmen terugbrengen. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 124 |
Mis niets
Daghoroscoop
Stier

Jij hebt een vooruitziende blik en zult jouw werk met zeer veel overgave…

» Naar de daghoroscopen