×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Tip van Marianne Timmer: Zoet ontbijt

Tip van Marianne Timmer: Zoet ontbijt
02.03.2016 - Redactie

Santé is medesubsponsor van Team Continu: het schaatsteam onder leiding van Marianne Timmer. Marianne deelt iedere dag een tip om fit te blijven met Santé.


Marianne: 'Gezond eten is gezond kiezen en regelmaat in je voeding brengen. Dat betekent drie maaltijden en twee tot drie tussendoortjes per dag.

Aan de basis ligt een goed ontbijt, want: goed ontbeten is goedgemutst en geconcentreerd. Een gezond ontbijt is rijk aan meervoudige koolhydraten – onze gezonde energieleveranciers – en arm aan vet. Het brengt tevens voedingsvezels, vitamines en mineralen aan. Deze combinatie maakt dat we opgewekt en geconcentreerd de ochtend doorkomen. Wie ’s ochtends kiest voor een broodmaaltijd, bij voorkeur met bruin- volkoren- of meergranenbrood, kan hier gemakkelijk aan voldoen. Met daarnaast een beker melk of een ander melkproduct zoals yoghurt en wat fruit is het ontbijt compleet. Het broodbeleg kan variëren van hartig tot zoet. Geef de voorkeur aan mager broodbeleg, zoals magere kaas of magere vleeswaren. Zoet en vetarm beleg zoals jam en (appel)stroop is te verkiezen boven zoet beleg dat rijk is aan vetten, zoals hagelslag.

Wie het ‘druk, druk, druk’ heeft, wordt sneller verleid door allerhande alternatieve ontbijtproducten zoals ontbijtrepen en ontbijtkoekjes. Soms handig maar meestal gaat het ten koste van variatie, regelmaat en gezelligheid. Sommige ontbijtrepen schieten door hun samenstelling beduidend te kort als ontbijt. Zij scoren beter als tussendoortje. Minpunt van veel snelle ontbijtproducten en gezoete ontbijtwaren is ook de zoete smaak, waar veel kinderen dol op zijn, maar die beter wat kan worden ontwend om een verdere verzoeting van de maatschappij tegen te gaan.'

Tip gemist? Lees alle tips van Marianne Timmer terug.

Bron: Leef je fit – Marianne Timmer

Wat vind je ervan?

Reacties

Waarom krabben zo fijn voelt als je jeuk hebt

14.10.2018 - Soms moet je je inhouden om te stoppen voordat de rode strepen van je nagels op je huid staan. Waarom voelt krabben zo goed? Lees verder

Litteken insmeren

09.10.2018 - Iedereen heeft wel ergens een litteken. Als de huid zich goed herstelt, wordt een litteken vrijwel onzichtbaar, maar dat is niet altijd zo. Lees verder

Vivian Reijs

04.10.2018 - Met haar boeken en healthplatform helpt Vivian Reijs duizenden vrouwen aan een gezonde levensstijl. 'Door mijn vroegere PMS-klachten ontdekte ik hoe belangrijk voeding en hormonen hierbij zijn.' Lees verder

Gespannen kaken ontspannen

30.09.2018 - Stress kan zorgen voor stijve spieren. Veel mensen hebben er last van in hun nek en schouders, maar ook je kaken krijgen (soms ongemerkt) veel spanning te verduren. Lees verder

Tips tegen verkoudheid

28.09.2018 - Om je heen hoor je steeds meer mensen snotteren. Met deze tips wapen je je, zo goed en kwaad als het gaat, tegen een verkoudheidsvirus. Lees verder

Wat kun je doen als je je eenzaam voelt?

27.09.2018 - Veel mensen voelen zich wel eens eenzaam. Hoe jong of oud je bent, maakt niet uit, iedereen kan ermee te maken krijgen. Lees verder

Meer wandelen

24.09.2018 - Misschien zelfs het beste dat je kunt doen voor je gezondheid. Lees verder

Brandend maagzuur

23.09.2018 - De meeste mensen hebben wel eens last gehad van brandend maagzuur. Als je er iedere week minstens een keer last van hebt, dan is het handig om de volgende dingen te weten. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 127 |
Mis niets
Daghoroscoop
Weegschaal

Je houdt het einddoel goed in de gaten. Houd de details echter ook in de…

» Naar de daghoroscopen