×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Tip van Marianne Timmer: Zoet ontbijt

Tip van Marianne Timmer: Zoet ontbijt
02.03.2016 - Redactie

Santé is medesubsponsor van Team Continu: het schaatsteam onder leiding van Marianne Timmer. Marianne deelt iedere dag een tip om fit te blijven met Santé.


Marianne: 'Gezond eten is gezond kiezen en regelmaat in je voeding brengen. Dat betekent drie maaltijden en twee tot drie tussendoortjes per dag.

Aan de basis ligt een goed ontbijt, want: goed ontbeten is goedgemutst en geconcentreerd. Een gezond ontbijt is rijk aan meervoudige koolhydraten – onze gezonde energieleveranciers – en arm aan vet. Het brengt tevens voedingsvezels, vitamines en mineralen aan. Deze combinatie maakt dat we opgewekt en geconcentreerd de ochtend doorkomen. Wie ’s ochtends kiest voor een broodmaaltijd, bij voorkeur met bruin- volkoren- of meergranenbrood, kan hier gemakkelijk aan voldoen. Met daarnaast een beker melk of een ander melkproduct zoals yoghurt en wat fruit is het ontbijt compleet. Het broodbeleg kan variëren van hartig tot zoet. Geef de voorkeur aan mager broodbeleg, zoals magere kaas of magere vleeswaren. Zoet en vetarm beleg zoals jam en (appel)stroop is te verkiezen boven zoet beleg dat rijk is aan vetten, zoals hagelslag.

Wie het ‘druk, druk, druk’ heeft, wordt sneller verleid door allerhande alternatieve ontbijtproducten zoals ontbijtrepen en ontbijtkoekjes. Soms handig maar meestal gaat het ten koste van variatie, regelmaat en gezelligheid. Sommige ontbijtrepen schieten door hun samenstelling beduidend te kort als ontbijt. Zij scoren beter als tussendoortje. Minpunt van veel snelle ontbijtproducten en gezoete ontbijtwaren is ook de zoete smaak, waar veel kinderen dol op zijn, maar die beter wat kan worden ontwend om een verdere verzoeting van de maatschappij tegen te gaan.'

Tip gemist? Lees alle tips van Marianne Timmer terug.

Bron: Leef je fit – Marianne Timmer

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

18.09.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Welke soorten vitamine B zijn er?

16.09.2017 - B-vitamines boosten je mood, mind, energie en geluksgevoel. Lees verder

Hoe vergroot je de kans dat je kunt slapen in het vliegtuig?

10.09.2017 - Tijdens een lange vlucht zou je het liefst slapen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe zorg je dat je toch wat slaap pakt in het vliegtuig? Lees verder

Wat doet de lever?

10.09.2017 - De lever verwijdert afval en giftige stoffen die niet in het lichaam thuishoren. Lees verder

Darmflora in balans

09.09.2017 - Er is steeds meer bekend over de darmflora en wat het met je kan doen als je darmflora uit balans is. Lees verder

5 slechte gewoontes die eigenlijk helemaal niet zo slecht voor je zijn

07.09.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Steeds meer plastic in het water

07.09.2017 - Wereldwijd bevat drinkwater steeds meer plastic. Het plastic is aanwezig in de vorm van vezels. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

04.09.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 113 |

Daghoroscoop
Maagd

Er gebeuren vandaag onverwachte dingen om je heen. Wees dus op je hoede. Als…

» Naar de daghoroscopen