×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Tip van Marianne Timmer: Tips om niet te veel te eten

Tip van Marianne Timmer: Tips om niet te veel te eten
28.02.2016 - Redactie

Santé is medesubsponsor van Team Continu: het schaatsteam onder leiding van Marianne Timmer. Marianne deelt iedere dag een tip om fit te blijven met Santé.


Marianne: 'Hoe zorg je ervoor dat je niet te veel eet?

1. Drink voor het eten twee glazen water
Wanneer je water hebt gedronken, heb je eerder een vol gevoel. Je eet dan minder snel te veel en de kans dat je te veel calorieën binnenkrijgt wordt kleiner.
 
2. Pas je menu aan naar hoe actief je bent op die dag
Eet op een niet zo actieve dag bijvoorbeeld een salade. Ben je actiever? Dan kun je voor een zwaardere maaltijd kiezen. Of verwen jezelf met een extraatje, zoals een toetje of wijntje. Je hebt het verdiend en dan smaakt het nog veel beter!

3. Wanneer het eten echt lekker begint te smaken: stoppen
Je voorkomt het overvolle 'buik te vol'-gevoel.

4. Eet 's middags warm
Eet tussen de middag war en 's avond juist een broodje of gezonde hapjes. Voor het slapen gaan heb je dan niet een enorme maaltijd te verteren. In de middag heb je vaak nog veel te doen en heb je een volledige maaltijd genuttigd die nog verbrand gaat worden.'

Tip gemist? Lees alle tips van Marianne Timmer terug.

Bron: Marianne Timmer

Wat vind je ervan?

Reacties

Waarom krabben zo fijn voelt als je jeuk hebt

14.10.2018 - Soms moet je je inhouden om te stoppen voordat de rode strepen van je nagels op je huid staan. Waarom voelt krabben zo goed? Lees verder

Litteken insmeren

09.10.2018 - Iedereen heeft wel ergens een litteken. Als de huid zich goed herstelt, wordt een litteken vrijwel onzichtbaar, maar dat is niet altijd zo. Lees verder

Vivian Reijs

04.10.2018 - Met haar boeken en healthplatform helpt Vivian Reijs duizenden vrouwen aan een gezonde levensstijl. 'Door mijn vroegere PMS-klachten ontdekte ik hoe belangrijk voeding en hormonen hierbij zijn.' Lees verder

Gespannen kaken ontspannen

30.09.2018 - Stress kan zorgen voor stijve spieren. Veel mensen hebben er last van in hun nek en schouders, maar ook je kaken krijgen (soms ongemerkt) veel spanning te verduren. Lees verder

Tips tegen verkoudheid

28.09.2018 - Om je heen hoor je steeds meer mensen snotteren. Met deze tips wapen je je, zo goed en kwaad als het gaat, tegen een verkoudheidsvirus. Lees verder

Wat kun je doen als je je eenzaam voelt?

27.09.2018 - Veel mensen voelen zich wel eens eenzaam. Hoe jong of oud je bent, maakt niet uit, iedereen kan ermee te maken krijgen. Lees verder

Meer wandelen

24.09.2018 - Misschien zelfs het beste dat je kunt doen voor je gezondheid. Lees verder

Brandend maagzuur

23.09.2018 - De meeste mensen hebben wel eens last gehad van brandend maagzuur. Als je er iedere week minstens een keer last van hebt, dan is het handig om de volgende dingen te weten. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 128 |
Mis niets
Daghoroscoop
Weegschaal

Jij bent overtuigd van je gelijk. Bovendien ben je vast besloten anderen te…

» Naar de daghoroscopen