×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Tips om je gezonde leefstijl vol te houden op je werk

Tips om je gezonde leefstijl vol te houden op je werk
20.03.2016 - Redactie

Hoe weersta je de snoeptrommel op je werk? En alle jarigen die met taart langskomen? Met onze tips houd je je gezonde levensstijl ook op het werk vol.


1. Neem je eigen lunch mee
De meest voor de hand liggende, maar ook effectieve, tip: Voortaan laat je de bedrijfskantine voor wat het is. Door zelf lunch mee te nemen, voorkom je dat je zwicht voor een ongezonde lunch of dat je 's middags bij de snoepautomaat staat. Je kunt op zondag al een aantal lunches voor de komende werkweek voorbereiden. Bekijk ons dossier met lunchtips.

2. Zorg voor gezonde tussendoortjes
Het is niet realistisch om je werkdag door te komen op een ontbijtje en tussen de middag een lunch. De kans is groot dat je tussendoor een keer trek krijgt. Zorg dat er op dat moment een gezonde snack binnen handbereik is. Valkuil: gezonde snacks zijn meestal niet caloriearm, dus je kunt er niet eindeloos van snoepen. Dit zijn 10 tips voor gezonde tussendoortjes.

3. Vertel je collega's dat je bent gestopt met snoepen
Als je collega's weten dat je en dieet volgt of dat je op de lijn let, kunnen ze je steunen en je er op attenderen als je wéér naast de snoeptrommel staat.

4. Zet de snoeppot verder weg
Het is heel gezellig dat je collega's steeds een snoepje bij je komen bietsen, maar ondertussen pak je zelf ook iedere keer een handje. Verplaatsen die trommel.

5. Wees eerlijk
Je kunt dat stuk taart afslaan omdat je 'allergisch' bent, maar eerlijkheid duurt het langst en wordt gewaardeerd. Gezonder eten is niets om je voor te schamen.

6. Zorg dat je genoeg drinkt
Misschien heb je geen tijd om je ogen van het beeldscherm los te rukken en water te halen. Gebruik het niet als excuus. Zet een flesje water op je bureau en voorkom dat je gaat snaaien doordat je eigenlijk dorst hebt, je lichaam herkent het verschil tussen honger en dorst niet altijd direct.

7. Respecteer de levensstijlen van je collega's
Het is niet eerlijk om anderen jouw dieet op te dringen. Blijf er niet eindeloos over praten en wijs je collega's er niets steeds op hoe ongezond een stroopwafel is.

8. Af en toe zondigen mag
Alles wat je jezelf ontzegt, wordt spontaan aantrekkelijker. Niemand houdt het vol om nooit iets lekkers te eten (laten we voor onszelf spreken: wij kunnen en willen dat niet). Kies bewust welke lekkernij je eet en geniet er dan ook volop van.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

18.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 tips om je moedervlekken te controleren

16.06.2018 - Het is belangrijk om je moedervlekken in de gaten te houden. Als er iets afwijkend is, is de kans groter dat je het op tijd door hebt. Lees verder

Tips tegen hooikoorts

15.06.2018 - Naast medicijnen gebruiken, zijn er meer dingen die je kunt doen om je hooikoorts te verminderen. Lees verder

Hoe werkt bloed doneren?

14.06.2018 - Bloed doneren is een relatief simpele daad en je kunt er zelfs levens door redden. De eerste keer bloed doneren kan best spannend zijn. We vertellen je alvast wat handig is om te weten. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 praktische tips om minder plastic te gebruiken

06.06.2018 - Plastic is erg slecht voor het milieu. Veel van het plastic dat in de oceaan drijft, is plastic dat maar één keer gebruikt is. Lees verder

Doen: 10 minuten stevig wandelen

05.06.2018 - Er wordt vaak gesproken over 10.000 stappen per dag. Waar dat doel vandaan komt, is niet helemaal duidelijk. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

04.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Tweeling

Vandaag is een dag vol conflicten en woordenwisselingen. Jij zult dus extra op…

» Naar de daghoroscopen