×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

19 simpele tips om gezonder te eten in 2016

19 simpele tips om gezonder te eten in 2016
17.12.2015 - Redactie

Na de oliebollen snak je waarschijnlijk naar iets gezonds. En dit jaar ga je die healthy lifestyle vasthouden. Het geheim: keep it simple.


Eén verandering per week = 52 veranderingen per jaar
Eetgewoontes aanpassen lastig? Begin met iets kleins. Zoals: meer water drinken. Voeg elke week iets toe. Aan het einde van het jaar kijk je terug op 52 nieuwe eetgewoontes! (En wist je dat de meeste gewoontes al na ongeveer drie weken volhouden zijn
ingesleten in je brein?)

Tip 1: Start de week met Meatless Monday (of: eet nóg minder vlees)
Minder vlees eten levert dubbele winst. Vet vlees bevat ongezonde transvetten, die slecht zijn voor hart- en bloedvaten. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) brengt bovendien zowel rood vlees (rund, varken of lam) als bewerkt vlees (zoals knakworst, ham of worst) in verband met darmkanker. Door je consumptie van deze soorten vlees te beperken, verminder je niet alleen de kans op deze ziektes, je brengt ook vanzelf meer gezonde variatie (groente, vezels) in je  eetpatroon. Volgens onderzoek van Motivaction (2015) is 55 procent van de Nederlanders al  flexitariër. Dit wil zeggen dat je minimaal drie dagen per week geen vlees eet. Ben jij nog geen  flexitariër? Begin met het invoeren van een Meatless Monday en kijk hoe dat bevalt. Voer het  aantal vleesloze dagen geleidelijk op. Eet sowieso nooit meer dan 500 gram vlees per week en  nooit meer dan 50 gram bewerkt vlees per dag (advies WHO).

Lees de andere 18 tips in het januarinummer van Santé.

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Het lijkt wel of jij vandaag beschikt over een extra voelsprietje waardoor je…

» Naar de daghoroscopen