×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

19 simpele tips om gezonder te eten in 2016

19 simpele tips om gezonder te eten in 2016
17.12.2015 - Redactie

Na de oliebollen snak je waarschijnlijk naar iets gezonds. En dit jaar ga je die healthy lifestyle vasthouden. Het geheim: keep it simple.


Eén verandering per week = 52 veranderingen per jaar
Eetgewoontes aanpassen lastig? Begin met iets kleins. Zoals: meer water drinken. Voeg elke week iets toe. Aan het einde van het jaar kijk je terug op 52 nieuwe eetgewoontes! (En wist je dat de meeste gewoontes al na ongeveer drie weken volhouden zijn
ingesleten in je brein?)

Tip 1: Start de week met Meatless Monday (of: eet nóg minder vlees)
Minder vlees eten levert dubbele winst. Vet vlees bevat ongezonde transvetten, die slecht zijn voor hart- en bloedvaten. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) brengt bovendien zowel rood vlees (rund, varken of lam) als bewerkt vlees (zoals knakworst, ham of worst) in verband met darmkanker. Door je consumptie van deze soorten vlees te beperken, verminder je niet alleen de kans op deze ziektes, je brengt ook vanzelf meer gezonde variatie (groente, vezels) in je  eetpatroon. Volgens onderzoek van Motivaction (2015) is 55 procent van de Nederlanders al  flexitariër. Dit wil zeggen dat je minimaal drie dagen per week geen vlees eet. Ben jij nog geen  flexitariër? Begin met het invoeren van een Meatless Monday en kijk hoe dat bevalt. Voer het  aantal vleesloze dagen geleidelijk op. Eet sowieso nooit meer dan 500 gram vlees per week en  nooit meer dan 50 gram bewerkt vlees per dag (advies WHO).

Lees de andere 18 tips in het januarinummer van Santé.

Wat vind je ervan?

Reacties

Aanslag op je tanden

17.09.2018 - Je dagelijkse dosis koffie en thee kan zorgen voor aanslag op je tanden Met deze tips voorkom je dat. Lees verder

Je spijsvertering: stap voor stap

12.09.2018 - Je spijsvertering is een superslim systeem dat veel invloed heeft op hoe goed je je voelt. Hoe werkt het precies? Lees verder

Papiersnee pijn

08.09.2018 - Een snee door papier is vaak amper zichtbaar, maar de pijn kan venijnig zijn. Hoe komt dat? Lees verder

Total body scan

05.09.2018 - Waarom wel een APK voor je auto, maar niet voor je lijf? Lees verder

Extra gewicht meegenomen van vakantie?

05.09.2018 - Advertorial - Genoten van milkshakes aan de Spaanse kust? Je raakt het extra gewicht weer kwijt met Cambridge Weight Plan. Lees verder

Heb ik zware botten?

31.08.2018 - Zijn zware botten een (slap) excuus? Lees verder

Wond spoelen

31.08.2018 - Even niet opletten in de keuken en je vingers zijn gefileerd in plaats van de vis. Of er komt een kind huilend binnen met een schaafwond. Hoe ontsmet je deze wondjes nu het best? Lees verder

6 redenen waarom je gewicht schommelt

30.08.2018 - De ene dag kun je zomaar meer wegen dan de andere dag. Dus ben je sinds vorige week twee kilo 'aangekomen'? Geen paniek. Misschien is er een van deze dingen aan de hand. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 127 |
Mis niets
Daghoroscoop
Maagd

Je krijgt te kampen met een financiële tegenvaller. Je zult dus weer aan het…

» Naar de daghoroscopen