×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

19 simpele tips om gezonder te eten in 2016

19 simpele tips om gezonder te eten in 2016
17.12.2015 - Redactie

Na de oliebollen snak je waarschijnlijk naar iets gezonds. En dit jaar ga je die healthy lifestyle vasthouden. Het geheim: keep it simple.


Eén verandering per week = 52 veranderingen per jaar
Eetgewoontes aanpassen lastig? Begin met iets kleins. Zoals: meer water drinken. Voeg elke week iets toe. Aan het einde van het jaar kijk je terug op 52 nieuwe eetgewoontes! (En wist je dat de meeste gewoontes al na ongeveer drie weken volhouden zijn
ingesleten in je brein?)

Tip 1: Start de week met Meatless Monday (of: eet nóg minder vlees)
Minder vlees eten levert dubbele winst. Vet vlees bevat ongezonde transvetten, die slecht zijn voor hart- en bloedvaten. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) brengt bovendien zowel rood vlees (rund, varken of lam) als bewerkt vlees (zoals knakworst, ham of worst) in verband met darmkanker. Door je consumptie van deze soorten vlees te beperken, verminder je niet alleen de kans op deze ziektes, je brengt ook vanzelf meer gezonde variatie (groente, vezels) in je  eetpatroon. Volgens onderzoek van Motivaction (2015) is 55 procent van de Nederlanders al  flexitariër. Dit wil zeggen dat je minimaal drie dagen per week geen vlees eet. Ben jij nog geen  flexitariër? Begin met het invoeren van een Meatless Monday en kijk hoe dat bevalt. Voer het  aantal vleesloze dagen geleidelijk op. Eet sowieso nooit meer dan 500 gram vlees per week en  nooit meer dan 50 gram bewerkt vlees per dag (advies WHO).

Lees de andere 18 tips in het januarinummer van Santé.

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Sanne van Rooij

20.10.2017 - Sanne van Rooij van blog Living the Green Life geeft toe dat het woord 'veganistisch' een beetje suf klinkt. Maar de lifestyle is dat allesbehalve. Ze probeert zoveel mogelijk mensen te inspireren om vaker plantaardig te eten. Dat deed ze al via Instagram, maar nu is ook haar kookboek Easy Vegan uit. Lees verder

Tips tegen vaginale droogheid

18.10.2017 - Nee, het is misschien geen sexy onderwerp, maar veel vrouwen hebben er last van. 35% van de vrouwen vanaf 18 jaar heeft er last van. In de overgang is dat zelfs de helft van de vrouwen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 115 |
Daghoroscoop
Weegschaal

Vooral de zakelijke contacten kunnen wat problemen veroorzaken, in je…

» Naar de daghoroscopen