×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

82 manieren om een paar pondjes te verliezen

82 manieren om een paar pondjes te verliezen
17.11.2015 - Redactie

Diëten werken bijna nooit, maar hoe komt dat? Vaak willen we te veel in één keer afvallen. Met deze tips lukt het je wel om (een beetje) gewicht kwijt te raken.


1. Stop met sporten om af te vallen
Uit onderzoek van de University of California blijkt dat mensen die sporten om slank te worden, onbewust meer compenseren: ze eten bijvoorbeeld een boterham meer en bewegen minder gedurende de dag.

2. Drink water voor het eten
Onderzoek van de University of Birmingham wijst uit dat een half uur voor de maaltijd een halve liter water drinken kan helpen bij afvallen. Water geeft je een vol gevoel waardoor je minder behoefte hebt om een tweede keer op te scheppen.

3. Eet een ijsblokje als tussendoortje
Een ijsblokje bevat geen calorieën, maar laat je lichaam wel calorieën verbranden, zegt Brian Weiner, professor aan de Robert Wood Johnson Medical School. Volgens Weiner verbrand je 160 calorieën per liter ijsblokjes, doordat je lichaam moeite moet doen het koude ijs te verwerken.

4. Kijk niet in de spiegel
Door minder met je uiterlijk bezig te zijn, is het makkelijker om minder te eten en dus af te slanken, blijkt uit een publicatie in het Journal of Experimental Social Psychology. Hang dus een kleine spiegel op ooghoogte en doe de lange spiegel weg.

5. Minder alcohol
Alcohol is killing voor de lijn. Dit komt mede doordat te veel alcohol je metabolisme vertraagt. Hierdoor zet je lichaam energie om in vet. Tegelijkertijd krijg je meer trek in eten. Probeer daarom niet meer dan één glas te drinken per dag.

Benieuwd naar de andere 77 tips? We delen ze helaas niet allemaal op onze website. De rest van de tips vind je vanaf pagina 10 in het novembernummer van Santé. Je kunt Santé ook online bestellen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Sanne van Rooij

20.10.2017 - Sanne van Rooij van blog Living the Green Life geeft toe dat het woord 'veganistisch' een beetje suf klinkt. Maar de lifestyle is dat allesbehalve. Ze probeert zoveel mogelijk mensen te inspireren om vaker plantaardig te eten. Dat deed ze al via Instagram, maar nu is ook haar kookboek Easy Vegan uit. Lees verder

Tips tegen vaginale droogheid

18.10.2017 - Nee, het is misschien geen sexy onderwerp, maar veel vrouwen hebben er last van. 35% van de vrouwen vanaf 18 jaar heeft er last van. In de overgang is dat zelfs de helft van de vrouwen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 115 |
Daghoroscoop
Weegschaal

Neem even een pauze. Jij moet je voorbereiden en beschermen voor de komende…

» Naar de daghoroscopen