×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

82 manieren om een paar pondjes te verliezen

82 manieren om een paar pondjes te verliezen
17.11.2015 - Redactie

Diëten werken bijna nooit, maar hoe komt dat? Vaak willen we te veel in één keer afvallen. Met deze tips lukt het je wel om (een beetje) gewicht kwijt te raken.


1. Stop met sporten om af te vallen
Uit onderzoek van de University of California blijkt dat mensen die sporten om slank te worden, onbewust meer compenseren: ze eten bijvoorbeeld een boterham meer en bewegen minder gedurende de dag.

2. Drink water voor het eten
Onderzoek van de University of Birmingham wijst uit dat een half uur voor de maaltijd een halve liter water drinken kan helpen bij afvallen. Water geeft je een vol gevoel waardoor je minder behoefte hebt om een tweede keer op te scheppen.

3. Eet een ijsblokje als tussendoortje
Een ijsblokje bevat geen calorieën, maar laat je lichaam wel calorieën verbranden, zegt Brian Weiner, professor aan de Robert Wood Johnson Medical School. Volgens Weiner verbrand je 160 calorieën per liter ijsblokjes, doordat je lichaam moeite moet doen het koude ijs te verwerken.

4. Kijk niet in de spiegel
Door minder met je uiterlijk bezig te zijn, is het makkelijker om minder te eten en dus af te slanken, blijkt uit een publicatie in het Journal of Experimental Social Psychology. Hang dus een kleine spiegel op ooghoogte en doe de lange spiegel weg.

5. Minder alcohol
Alcohol is killing voor de lijn. Dit komt mede doordat te veel alcohol je metabolisme vertraagt. Hierdoor zet je lichaam energie om in vet. Tegelijkertijd krijg je meer trek in eten. Probeer daarom niet meer dan één glas te drinken per dag.

Benieuwd naar de andere 77 tips? We delen ze helaas niet allemaal op onze website. De rest van de tips vind je vanaf pagina 10 in het novembernummer van Santé. Je kunt Santé ook online bestellen.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij komt tot de conclusie dat op het moment niks zinnigs uit je handen komt.…

» Naar de daghoroscopen