×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

10 uitdagingen om aan te gaan

10 uitdagingen om aan te gaan
28.10.2015 - Redactie

Een nieuwe gewoonte aanleren, begint klein. Start eens met een challenge van een week of maand en kijk wat het teweegbrengt.


1. Trap-challenge
Herrinner je je onze trap-challenge nog? Deze duurde een maand, maar je kunt jezelf natuurlijk gewoon een week lang uitdagen om overal de trap te nemen en iedere dag een keer extra de trap op en neer te lopen.

2. Iedere dag dezelfde outfit aan
Mark Zuckerberg, de oprichter van Facebook, draagt bijna iedere dag een grijs t-shirt. Hij heeft een hele tijd geleden onthuld waarom hij dat doet: om nog genialer te worden. Hij wil zijn leven zo eenvoudig mogelijk maken en zich niet druk hoeven maken om 'onbelangrijke' beslissingen zoals wat hij vandaag aandoet. Daardoor kan hij zich focussen op de dingen die hij echt belangrijk vindt. Het proberen waard, toch?

3. Je lunchpauze goed benutten
Werk je meestal achter je bureau je lunch naar binnen? Breng daar verandering in door een week lang je lunchpauze goed te benutten. Spreek af voor een snelle lunch met een vriendin die vlakbij woont of werkt, ga naar buiten voor een wandeling, lees een boek. De lunchpauze is jouw tijd en het is heerlijk om die minuten goed te benutten.

4. Iedere dag sporten
Je hoeft niet iedere dag van de week even intensief te sporten, maar je zult al snel merken hoe goed het voelt om iedere dag minstens een half uur actief te zijn. Dat hoeft niet moeilijk te zijn; op de dagen dat je niet gaat trainen, kun je bijvoorbeeld een half uur wandelen.

5. Elke dag opruimen
Ruim deze week iedere dag op in een andere ruime of hoek van het huis. Zet de timer op vijftien minuten en probeer in  die tijd zo veel mogelijk te doen. Heb je te veel spullen in huis? Gooi iedere dag een item meer weg dan de dag ervoor. Op dag één gooi je één ding weg, op dag zeven zijn dat er zeven. In een week gooi je op die manier toch 28 spullen weg. Misschien heb je daarna de smaak te pakken en plak je er met gemak nog een week aan vast.

6. Elke dag mediteren
Mediteren lijkt misschien zweverig als je het nooit geprobeerd hebt, maar je kunt pas echt oordelen nadat je het zelf geprobeerd hebt. Neem een week lang de moeite om dagelijks te mediteren en ontdek welk effect het op jouw lichaam en geest heeft.

7. Bij iedere maaltijd groenten eten
Groenten zijn niet alleen voor het avondeten. 's Ochtends kun je een hand spinazie door je smoothie doen en bij je lunch kun je ook makkelijk groenten toevoegen. Maak bijvoorbeeld een salade, soep of beleg een wrap.

8. Elke dag een nieuw recept proberen
Deze uitdaging vergt wat tijd en voorbereiding, maar het is een goede manier om nieuwe gerechten te proberen en beter te worden in koken. De volgende keer dat je eters krijgt, verras je ze met een nieuw toprecept van jouw hand. Geen inspiratie? Op de websites van verschillende maaltijdboxen kun je de recepten vinden die zij deze week in hun box leveren.

9. Een half uur eerder opstaan
Het begin van je dag zal heel anders voelen als je een half uur extra tijd hebt. Misschien heb je eindelijk tijd om te ontbijten, rustig wakker te worden, een hoofdstuk te lezen of de vaatwasser uit te ruimen.

10. 10.000 stappen per dag zetten
Gemiddeld zetten we 6.000 stappen per dag. Ga je met de auto naar kantoor, daar de hele dag achter je bureau zitten en weer naar huis, dan haal je de 10.000 stappen zeker niet. Veel mensen zullen iets extra's moeten doen om aan de 10.000 stappen te komen, maar het is een heel haalbaar doel.

Doe jij mee met een van de uitdagingen? Houd ons via social media op de hoogte met #santechallenge.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Sanne van Rooij

20.10.2017 - Sanne van Rooij van blog Living the Green Life geeft toe dat het woord 'veganistisch' een beetje suf klinkt. Maar de lifestyle is dat allesbehalve. Ze probeert zoveel mogelijk mensen te inspireren om vaker plantaardig te eten. Dat deed ze al via Instagram, maar nu is ook haar kookboek Easy Vegan uit. Lees verder

Tips tegen vaginale droogheid

18.10.2017 - Nee, het is misschien geen sexy onderwerp, maar veel vrouwen hebben er last van. 35% van de vrouwen vanaf 18 jaar heeft er last van. In de overgang is dat zelfs de helft van de vrouwen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 115 |
Daghoroscoop
Weegschaal

Neem even een pauze. Jij moet je voorbereiden en beschermen voor de komende…

» Naar de daghoroscopen