×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 tips om meer uit je voeding te halen

5 tips om meer uit je voeding te halen
27.08.2015 - Redactie

Gezonde ingrediënten kopen, is één ding. Door ze op de juiste manier te bewaren of bereiden, kun je nog meer voordeel halen uit de voedingsstoffen.


1. Laat noten en zaden weken
Sommige noten en zaden worden makkelijker te verteren nadat ze een nachtje geweekt zijn. De volgende dag kun je de noten afspoelen en drogen. De noten zijn dan nog tot drie dagen houdbaar in de koelkast. Waarom zou je noten weken? Dat wordt heel duidelijk uitgelegd in dit artikel.

2. Bak knoflook niet te lang mee
Knoflook verliest gezonde voedingsstoffen door verhitting. Bak de knoflook dus eens niet mee vanaf het begin, maar bereid het pas tien minuten voordat  je maaltijd klaar is. Voor uien geldt hetzelfde, rauw zijn ze gezonder. Vind je dat niet lekker? Dan kun je ze het best zo min mogelijk verhitten.

Wist je dat oude knoflook gezonder is?

3. Schil je groenten niet
Schil je aubergine niet, de schil is rijk aan antioxidanten. De schil van komkommer bevat juist mineralen die goed zijn voor je huid en haar. Bij de courgette zitten veel voedingsstoffen in de schil, dus ook die schil je liever niet.

4. Bewaar tomaten op kamertemperatuur
Op kamertemperatuur rijpt de tomaat door, waardoor er meer van antioxidant lycopeen wordt aangemaakt.

5. Durf te kiezen voor diepvriesgroenten
Diepvriesgroenten worden ingevroren nadat ze rijp geplukt zijn. Na het invriezen blijven alle voedingsstoffen goed bewaard.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Sanne van Rooij

20.10.2017 - Sanne van Rooij van blog Living the Green Life geeft toe dat het woord 'veganistisch' een beetje suf klinkt. Maar de lifestyle is dat allesbehalve. Ze probeert zoveel mogelijk mensen te inspireren om vaker plantaardig te eten. Dat deed ze al via Instagram, maar nu is ook haar kookboek Easy Vegan uit. Lees verder

Tips tegen vaginale droogheid

18.10.2017 - Nee, het is misschien geen sexy onderwerp, maar veel vrouwen hebben er last van. 35% van de vrouwen vanaf 18 jaar heeft er last van. In de overgang is dat zelfs de helft van de vrouwen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 115 |
Daghoroscoop
Weegschaal

Neem even een pauze. Jij moet je voorbereiden en beschermen voor de komende…

» Naar de daghoroscopen