×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

7 tips om minder te snoepen

7 tips om minder te snoepen
28.06.2015 - Redactie

Minder snoepen is niet makkelijk, je hebt vooral discipline nodig. Daarnaast kunnen deze tips je een handje helpen.


1. Zorg dat je geen honger krijgt
Sla geen maaltijden over en eet genoeg groente, fruit en gezonde tussendoortjes. Voorkom dat je trek krijgt, want dan zul je makkelijker zwichten voor ongezonde tussendoortjes.

2. Plan je maaltijden
Neem naar je werk niet alleen een lunch mee, maar neem ook tussendoortjes mee om een stop bij de snoepautomaat te voorkomen. Door te zorgen dat je genoeg eten bij je hebt, zwicht je minder snel voor al het lekkers op het station of de snackrepen bij het tankstation.

3. Vul de (koel)kast met gezonde tussendoortjes
Zorg dat je genoeg gezonde producten in huis hebt. Gezond eten kan ook heel lekker zijn. Experimenteer met combinaties en recepten en ontdek wat jij lekker vindt.

4. Drink genoeg
Je lichaam haalt honger en dorst makkelijk door elkaar. Drink de volgende keer dat je trek hebt eerst een glas water.

5. Leid jezelf af
Kun je alleen maar denken aan die zak chips in de kast, of dat pak koekjes, leid jezelf af! Ga iets doen waarbij je niet kunt eten, neem kauwgom of ga buiten wandelen.

6. Ontzeg jezelf niets
Als je iets niet mag eten, wordt het spontaan nóg aantrekkelijker. Daarnaast mag je af en toe best een keer zondigen. Als je zin hebt in chips kan een appel die trek niet altijd stillen. Neem liever een handje chips dan dat je na die appel continu aan chips blijft denken.

7. Houd bij wat je eet
Noteer ieder stukje chocolade dat je eet. Dat kan op een papiertje zijn, of in je smartphone. Door je eetgedrag inzichtelijk te maken, kun je makkelijker aanpassingen doorvoeren en gewoontes doorbreken.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Sanne van Rooij

20.10.2017 - Sanne van Rooij van blog Living the Green Life geeft toe dat het woord 'veganistisch' een beetje suf klinkt. Maar de lifestyle is dat allesbehalve. Ze probeert zoveel mogelijk mensen te inspireren om vaker plantaardig te eten. Dat deed ze al via Instagram, maar nu is ook haar kookboek Easy Vegan uit. Lees verder

Tips tegen vaginale droogheid

18.10.2017 - Nee, het is misschien geen sexy onderwerp, maar veel vrouwen hebben er last van. 35% van de vrouwen vanaf 18 jaar heeft er last van. In de overgang is dat zelfs de helft van de vrouwen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 115 |
Daghoroscoop
Weegschaal

Vooral de zakelijke contacten kunnen wat problemen veroorzaken, in je…

» Naar de daghoroscopen