×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

7 tips om ieder uur 2 minuten achter je bureau weg te gaan

7 tips om ieder uur 2 minuten achter je bureau weg te gaan
12.05.2016 - Redactie

Veel zitten is slecht voor je gezondheid, maar door twee minuten per uur even te staan of lopen, zou je de negatieve effecten al kunnen verminderen.


Dat staat in een studie die gepubliceerd is in the Clinical Journal of the American Society of Nephrology. Vaker opstaan en lopen kan nooit kwaad.

Dit zijn 7 tips om er direct mee te beginnen:

1. Loop bij een collega op een andere afdeling langs, in plaats van te mailen of te bellen.

2. Ga in de (lunch)pauze naar buiten voor een wandeling.

3. Sta regelmatig op om naar het toilet te gaan en thee te zetten, of maak een praatje bij de koffieautomaat.

4. Parkeer je auto iets verder weg, zodat je je dag begint en eindigt met een korte wandeling. Als je met de bus reist, kun je een halte eerder uitstappen.

5. Voer een telefoongesprek terwijl je heen en weer loopt.

6. Doe af en toe een klusje dat niet achter de computer gedaan hoeft te worden: kopiëren, de planten water geven, opruimen, de post versturen…

7. Bereid je lunch en tussendoortjes op je werk, staand in de keuken.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

15.01.2019 - Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Gezonde keuzes borrelplank

04.01.2019 - Nieuwjaarsborrels in het vooruitzicht? Geniet ervan. Wil je met het oog op je goede voornemens toch wat bewustere keuzes maken? Vervang de gefrituurde hapjes voor een van de volgende opties. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jij hebt een doel voor ogen dat niet gemakkelijk te bereiken is. Maar je weet…

» Naar de daghoroscopen