×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Hoe beïnvloeden jouw gewoontes je nachtrust?

Hoe beïnvloeden jouw gewoontes je nachtrust?
10.05.2015 - Redactie

Zijn jouw bedgewoontes goed of slecht voor je nachtrust?


1. Slaapverwekkend: een boek lezen
Een fictieboek lezen is het slaapverwekkendste dat je kunt doen in bed. Weg van de echte wereld, waardoor alle zorgen hopelijk snel uit je gedachten verdwijnen.

2. Kalmerend: seks
Seks brengt rust in de slaapkamer. De endorfine die in je lichaam vrijkomt tijdens een vrijpartij is voor de meeste mensen een prima slaapmiddel.

3. Op eigen risico: televisie kijken
Ook al staat het scherm ver van je bed, door een film of serie te kijken onder de wol, val je niet één, twee, drie in slaap. Dat komt door het blauwe licht dat een scherm geeft.

4. Slechte gewoonte: met je telefoon in bed liggen
Je telefoon mee naar bed nemen voor een spelletje of om berichten te sturen. Het kan je gedachten dan wel afleiden, maar al die piepjes en geluiden houden je tot diep in de nacht wakker.

5. Klaarwakkergarantie: e-mails van je werk lezen
E-mails lezen, vooral die van je werk. Dit roept emoties op en als je probeert in slaap te komen, wil je niet met dagelijkse zorgen bezig zijn.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Health checks die je in 30 seconden kunt uitvoeren

18.08.2017 - Met deze snelle health checks kijk je thuis hoe het ervoor staat met je gezondheid. Lees verder

Tips om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren

17.08.2017 - Zodra je een kop koffie te veel hebt gedronken, merk je het effect meteen. Wat kun je doen om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

14.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen oorpijn in het vliegtuig

12.08.2017 - Heb jij last van oorpijn in het vliegtuig? Met deze tips verminder je de oorpijn. Lees verder

Hoe maak je oordoppen schoon?

11.08.2017 - Als je je oordoppen regelmatig gebruikt, is het niet vreemd dat er bacteriën op komen. Regelmatig schoonmaken is dus belangrijk. Lees verder

Hoe weet je dat je gehoorschade hebt opgelopen?

09.08.2017 - Je oren zijn kwetsbaarder dan je denkt. De veilige limiet waaraan je gehoor mag worden blootgesteld, is tachtig decibel. Regelmatig geluid boven die grens kan leiden tot gehoorschade. Lees verder

Wat te doen als je hoornvlies beschadigd is?

08.08.2017 - Het hoornvlies is het voorste laagje van je oog, een doorzichtig vliesje. Een hoornvliesbeschadiging is de meest voorkomende oogbeschadiging. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

07.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 111 |

Daghoroscoop
Leeuw

Als de drukte je te veel wordt, blijf dan niet zo stoer doen. Die emotionele…

» Naar de daghoroscopen

Maak kans op fantastische prijzen!

Wij zijn benieuwd naar jouw waardering voor Santé en naar wat je van Santé verwacht. We zouden je dan ook graag een paar vragen willen stellen. Dit zal circa 5 minuten duren.

Doe mee en maak kans op fantastische prijzen!