×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Hoe beïnvloeden jouw gewoontes je nachtrust?

Hoe beïnvloeden jouw gewoontes je nachtrust?
10.05.2015 - Redactie

Zijn jouw bedgewoontes goed of slecht voor je nachtrust?


1. Slaapverwekkend: een boek lezen
Een fictieboek lezen is het slaapverwekkendste dat je kunt doen in bed. Weg van de echte wereld, waardoor alle zorgen hopelijk snel uit je gedachten verdwijnen.

2. Kalmerend: seks
Seks brengt rust in de slaapkamer. De endorfine die in je lichaam vrijkomt tijdens een vrijpartij is voor de meeste mensen een prima slaapmiddel.

3. Op eigen risico: televisie kijken
Ook al staat het scherm ver van je bed, door een film of serie te kijken onder de wol, val je niet één, twee, drie in slaap. Dat komt door het blauwe licht dat een scherm geeft.

4. Slechte gewoonte: met je telefoon in bed liggen
Je telefoon mee naar bed nemen voor een spelletje of om berichten te sturen. Het kan je gedachten dan wel afleiden, maar al die piepjes en geluiden houden je tot diep in de nacht wakker.

5. Klaarwakkergarantie: e-mails van je werk lezen
E-mails lezen, vooral die van je werk. Dit roept emoties op en als je probeert in slaap te komen, wil je niet met dagelijkse zorgen bezig zijn.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Daghoroscoop
Kreeft

Vandaag voel jij je niet helemaal honderd procent. Bovendien heb je het gevoel…

» Naar de daghoroscopen

Like ons op Facebook

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!