×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 tips voor mensen met een zittend beroep

5 tips voor mensen met een zittend beroep
04.02.2015 - Redactie

We lezen het regelmatig: 'Zitten is het nieuwe roken.' Geen goed nieuws als je op je werk vooral zit. Door zo veel mogelijk te staan, kun je de schade verminderen.


1. Neem vaker een korte pauze
Stel thee zetten en naar het toilet gaan niet uit, dit zijn juist ideale momenten om even op te staan en bewegen. Moet je telefoontjes plegen, doe dat staand.

2. Eet je lunch niet achter bureau
Ga liever buiten wandelen tijdens je lunchpauze.

3. Mail en bel minder vaak
Stuur iemand op een andere verdieping geen mail, maar loop er even heen. Face to face heb je niet alleen sneller antwoord op je vraag, je bent ook even van je plek af.

4. Zorg voor en na je werkdag voor extra beweging
Ga op de fiets naar je werk, stap een bushalte eerder uit of parkeer je auto iets verder weg. Neem de trap in plaats van de lift en zoek geen excuses om onder het sporten uit te komen.

5. Download een app die je een reminder stuurt
Met apps als StandApp en Stand Up! krijg je een melding wanneer het tijd is om even op te staan. In de app Stand Up! krijg je zelfs oefeningen die je kunt doen tijdens je korte break.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Teddie Kuiper: 'Ik heb liever geen koffie dan slechte koffie'

20.08.2017 - 'Ik drink koffie voor de smaak niet voor de cafeïne.' De beste barista van Nederland is verknocht aan koffie, maar ook aan gezelschap. Teddie Kuiper is liever niet alleen; ze móet ruis om zich heen hebben. Lees verder

Health checks die je in 30 seconden kunt uitvoeren

18.08.2017 - Met deze snelle health checks kijk je thuis hoe het ervoor staat met je gezondheid. Lees verder

Tips om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren

17.08.2017 - Zodra je een kop koffie te veel hebt gedronken, merk je het effect meteen. Wat kun je doen om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

14.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen oorpijn in het vliegtuig

12.08.2017 - Heb jij last van oorpijn in het vliegtuig? Met deze tips verminder je de oorpijn. Lees verder

Hoe maak je oordoppen schoon?

11.08.2017 - Als je je oordoppen regelmatig gebruikt, is het niet vreemd dat er bacteriën op komen. Regelmatig schoonmaken is dus belangrijk. Lees verder

Hoe weet je dat je gehoorschade hebt opgelopen?

09.08.2017 - Je oren zijn kwetsbaarder dan je denkt. De veilige limiet waaraan je gehoor mag worden blootgesteld, is tachtig decibel. Regelmatig geluid boven die grens kan leiden tot gehoorschade. Lees verder

Wat te doen als je hoornvlies beschadigd is?

08.08.2017 - Het hoornvlies is het voorste laagje van je oog, een doorzichtig vliesje. Een hoornvliesbeschadiging is de meest voorkomende oogbeschadiging. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 111 |

Daghoroscoop
Leeuw

Je bent communicatief zeer sterk vandaag. Jij weet precies te zeggen wat…

» Naar de daghoroscopen

Maak kans op fantastische prijzen!

Wij zijn benieuwd naar jouw waardering voor Santé en naar wat je van Santé verwacht. We zouden je dan ook graag een paar vragen willen stellen. Dit zal circa 5 minuten duren.

Doe mee en maak kans op fantastische prijzen!