×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 tips om te minderen met suiker eten

5 tips om te minderen met suiker eten
18.01.2015 - Redactie

Het blijft lastig om te minderen met suiker. Daarom is iedere tip om het makkelijker te maken welkom.


1. Slik een chroomsupplement
Is je drang om suiker te eten groot? Slik dagelijks 150 mcg van chroom totdat je van je suikerverslaving af bent. Chroom ondersteunt je alvleesklier en verbetert de werking van insuline in je lichaam. Hierdoor krijg je minder zin in zoet.

2. Eet veel proteïnen
Deze zorgen ervoor dat je voor langere tijd vol zit, zodat je niet verlangt naar suiker. Begin de ochtend met een groenteomelet en eet ook de rest van de dag veel noten, zaden, mager vlees (kip, kalkoen), sojaproducten of tahin, een pasta van sesamzaad.

3. Blijf gehydrateerd
Je lichaam verwart soms dorst met trek hebben in suiker. Wanneer je een snack attack voelt aankomen, drink dan veel water. Dat geeft bovendien een vol gevoel.

4. Blijf een sugar craving voor
Als je weet dat je om vier uur ’s middags hunkert naar een chocoladereep, eet je om drie uur alvast een gezonde snack, zoals rauwe amandelen of walnoten of een stuk fruit.

5. Maak een wandeling
Uit onderzoek blijkt dat chocolade-eters die een ommetje maken van vijftien minuten, ongeveer de helft van de hoeveelheid chocola eten dan ze normaal gesproken doen. Zelfs als ze stress hebben. Zo’n loopje stilt dus de trek in suiker.

Heb jij tips om minder suiker eten makkelijker te maken?

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

15.01.2019 - Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Gezonde keuzes borrelplank

04.01.2019 - Nieuwjaarsborrels in het vooruitzicht? Geniet ervan. Wil je met het oog op je goede voornemens toch wat bewustere keuzes maken? Vervang de gefrituurde hapjes voor een van de volgende opties. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jij hebt een doel voor ogen dat niet gemakkelijk te bereiken is. Maar je weet…

» Naar de daghoroscopen