×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 tips om te minderen met suiker eten

5 tips om te minderen met suiker eten
18.01.2015 - Redactie

Het blijft lastig om te minderen met suiker. Daarom is iedere tip om het makkelijker te maken welkom.


1. Slik een chroomsupplement
Is je drang om suiker te eten groot? Slik dagelijks 150 mcg van chroom totdat je van je suikerverslaving af bent. Chroom ondersteunt je alvleesklier en verbetert de werking van insuline in je lichaam. Hierdoor krijg je minder zin in zoet.

2. Eet veel proteïnen
Deze zorgen ervoor dat je voor langere tijd vol zit, zodat je niet verlangt naar suiker. Begin de ochtend met een groenteomelet en eet ook de rest van de dag veel noten, zaden, mager vlees (kip, kalkoen), sojaproducten of tahin, een pasta van sesamzaad.

3. Blijf gehydrateerd
Je lichaam verwart soms dorst met trek hebben in suiker. Wanneer je een snack attack voelt aankomen, drink dan veel water. Dat geeft bovendien een vol gevoel.

4. Blijf een sugar craving voor
Als je weet dat je om vier uur ’s middags hunkert naar een chocoladereep, eet je om drie uur alvast een gezonde snack, zoals rauwe amandelen of walnoten of een stuk fruit.

5. Maak een wandeling
Uit onderzoek blijkt dat chocolade-eters die een ommetje maken van vijftien minuten, ongeveer de helft van de hoeveelheid chocola eten dan ze normaal gesproken doen. Zelfs als ze stress hebben. Zo’n loopje stilt dus de trek in suiker.

Heb jij tips om minder suiker eten makkelijker te maken?

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij komt tot de conclusie dat op het moment niks zinnigs uit je handen komt.…

» Naar de daghoroscopen