×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Sleutel tot succes: ontwikkel gezonde rituelen

Sleutel tot succes: ontwikkel gezonde rituelen
14.01.2015 - Redactie

Het verschil tussen een ritueel en een gewoonte is dat een ritueel altijd een moment voor jezelf is. Een gezonde gewoonte is gewoon goed om te doen en niet per definitie iets superleuks.


Marije geeft tips voor het ontwikkelen van gezonde rituelen
Het ontwikkelen van rituelen is écht de sleutel tot succes. De volgende rituelen zijn niet alleen heel erg fijn, ook ontzettend nuttig. Ga aan de slag en ontwikkel:

Een gezond ontbijtritueel
Rustig wakker worden met een glas (citroen) water of kruidenthee. Het bereiden van een heerlijk ontbijt en de tijd nemen om het op te eten. Misschien daarna nog een bakje koffie of een wandeling met de hond. Je dag is direct goed!

Een gezonde koffiepauze (of lunch)
Uit ervaring weet ik dat tijd nemen voor de lunch gewoon niet altijd haalbaar is, omdat je te maken hebt met afspraken of op de weg zit. Maar we hebben allemaal wel één moment op de dag tijd voor een koffie of theepauze. Maak er een ritueel van: gezonde snack erbij, even kletsen of gewoon voor je uitstaren of wandelen. Verwen jezelf met iets gezonds-lekkers zoals een suikervrij notencakeje, een fruitsalade, of worteltaartje.

Sportmoment in het weekend
Zo slim en goed om te doen; in het weekend sporten! Doordeweeks is het vaak druk, donker en koud, om dan te gaan is pittig. Ontwikkel een weekendritueel. Volg 's ochtends een lesje (samen met een vriendin) daarna koffie of wandel naar een lunchtentje. Een moment voor jezelf én gesport. Zo heb je door-de-weeks iets minder stress om te moéten gaan. Daarbij eet je in het weekend altijd anders en drink je misschien een glaasje. Zo kom je na een gezellige avond direct weer in balans. Binnen 24 uur sporten heeft na een feestje het beste effect- fysiek en mentaal! Fijn toch?

Stress is de voedingsbodem voor verval in ongezond gedrag. Een gezond ritueel is daarom uitermate geschikt om gemotiveerd te blijven. Bedenk voor jezelf een aantal gezonde rituelen, minimaal twee per dag en maak ze eigen. Onthoud goed; een ritueel is altijd fijn en een moment voor jezelf.

Enjoy!

Marije

Wil je meer leren over het ontwikkelen van rituelen? Bestel het boek Fitnessbijbel voor vrouwen. Nu besteld is morgen in huis!



Deze blog is een bijdrage van Marije de Vries (1981). Ze onderneemt en werkt als trainer en coach binnen de fitnessbranche en het bedrijfsleven. Met een door haar ontwikkeld veranderingsprogramma helpt zij ieder jaar duizenden mannen, vrouwen en werknemers met de overstap naar een ideale lifestyle. Iedere week schrijft ze een blog voor Santé.

Lees alle blogs van Marije >>

Wat vind je ervan?

Reacties

Waarom krijg je bij lage temperaturen vooral koude handen?

23.02.2018 - Als je eenmaal in beweging bent, word je buiten wel warm. Maar die bevroren handen... Hoe kan het dat je handen sneller koud worden? Lees verder

Is het gevaarlijk om abrikozenpitten te eten?

22.02.2018 - Steeds meer producenten roepen abrikozenpitten terug. Het eten van één abrikozenpit kan al gevaarlijk zijn. Lees verder

Hoe besmettelijk ben je met griep?

19.02.2018 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

19.02.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 tips om je weerstand een boost te geven

16.02.2018 - Een goede weerstand maakt de kans op griep en verkoudheid kleiner. En als je toch ziek wordt, ben je sneller weer beter. Met deze tips wapen je je zo effectief mogelijk tegen de winterse bacteriën en virussen. Lees verder

Is het slecht om met je benen over elkaar te zitten?

12.02.2018 - Je bent vast wel een gewaarschuwd om niet met je benen over elkaar te zitten. Toch is het een favoriete houding van veel vrouwen. Het is bijna onvermijdelijk, uiteindelijk ga je je toch afvragen of de houding echt zo slecht is? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

12.02.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Wat kun je doen om oorsuizen te voorkomen?

11.02.2018 - Oorsuizen (tinnitus) komt steeds vaker voor. Door je oren in bepaalde situaties goed te beschermen, kun je voorkomen dat je last krijgt van oorsuizen. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 121 |
Mis niets
Daghoroscoop
Vissen

Bij een al veel te lang durende onenigheid wordt vanaf de andere kant…

» Naar de daghoroscopen