×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Sleutel tot succes: ontwikkel gezonde rituelen

Sleutel tot succes: ontwikkel gezonde rituelen
14.01.2015 - Redactie

Het verschil tussen een ritueel en een gewoonte is dat een ritueel altijd een moment voor jezelf is. Een gezonde gewoonte is gewoon goed om te doen en niet per definitie iets superleuks.


Marije geeft tips voor het ontwikkelen van gezonde rituelen
Het ontwikkelen van rituelen is écht de sleutel tot succes. De volgende rituelen zijn niet alleen heel erg fijn, ook ontzettend nuttig. Ga aan de slag en ontwikkel:

Een gezond ontbijtritueel
Rustig wakker worden met een glas (citroen) water of kruidenthee. Het bereiden van een heerlijk ontbijt en de tijd nemen om het op te eten. Misschien daarna nog een bakje koffie of een wandeling met de hond. Je dag is direct goed!

Een gezonde koffiepauze (of lunch)
Uit ervaring weet ik dat tijd nemen voor de lunch gewoon niet altijd haalbaar is, omdat je te maken hebt met afspraken of op de weg zit. Maar we hebben allemaal wel één moment op de dag tijd voor een koffie of theepauze. Maak er een ritueel van: gezonde snack erbij, even kletsen of gewoon voor je uitstaren of wandelen. Verwen jezelf met iets gezonds-lekkers zoals een suikervrij notencakeje, een fruitsalade, of worteltaartje.

Sportmoment in het weekend
Zo slim en goed om te doen; in het weekend sporten! Doordeweeks is het vaak druk, donker en koud, om dan te gaan is pittig. Ontwikkel een weekendritueel. Volg 's ochtends een lesje (samen met een vriendin) daarna koffie of wandel naar een lunchtentje. Een moment voor jezelf én gesport. Zo heb je door-de-weeks iets minder stress om te moéten gaan. Daarbij eet je in het weekend altijd anders en drink je misschien een glaasje. Zo kom je na een gezellige avond direct weer in balans. Binnen 24 uur sporten heeft na een feestje het beste effect- fysiek en mentaal! Fijn toch?

Stress is de voedingsbodem voor verval in ongezond gedrag. Een gezond ritueel is daarom uitermate geschikt om gemotiveerd te blijven. Bedenk voor jezelf een aantal gezonde rituelen, minimaal twee per dag en maak ze eigen. Onthoud goed; een ritueel is altijd fijn en een moment voor jezelf.

Enjoy!

Marije

Wil je meer leren over het ontwikkelen van rituelen? Bestel het boek Fitnessbijbel voor vrouwen. Nu besteld is morgen in huis!



Deze blog is een bijdrage van Marije de Vries (1981). Ze onderneemt en werkt als trainer en coach binnen de fitnessbranche en het bedrijfsleven. Met een door haar ontwikkeld veranderingsprogramma helpt zij ieder jaar duizenden mannen, vrouwen en werknemers met de overstap naar een ideale lifestyle. Iedere week schrijft ze een blog voor Santé.

Lees alle blogs van Marije >>

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

21.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Teddie Kuiper: 'Ik heb liever geen koffie dan slechte koffie'

20.08.2017 - 'Ik drink koffie voor de smaak niet voor de cafeïne.' De beste barista van Nederland is verknocht aan koffie, maar ook aan gezelschap. Teddie Kuiper is liever niet alleen; ze móet ruis om zich heen hebben. Lees verder

Health checks die je in 30 seconden kunt uitvoeren

18.08.2017 - Met deze snelle health checks kijk je thuis hoe het ervoor staat met je gezondheid. Lees verder

Tips om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren

17.08.2017 - Zodra je een kop koffie te veel hebt gedronken, merk je het effect meteen. Wat kun je doen om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

14.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen oorpijn in het vliegtuig

12.08.2017 - Heb jij last van oorpijn in het vliegtuig? Met deze tips verminder je de oorpijn. Lees verder

Hoe maak je oordoppen schoon?

11.08.2017 - Als je je oordoppen regelmatig gebruikt, is het niet vreemd dat er bacteriën op komen. Regelmatig schoonmaken is dus belangrijk. Lees verder

Hoe weet je dat je gehoorschade hebt opgelopen?

09.08.2017 - Je oren zijn kwetsbaarder dan je denkt. De veilige limiet waaraan je gehoor mag worden blootgesteld, is tachtig decibel. Regelmatig geluid boven die grens kan leiden tot gehoorschade. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 111 |

Daghoroscoop
Maagd

Jouw dag staat in het teken van je grenzen. Ze opnieuw ontdekken en ze…

» Naar de daghoroscopen